Skrivet av zacke08:
Hej Inet.
Jag beställde en Sandy Bridge-dator med montering förra veckan. Jag undrar bara om ni, när ni monterar, ansluter enheterna till dem fungerande 6.0 gb/s portarna? Tänkte bara fråga, så jag vet ifall jag måste ändra på det själv när jag får datorn.
Vi ansluter i möjligaste mån på SATA SATA 6,0 Gbit/s-portarna. Om det är fler enheter kontaktar vi alltid kunden.
Skrivet av wdont:
Hej inet.
Har inte varit så insatt i detta kring sandybridge modekortshysterin så tänkte fråga hur ni gör med moderkortet för dem som köpt? Får man byta till den nya revisionen när den kommer eller skall man använda det så länge det håller och sedan lämna in på garantin? Gäller Asrock
Information kommer ut på vår hemsida inom kort! Tanken är att vi ska erbjuda utbyte så fort vi får in nya kort på lager.
Skrivet av Battlehood:
När förväntas de nya Sandy Brigde moderkorten komma in till Inet? Om det nu skulle handla om flera veckor eller upp till 1-2 månader så undrar jag om man fortfarande kan få tag på ett Sandy Bridge moderkort hos er? Dem moderkort med fel på Sata 2 portarna givetvis.
En del modeller kommer att trilla in under mars, men det är först i slutet av april tillgången beräknas vara tillbaka på normala nivåer.
Skrivet av Goodia:
Tack Inet, beställde runt halv 2 på tisdagen och hade fått paketet kl ett igår (onsdag) Tack för mango-stången också
Hoppas mangostången smakade.
Fixat, tack!
Skrivet av anon128682:
Hai thar.
Appropå det här med fri frakt för Sweclockers medlemmar, att ni inte kan vara säkra på att det endast är SweC medlemmar som använder det erbjudandet.
Går det inte att synca sitt SweC account med Inet.se account, om ni skulle komma överens med Sweclockers med något liknade vore juh super.
Kanske även vid registreringen hos SweC direkt välja att synca med Inet.se eller göra en ny användare med de uppgifter man skriver in vid registreringen.
Do you catch my drift?
Kjam
Vi har valt att prioritera annat såsom en helt ny kundvagn och andra funktioner, men visst kommer vi även att kolla på det här så fort tid finns över!
Skrivet av mille666:
juste, glömde det, har kontaktat dom där men fick aldrig något svar. gjorde det vid den 20 januari ungefär.
Låter som om dina mail försvinner på vägen. Slå oss gärna en signal på 031-652700 så ska vi försöka hjälpa dig!
Skrivet av Hamzta:
Jag är medlem här, har dock inte fått fri frakt hos något köp, även då jag lagt till "Fraktfritt, Sweclockers vid köp över 500 kr"
Och har samma epost där.
Knepigt, det fungerar när jag testar. Fungerar det fortfarande inte?
Skrivet av xawiahn:
finns det en möjlighet att ni kan lägga in så att man kan filtrera ram minnen på volt?
Det är tyvärr inget som går att få in på ett enkelt sätt i dagsläget, men vi ska ha det i åtanke tills nästa uppdatering!
Skrivet av Acetyl:
Någon aning om när ni får in nya 1tb Samsung Spinpoint F3?
Edit: Såg precis att de kommer in den 1/3... Segt att behöver vänta 11 dagar innan ni får in nya och ytterliggare nån innan det är levererade ;<
Edit2: Snackade med kundtjänst och han jag snackade med sa att de skulle kommit in igår och sa att de antagligen kommer in snarast, och inte 1/3.
Edit3: Antar att personen i kundtjänsten hade fel...
Tyvärr tappade fraktbolaget otroligt nog bort diskarna. Men nu finns det på lager!
Skrivet av Heligsomfan:
Hej!
Jag beställde ett dator för 12 dagar sedan. Den har inte monterats och skickats ännu.
Ligger ni fortfarande efter eller är det bara normalt med leverans tider uppemot 2-3 veckor.
/Spelsugen
Vi ska ligga i fas, dvs. 10 arbetsdagar från och med att alla ingående delar finns i lager. Slå oss gärna en signal för aktuell statusrapport.
Skrivet av laasek:
Jag vill stämma in i hyllningskören och säga bra jobbat inet!
Beställde lite fläktar och annat smått och gott idag, 10 minuter senare får jag ett sms "Din order är nu packad".
Sjukt snabbt och sjukt bra jobbat som vanligt!
EDIT: Ytterligare 30 minuter senare får jag Kollinummer från posten! Synd att det är fredag.
Tack!
Skrivet av phz:
Tjejens laptopskärm hade börjat fallera (vertikala streck med alltid-på-pixlar). Åkte in till butiken (Ringön), gick upp för trappan till supporten, blir bemött efter någon sekund av en person som startar datorn för att kontrollera, ser felet, stänger av direkt igen och tar emot datorn för att skicka den till Acers reparation. Allt smidigt och rekorderligt skött. Sådant får en att inte ångra att kanske lägga några extra hundralappar på att köpa hos er med fysisk butik jfr m rent internetbaserade återförsäljare (även om det i detta laptopfall inte skiljde något prismässigt heller).
Ska man säga något utvecklande om ärendet så är det enda jag kan tänka på att tjejen hade glömt en DVD-skiva i läsaren vilket jag kom på att kontrollera när vi stod där. Det skulle kunna vara något för supporten att lägga till på checklistan när ni tar emot en dator så att det kan lösas direkt istf att skivan ska ligga hos er och skräpa/råka skickas med till reparatören. Lämnar man in DVD/VHS/etc-spelare hos "vanliga" elektronikkedjor så kollar de alltid det då det är relativt vanligt för kunder att glömma, trots allt.
