Permalänk
Skrivet av nanberg8:

det är 2 st sata 6 gb/sec som körs på intel chipset och 2 andra på ett marvell chip tror jag iallafall :=)

Japp men i deras specifikation står det SATA 3gbs: 4st
SATA 6gbs: 2st

Det låter lite missvisande då det är 4

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilstallione:

#10769732

1. Det går att beställa om ni kontaktar kundtjänst, det är viktigt att kunden är införstådd att det är förhöjd felfrekvens på korten som finns i lager nu.
2. Vi lämnar garanti som vanligt och om SATA2-portarna är defekta på ditt moderkort byts kortet enligt garanti utan kostnad för kund. Just nu avvaktar vi för att se vad för utbytesprogram de olika tillverkarna kommer att erbjuda.

Är vad jag hittar. Frågan är hur de ska kontrollera kortet om man ska skicka det på RMA eller om det blir "smidiga byten utan frågor"?

Man får väl sätta någon markering på kvittot som visar att du fått ett kort ur den "felaktiga" högen med kort, och när dem får in nya, felfria kort så får du byta ut ditt felaktiga... Sen så kommer väl dem nya korten få någon sorts markering, tyckte jag dem sa på fredagspanelen.

Det är väl svårt att kontrollera om ens kort är drabbat, så det blir nog "smidiga byten utan frågor", det är ju trots allt inet vi pratar om

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Tja! Tänkte "klaga" lite på en produktspecifikation, dock en som ligger lite gömd.

Sabertooth P67 (1901897) hos er står det att kortet bara har 2st 6gbs SATA vilket inte stämmer, det är 4

Ni kanske förlorar lite försäljning på denna produkt då folk vill ha många 6gbs SATA med tanke på den felande kretsen

Står klart och tydligt i det du citerade att det fanns 2 Sata 6GB på via intels chipset, och 2 via marvel's controller. Varför det inte står i produktspecifikation är ju då skumt. 2st bruna, 2st grå. Kunde väl iofs lagt det på samma rad men raden blir lång om man ska förklara att det är två olika controllers

Det kommer att läggas upp nya för "stepping b3" korten endå eller vad alla tillverkarna nu kallar dom..

Väntar med spänning på att få köpa ett galet bra 1155 mini-itx moderkort samt byta mitt p8p67 deluxe eftersom jag kör flera raidade diskar samt dvd-brännare. Visst fungerar det tillfälligt att plocka ur en disk så jag bara använder säkra portar men

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Skrivet av Nerfherder:

Står klart och tydligt i det du citerade att det fanns 2 Sata 6GB på via intels chipset, och 2 via marvel's controller. Varför det inte står i produktspecifikation är ju då skumt. 2st bruna, 2st grå. Kunde väl iofs lagt det på samma rad men raden blir lång om man ska förklara att det är två olika controllers

Nja, man kan ju skriva typ 4st SATA 6gbs, varav 2st Intel Chipset och 2st Marvel.

Dock är det lite otydligt att färgkoda de olika SATA portarna

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Nja, man kan ju skriva typ 4st SATA 6gbs, varav 2st Intel Chipset och 2st Marvel.

Dock är det lite otydligt att färgkoda de olika SATA portarna

Att raida0:a med två olika controllers låter ju lite tveksamt iofs. :I

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

Ni borde nog nämna på sidan att crossfire inte passar på alla moderkort som sägs stöda det!

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Permalänk
Medlem

Hej! Skickade in ett trasigt nätagg till er för utbyte/reparation i veckan. Jag har kunnat följa hela processen på orden på er hemsidan och sett hur den har kommit in och registrerats.

Nu när jag tittade idag är orden borta! Inget ärendenummer eller något alls går att hitta. Betyder detta att ni är klara eller är det någon bugg?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har ni några planer på att börja sälja spel?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

När man beställer en dator med montering som inet gör, vad kommer den i för sorts låda? Är där handtag i denna? Lite orolig hur jag ska få hem 20 kilo annars...

