Permalänk
Medlem

Tack Inet, beställde runt halv 2 på tisdagen och hade fått paketet kl ett igår (onsdag) Tack för mango-stången också

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hai thar.
Appropå det här med fri frakt för Sweclockers medlemmar, att ni inte kan vara säkra på att det endast är SweC medlemmar som använder det erbjudandet.

Går det inte att synca sitt SweC account med Inet.se account, om ni skulle komma överens med Sweclockers med något liknade vore juh super.

Kanske även vid registreringen hos SweC direkt välja att synca med Inet.se eller göra en ny användare med de uppgifter man skriver in vid registreringen.

Do you catch my drift?

Kjam

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128682:

Hai thar.
Appropå det här med fri frakt för Sweclockers medlemmar, att ni inte kan vara säkra på att det endast är SweC medlemmar som använder det erbjudandet.

Går det inte att synca sitt SweC account med Inet.se account, om ni skulle komma överens med Sweclockers med något liknade vore juh super.

Kanske även vid registreringen hos SweC direkt välja att synca med Inet.se eller göra en ny användare med de uppgifter man skriver in vid registreringen.

Do you catch my drift?

Kjam

Varför?

Permalänk
Avstängd

Inet avvisar min felanmälan för mitt Corsair HS1.

Varför?
Dom anser att det handlar om "öppet köp" och inte nåt annat.
Idioter är vad ni är.

Citat:

Hej,

Återköp gäller endast inom 14 dagar från uthämtningsdatum.

Har du frågor angående detta får du gärna kontakta oss.

Man undrar ju lite om dom ens läste ens felbeskrivning..

Corsair själva, Blackbeard/Yellowbeard samt RAM GUY har ju bett mig kontakta återförsäljaren, i detta faill inet, och få mitt jävla headset utbytt mot antingen ett nytt eller ett HS1A.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Hej! Jag skriver här för jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig.

Jag fick till Julen av min kära moder ett högtalar-paket som var beställt hos er. Specifikt: Logitech x-350.

Jag var borta under mellandagarna så jag kunder koppla in det först vid nyår. och jag märkte tidigt att något var skumt. Jag ska försöka beskriva problemen så bra som möjligt:

1. har jag högtalarna igång men på allra lägsta volymen, så får jag in Tysk, Polsk samt Fransk radio, hur funkar detta? för varken min dator eller högtalarna är kopplat till något som sänder ut eller tar emot signaler.

2. När någon släcker/tänder en lampa i huset så sprakar det till rejält högt i högtalarna (vet inte hur många gånger mitt hjärta har hoppat till ett par gånger extra).

3. Ibland när jag lyssnar på musik eller film eller inte gör något alls, så börjar högtalarna efter ett tag att spraka fast med en längre ton. detta kan vara i 5-10 minuter. om inte mer. Detta försvinner dock om jag höjer volymen extremt mycket. Även detta har gett mig ett par extra hjärtslag som är oönskade.

1:an samt 2:an förstår jag om ni inte kan göra något åt, men det är trean som är så otroligt irriterande.

sen ett litet klagomål men jag kan förstå till viss del att ni inte gör det, när ni skickade just detta högtalar-paketet så var där inget emblage, endast en plastpåse om och detta slutade med ett par skador i lådan när jag väl tog emot den från posten. Inte ert fel att den är skadad men ni borde väl på något sätt kunna ge den bättre emblage?

Passande nog så började ljudet nu på nr 3 att höras. jag filmade och förklarade lite. Jag lägger upp videon på Youtube, så får ni själva höra. Postar den strax i denna post.

Här: http://www.youtube.com/watch?v=zKlGHEzojRg

Mobba inte skånskan bara

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mille666:

Hej! Jag skriver här för jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
)

Kontakta supporten? http://www.inet.se/support

Enskilda ärenden handläggs inte här.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kontakta supporten? http://www.inet.se/support

Enskilda ärenden handläggs inte här.

juste, glömde det, har kontaktat dom där men fick aldrig något svar. gjorde det vid den 20 januari ungefär.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd

Inet börjar helt enkelt bli för stora för deras eget bästa. Därav anställer dom inkompetenta människor till Support

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mille666:

juste, glömde det, har kontaktat dom där men fick aldrig något svar. gjorde det vid den 20 januari ungefär.

