Min agility syns inte längre i win7 eller BIOS

Permalänk

Min agility syns inte längre i win7 eller BIOS

Hejsan

Mitt första inlägg här. Tråkigt det ska bli ett sådant dystert =/

Köpte 2009 en ssd, agility från ocz. Den fungerade fint. Köpte sedan ny, en vertex 2, och den gamla fick då istället tjänstgöra som cache för t.ex. photoshop osv. De aktuella bilderna jag jobbar med ligger med andra ord just där.

Uppdaterade den sedmera till v1.6 som är den senaste. Efter det har den ibland försvunnit från explorer i datorn. men startat om vilket resulterat i den återvänt. Men igår försvann den igen, och kom inte tillbaka vid omstart. Den finns itne ens i BIOS.

Skickat ett inlägg i OCZs forum, men lösningen där verkar bara vara nått som kallas destructive flash, vilket betyder allt raderas. Och det är just det som itne får hända då jag har massa jobb där.

Finns det verkligen inget jag kan göra?

Väldigt tacksam för hjälp.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har du testat att byta SATA-port eller dator?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Som ovan, prova först med att byta både kablar och s-ata portar, om du nu inte redan gjort det.

Synd att folk alltid ska lära sig att ta backups på viktigt material genom den hårda vägen

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Har du testat att byta SATA-port eller dator?

Yupp, testat.

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Som ovan, prova först med att byta både kablar och s-ata portar, om du nu inte redan gjort det.

Synd att folk alltid ska lära sig att ta backups på viktigt material genom den hårda vägen

Yes, testat.
Ja, visst suger det =/