Crysis / Crysis Warhead - 1080p - GTX460 1Gb - settings?

Permalänk
Hedersmedlem

Crysis / Crysis Warhead - 1080p - GTX460 1Gb - settings?

Spontanköpte nån Crysissamling och har testat lite. Helt klart rolig grafik och bra story än så länge. Har kört i 32bit, har dock även 64 om det spelar någon roll?

Känner dock att det går lite trögt med mitt grafikkort och efter lite googling förstår jag att Crysis är tungt än idag trots sin ålder.

Sitter med i5 750 @stock, 4Gb ram och ett Gigabyte GTX460 oc-edition.

Kör 1920x1080, DX10, settings very high men ingen aa eller af men det känns som det inte rikigt vill ändå. Vad körde ni andra med för inställningar med GTX460?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Grattis till två riktigt bra spel, men sjukt tunga är de. Och jag tror att det är det det handlar om. Du kan ju annars kolla tester som sweclockers och andra gjort med 460 och crys för att jämföra (med andra hårdvaruskillnader i åtanke),

Personligen brukar jag faktiskt sänka upplösning när det sackar och höja AA. Tycker Crysis ser riktigt bra ut i 1280*720. Annars finns det en massa tweak-guides för Crysis, ta och googla det.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd

Sänk upplösningen bara något snäpp.
Sedan bör det rulla på bättre.

Annars kan du leta efter bra configs som förbättrar prestandan samtidigt som det -kan- se bättre ut.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Körde upp frekvenserna lite på mitt GTX460, 840gpu och 3800 på minne och nu flyter det faktiskt lite bättre men långt från bra.
Kan tyvärr inte köra sli på mitt UD3 annars hade jag nog köpt ett 460 till. Nån som har ett s1156 liggande som är sli-kompatibelt?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Very high och FullHD upplösning är ganska krävande ;p. Sänk upplösningen eller någon grafikinställning.

Jag brukar sänka shadows några snäpp när jag märker det går segt, tar faktiskt mycket kraft att generera shadows.

Permalänk
Medlem

mjo är lite tungt att köra med ett kort, de du kan göra är att sätt allt på high först och sen sätter du några saker till very high (typ particles, shadows, physics, post process å liknande) så ska du se att de flyter bra mycket bättre
vattnet drar en hel de och jag brukar sänka de till typ medium (ser bra ut ändå )
inge roligt att köpra crysis maxxat i 1080p med två 4890 (eller ja ett, crossfire fungerar inte med crysis D:) men de ser ganska fint ut
själv gillar jag inte story'n allt för mycket med multiplayer kan va ganska kul nu å då

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elghinnarisa:

mjo är lite tungt att köra med ett kort, de du kan göra är att sätt allt på high först och sen sätter du några saker till very high (typ particles, shadows, physics, post process å liknande) så ska du se att de flyter bra mycket bättre
vattnet drar en hel de och jag brukar sänka de till typ medium (ser bra ut ändå )
inge roligt att köpra crysis maxxat i 1080p med två 4890 (eller ja ett, crossfire fungerar inte med crysis D:) men de ser ganska fint ut
själv gillar jag inte story'n allt för mycket med multiplayer kan va ganska kul nu å då

http://www.tweakguides.com/Crysis_2.html

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Spontanköpte nån Crysissamling och har testat lite. Helt klart rolig grafik och bra story än så länge. Har kört i 32bit, har dock även 64 om det spelar någon roll?

Känner dock att det går lite trögt med mitt grafikkort och efter lite googling förstår jag att Crysis är tungt än idag trots sin ålder.

Sitter med i5 750 @stock, 4Gb ram och ett Gigabyte GTX460 oc-edition.

Kör 1920x1080, DX10, settings very high men ingen aa eller af men det känns som det inte rikigt vill ändå. Vad körde ni andra med för inställningar med GTX460?

Testa med C.U.D.A.A.T.S i level 4 eller 5.

Med min gamla burk (q6600 @ 3,4 och ett 9800GX2) körde jag level 5, och visuellt slår det stock very high, samt att det flyter bättre.

http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=23117&p=1

Skrivet av elghinnarisa:

crossfire fungerar inte med crysis

Jodå, crossfire fungerar visst i Crysis

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Hedersmedlem

Bev en liten uppdatering av burken så nu rullar det fint med allt på max och 4X AA.

En fråga bara, jag har köpt spelet som Retail och kan såklart inte lägga till det i Steam. Finns det något sätt att slippa spela med skiva i eller är det bara att gilla läget? En del spel patchar de ju bort kravet på skiva efter ett tag, har dock patchat med senaste tror jag, 1.2.1 heter den.
Är såklart inte intresserad av tips på nocd-crack eller liknande!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Bev en liten uppdatering av burken så nu rullar det fint med allt på max och 4X AA.

En fråga bara, jag har köpt spelet som Retail och kan såklart inte lägga till det i Steam. Finns det något sätt att slippa spela med skiva i eller är det bara att gilla läget? En del spel patchar de ju bort kravet på skiva efter ett tag, har dock patchat med senaste tror jag, 1.2.1 heter den.
Är såklart inte intresserad av tips på nocd-crack eller liknande!

tyvärr så går det inte att köra utan skivan med Retail versionen sorry =(
p.s. hur fungerar datorn ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonashalv:

tyvärr så går det inte att köra utan skivan med Retail versionen sorry =(

Det stör mig så in i baljan, känns inte rikigt 2011 med skramlande skivor i läsaren...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt att regga det i ea download manager då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det är inte möjligt att regga det i ea download manager då?

Mjo, men då är det ytterligare ett program. Hade varit skönt att ha allt på ett ställe.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Crysis Warhead kör jag i alla fall utan skiva...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Det stör mig så in i baljan, känns inte rikigt 2011 med skramlande skivor i läsaren...

Men crysis är 4 år gammalt. För att besvara TS fråga så fortsätt på full HD, man bör (i min mening) köra på så hög upplösning som skärmen tillåter) sen sätt allt på high (näst högsta), testa sen att dra upp en sak i taget på very high och kolla om (och av vad) din fps påverkas för att på så vis hitta din "sweetspot". Min tumregel är all fps över 30 är helt spelbart.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Men crysis är 4 år gammalt. För att besvara TS fråga så fortsätt på full HD, man bör (i min mening) köra på så hög upplösning som skärmen tillåter) sen sätt allt på high (näst högsta), testa sen att dra upp en sak i taget på very high och kolla om (och av vad) din fps påverkas för att på så vis hitta din "sweetspot". Min tumregel är all fps över 30 är helt spelbart.

Självklart, det har dock patchats några gånger sen dess.

Det är jag som är TS, köpte nytt istället som står lite längre upp så nu är det lugnt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.