Jag brukar få svar dagen efter, eller ibland till och med nån timme efter skickat mail, så antingen har dem missat ditt mail eller så har nått gått fel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

För att om du läser i början av tråden så står det att dom inte är säkra på att det endast är SweC som utnyttjar deras erbjudande ämnat för SweC medlemmar. Som jag nämner i mitt inlägg?

Gör om gör rätt.

Kjam

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon128682:

För att om du läser i början av tråden så står det att dom inte är säkra på att det endast är SweC som utnyttjar deras erbjudande ämnat för SweC medlemmar. Som jag nämner i mitt inlägg?

Gör om gör rätt.

Kjam

Jag är medlem här, har dock inte fått fri frakt hos något köp, även då jag lagt till "Fraktfritt, Sweclockers vid köp över 500 kr"
Och har samma epost där.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128682:

För att om du läser i början av tråden så står det att dom inte är säkra på att det endast är SweC som utnyttjar deras erbjudande ämnat för SweC medlemmar. Som jag nämner i mitt inlägg?

Gör om gör rätt.

Kjam

Det är ingen forumpolare du pratar om utan ett företag som vill sälja så mycket som möjligt.
Tror de vet vad de pysslar med rätt bra.

Blanda inte in företag i forumregistreringen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Det är ingen forumpolare du pratar om utan ett företag som vill sälja så mycket som möjligt.
Tror de vet vad de pysslar med rätt bra.

Blanda inte in företag i forumregistreringen.

Skitsamma, blir bara en diskussion som inte hör hemma i den här tråden.

Permalänk
Medlem

finns det en möjlighet att ni kan lägga in så att man kan filtrera ram minnen på volt?

Permalänk
Medlem

Någon aning om när ni får in nya 1tb Samsung Spinpoint F3?

Edit: Såg precis att de kommer in den 1/3... Segt att behöver vänta 11 dagar innan ni får in nya och ytterliggare nån innan det är levererade ;<

Edit2: Snackade med kundtjänst och han jag snackade med sa att de skulle kommit in igår och sa att de antagligen kommer in snarast, och inte 1/3.

Edit3: Antar att personen i kundtjänsten hade fel...

Permalänk

Hej!
Jag beställde ett dator för 12 dagar sedan. Den har inte monterats och skickats ännu.
Ligger ni fortfarande efter eller är det bara normalt med leverans tider uppemot 2-3 veckor.
/Spelsugen

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Jag vill stämma in i hyllningskören och säga bra jobbat inet!
Beställde lite fläktar och annat smått och gott idag, 10 minuter senare får jag ett sms "Din order är nu packad".

Sjukt snabbt och sjukt bra jobbat som vanligt!

EDIT: Ytterligare 30 minuter senare får jag Kollinummer från posten! Synd att det är fredag.

Permalänk
Hedersmedlem

Tjejens laptopskärm hade börjat fallera (vertikala streck med alltid-på-pixlar). Åkte in till butiken (Ringön), gick upp för trappan till supporten, blir bemött efter någon sekund av en person som startar datorn för att kontrollera, ser felet, stänger av direkt igen och tar emot datorn för att skicka den till Acers reparation. Allt smidigt och rekorderligt skött. Sådant får en att inte ångra att kanske lägga några extra hundralappar på att köpa hos er med fysisk butik jfr m rent internetbaserade återförsäljare (även om det i detta laptopfall inte skiljde något prismässigt heller).

Ska man säga något utvecklande om ärendet så är det enda jag kan tänka på att tjejen hade glömt en DVD-skiva i läsaren vilket jag kom på att kontrollera när vi stod där. Det skulle kunna vara något för supporten att lägga till på checklistan när ni tar emot en dator så att det kan lösas direkt istf att skivan ska ligga hos er och skräpa/råka skickas med till reparatören. Lämnar man in DVD/VHS/etc-spelare hos "vanliga" elektronikkedjor så kollar de alltid det då det är relativt vanligt för kunder att glömma, trots allt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Inte nog med att Inet tar en månad på sig att bygga ihop min beställning, de skickar sedan givetvis även iväg den som ett företagspaket trots att ingen av försändelserna väger mer än 20 kg. Föga förvånande får man idag således följande meddelande från posten:

18 feb kl 11:18 Umeå, Ankomst till distributionsterminal
18 feb kl 10:45 Avvikelse Umeå, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
17 feb kl 06:17 Ånge, Sorterad
16 feb kl 17:04 Göteborg, Sorterad
16 feb kl 12:01 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Så som kronan på verket får nu min burk ligga och ruttna på distributionsterminalen över helgen för en total leveranstid på ungefär sex veckor, förutsatt att nu posten lyckas med den utan tvekan mycket svåra uppgiften att flytta paketen till postombudet på måndag.