Absolut, klart vi ska kolla om det finns skiva i datorn. Kul att du är nöjd med servicen!
Skrivet av ilstallione:
#10769732
1. Det går att beställa om ni kontaktar kundtjänst, det är viktigt att kunden är införstådd att det är förhöjd felfrekvens på korten som finns i lager nu.
2. Vi lämnar garanti som vanligt och om SATA2-portarna är defekta på ditt moderkort byts kortet enligt garanti utan kostnad för kund. Just nu avvaktar vi för att se vad för utbytesprogram de olika tillverkarna kommer att erbjuda.
Är vad jag hittar. Frågan är hur de ska kontrollera kortet om man ska skicka det på RMA eller om det blir "smidiga byten utan frågor"?
Information kommer ut på vår hemsida inom kort! Tanken är att vi ska erbjuda utbyte så fort vi får in nya kort på lager.
Skrivet av Fritjof92:
Tja! Tänkte "klaga" lite på en produktspecifikation, dock en som ligger lite gömd.
Sabertooth P67 (1901897) hos er står det att kortet bara har 2st 6gbs SATA vilket inte stämmer, det är 4
Ni kanske förlorar lite försäljning på denna produkt då folk vill ha många 6gbs SATA med tanke på den felande kretsen
Fixat nu, tack!
Riktigt klumpig placering av kontakterna! Vi har nu gjort en notis på produktssidan.
Denna produkt är beställningsvara, dvs. beställs in så fort någon beställer. Normal leveranstid från beställning är tyvärr ganska lång, preliminärt runt 2-3 veckor.
Skrivet av _michelin_:
Har ni några planer på att börja sälja spel?
Vi har valt att främst fokusera på datorer och datorkomponenter, så inga spel som det ser ut nu!
Skrivet av Staropramen:
Hej på er!
Beställde idag en 2TB Samsung Ecogreen F4EG och fick upp den här som ett mindre lyckat förslag på tillbehör.
https://www.inet.se/artikel/8903211/ide-kabel-45cm-flatkabel
I övrigt måste jag säga att ni är en kanonbutik att handla av. Efter ca 20 beställningar från er har jag inte en enda negativ sak att komma med. Snabba leveranser, rätt varor, bra packat osv. Snyggt jobbat!
Ops, den ska inte ligga där, borta nu, tack!
Skrivet av Cirap:
vet inte om detta är klagomål eller beröm
men kl 07:02 fick jag ett SMS att min order börjat plockats. det väckte mig
men much cred för att ni sätter igång så tidigt med att plocka ordrar och att det går ut ett sms direkt
Det gäller att börja tidigt om man ska hinna med alla ordrar.
Skrivet av Ant3:
De är ju CoolIT som har utvecklat Vattensystemen åt Corsair. Så hur kan de då va sån kvalitets skillnad?
Jag hade annars gärna sett att ni tog hem CoolIT ECO C240 A.L.C.
Jupps, håller med, det är lite knepigt, men siffrorna talar sitt tydliga språk.
Skrivet av Lillem4n:
Hej Inet,
Gillar er butik och har varit nöjd med samtliga beställningar jag gjort hos er.
Tycker dock ert utbud på 140mm fläktar och tillbehör såsom fläktfilter m.m. är ganska tunt. Skulle även vilja se kraftfullare fläktkontroller i ert sortiment. Sen hade ni tidigare en "Scythe Kama bay" plus för HDD platserna som ni tagit bort. Skulle vara gött att ha den i ert sortiment med.
Själv har jag beställt grejer både ifrån USA och Tyskland för att få tag i det jag behöver. T.ex. den nylanserade fläktkontrollern Lamptron Fc-8 som stödjer 30w per kanal.
Ni skulle också kunna utöka er lysrörs sortiment. 30cm rör är det inte många som får plats med på ett bra sätt. Skulle vara trevligt med 10-15 cm rör också.
Hoppas ni tar någon av mina förfrågningar i beaktning,
Fredrik
När det gäller Scythe Bay har denna tyvärr utgått.
Övriga önskemål är vidarebefordrade till inköpsavdelningen som tar en titt om det går att få in.
Skrivet av stais:
Ber om ursäkt ifall någon har frågat om detta tidigare, men har ni några planer på att ta in MSI GTX 560 Ti Twin Frozr II?
Tyvärr inget vi kommer att ta in som det ser ut nu.
Skrivet av Svenake:
Tja
Undrade bara om ni skulle eller ska ta in Lian Li Flexible LED Light Strip, kolla länk ifall ni undrar vad jag menar. Hoppas att ni tar in det hade varit himla nice för belysnings mod
(http://www.youtube.com/watch?v=VVGXooPCnqk)
Hör av dig till oss på info@inet.se för ev. specialbeställning. Tyvärr är leveranstiden för Lian Li tre till fyra månader från beställning.
Skrivet av triob:
Hejsan, det jag undrar över är om ni har möjlighet eller planer att kunna leverera DFI Lanparty moderkort till kunderna?
tack på förhand
/E
Vi har valt att fokusera på Gigabyte, MSI och Asus, så tyvärr inget DFI.
Skrivet av Leqher:
Tja Inet! Jag undrar ifall ni tänker införa en "Förbli inloggad" bock på eran hemsida eller något?
Bra idé, ditt önskemål är vidarebefordrat till programmerarna!
Mvh / Inet