Första och sista gången jag beställer någonting från Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av surkart:

Första och sista gången jag beställer någonting från Inet.

Du lever upp till ditt användarnamn ser jag.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goodia:

Du lever upp till ditt användarnamn ser jag.

Min döende farmor hade förmodligen byggt och levererat datorn snabbare än Inet, och jag ser ingen som helst anledning att i framtiden belöna dem för detta när jag istället kan vända mig till någon av deras många konkurrenter. Hellre sur än dum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av surkart:

Min döende farmor hade förmodligen byggt och levererat datorn snabbare än Inet, och jag ser ingen som helst anledning att i framtiden belöna dem för detta när jag istället kan vända mig till någon av deras många konkurrenter. Hellre sur än dum.

Förstår dig mycket väl om det har gått så sakta. Du har inte fått nån förklaring från Inet?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fattar inte att så många surar här istället för att ringa till Inets trevliga kundtjänst och reda ut allt där? De brukar kunna lösa det mesta.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wdont:

Hej inet.

Har inte varit så insatt i detta kring sandybridge modekortshysterin så tänkte fråga hur ni gör med moderkortet för dem som köpt? Får man byta till den nya revisionen när den kommer eller skall man använda det så länge det håller och sedan lämna in på garantin? Gäller Asrock

Hade varit skönt med ett svar på det då jag själv tänker beställa lite i helgen. Surt att bli sittandes med ett defekt kort utan möjlighet att byta det om man inte får fram fel direkt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av surkart:

Min döende farmor hade förmodligen byggt och levererat datorn snabbare än Inet, och jag ser ingen som helst anledning att i framtiden belöna dem för detta när jag istället kan vända mig till någon av deras många konkurrenter. Hellre sur än dum.

din farmor kan väll inte lämna så lång garanti,eftersom hon är döende!?

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilstallione:

Hade varit skönt med ett svar på det då jag själv tänker beställa lite i helgen. Surt att bli sittandes med ett defekt kort utan möjlighet att byta det om man inte får fram fel direkt.

Ganska säker på att dem svarat på det redan, några sidor bak i tråden, att man får byta ut sitt moderkort mot ett nytt när dem får in de nya leveranserna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Newklear:

Ganska säker på att dem svarat på det redan, några sidor bak i tråden, att man får byta ut sitt moderkort mot ett nytt när dem får in de nya leveranserna.

#10769732

1. Det går att beställa om ni kontaktar kundtjänst, det är viktigt att kunden är införstådd att det är förhöjd felfrekvens på korten som finns i lager nu.
2. Vi lämnar garanti som vanligt och om SATA2-portarna är defekta på ditt moderkort byts kortet enligt garanti utan kostnad för kund. Just nu avvaktar vi för att se vad för utbytesprogram de olika tillverkarna kommer att erbjuda.

Är vad jag hittar. Frågan är hur de ska kontrollera kortet om man ska skicka det på RMA eller om det blir "smidiga byten utan frågor"?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Tja! Tänkte "klaga" lite på en produktspecifikation, dock en som ligger lite gömd.

Sabertooth P67 (1901897) hos er står det att kortet bara har 2st 6gbs SATA vilket inte stämmer, det är 4

Citat:

Intel® P67 Express Chipset
2 xSATA 6.0 Gb/s ports (brown)
4 xSATA 3Gb/s ports (black)
Intel® Rapid Storage Technology Support RAID 0,1,5,10
Marvell® PCIe SATA 6Gb/s controller
2 xSATA 6Gb/s ports (gray)

Ni kanske förlorar lite försäljning på denna produkt då folk vill ha många 6gbs SATA med tanke på den felande kretsen

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Tja! Tänkte "klaga" lite på en produktspecifikation, dock en som ligger lite gömd.

Sabertooth P67 (1901897) hos er står det att kortet bara har 2st 6gbs SATA vilket inte stämmer, det är 4

Ni kanske förlorar lite försäljning på denna produkt då folk vill ha många 6gbs SATA med tanke på den felande kretsen

det är 2 st sata 6 gb/sec som körs på intel chipset och 2 andra på ett marvell chip tror jag iallafall :=)