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

"... tas in på beställning"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Acetyl:

"... tas in på beställning"

Man kan nästan tolka det som att de tar hem dem om man beställer... Men varför chansa, bättre att vänta tills de kommer på lager.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av surkart:

Min döende farmor hade förmodligen byggt och levererat datorn snabbare än Inet, och jag ser ingen som helst anledning att i framtiden belöna dem för detta när jag istället kan vända mig till någon av deras många konkurrenter. Hellre sur än dum.

men din döende farmor får inte in fler ordrar än bara din per dag. Tänk på de också att det är bara inte du som skickar efter en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Man kan nästan tolka det som att de tar hem dem om man beställer... Men varför chansa, bättre att vänta tills de kommer på lager.

Den kommer ju aldrig in så länge man inte beställer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

När man beställer en dator med montering som inet gör, vad kommer den i för sorts låda? Är där handtag i denna? Lite orolig hur jag ska få hem 20 kilo annars...

Vanlig kartong (tror jag), skulle inte tro att du kommer vilja bära på det åbäket även om det finns handtag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Hallå Inet!

Tänkte höra med er om nätagget: Silverstone Strider SFX ST45SF 450W ( http://www.inet.se/artikel/5321763/silverstone-strider-sfx-st... )

Det är ju ett SFX nätagg och har sett på tillverkarens hemsida att det följer med en ATX plåtadapter.

Så min fundering är om det följer med en ATX adapter om jag köper nätagget av er?

Mvh: Tobias

Varför inte bara köpa ett vanligt ATX-agg isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Vanlig kartong (tror jag), skulle inte tro att du kommer vilja bära på det åbäket även om det finns handtag.

Jag ska bära skiten ~100 meter till kollektivtrafiken. Det står ju specialkartong eller nått på sidan.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

Jag ska bära skiten ~100 meter till kollektivtrafiken. Det står ju specialkartong eller nått på sidan.

Det är just en stor specialkartong, och jag vill minnas att när vi fick hem pappas dator att det fanns bärhantag på sidorna. Problemet är att kartongen är stor och du kommer nog inte bli så populär på bussen. Kan du inte få skjuts?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Det är just en stor specialkartong, och jag vill minnas att när vi fick hem pappas dator att det fanns bärhantag på sidorna. Problemet är att kartongen är stor och du kommer nog inte bli så populär på bussen. Kan du inte få skjuts?

Okej. Äh, tänkte hämta den på förmiddagen när folk jobbar. Det blir för övrigt spårvagn, så jag kan stå om så behövs Nej tyvärr... Studerar på annan ort så det går tyvärr inte. Hoppas det är handtag

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Jaha då står man här med aset... Datorn ligger ner vilket ger massa onödig vikt på skiten. Handtag fanns! Fan vad alla glor

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Beställde idag en 2TB Samsung Ecogreen F4EG och fick upp den här som ett mindre lyckat förslag på tillbehör.
https://www.inet.se/artikel/8903211/ide-kabel-45cm-flatkabel

I övrigt måste jag säga att ni är en kanonbutik att handla av. Efter ca 20 beställningar från er har jag inte en enda negativ sak att komma med. Snabba leveranser, rätt varor, bra packat osv. Snyggt jobbat!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4goo2:

Okej. Äh, tänkte hämta den på förmiddagen när folk jobbar. Det blir för övrigt spårvagn, så jag kan stå om så behövs Nej tyvärr... Studerar på annan ort så det går tyvärr inte. Hoppas det är handtag

Brukar oftast vara någon sorts handtag på kartongerna..

Skrivet av surkart:

Inte nog med att Inet tar en månad på sig att bygga ihop min beställning, de skickar sedan givetvis även iväg den som ett företagspaket trots att ingen av försändelserna väger mer än 20 kg. Föga förvånande får man idag således följande meddelande från posten:

18 feb kl 11:18 Umeå, Ankomst till distributionsterminal
18 feb kl 10:45 Avvikelse Umeå, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
17 feb kl 06:17 Ånge, Sorterad
16 feb kl 17:04 Göteborg, Sorterad
16 feb kl 12:01 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Så som kronan på verket får nu min burk ligga och ruttna på distributionsterminalen över helgen för en total leveranstid på ungefär sex veckor, förutsatt att nu posten lyckas med den utan tvekan mycket svåra uppgiften att flytta paketen till postombudet på måndag.

Första och sista gången jag beställer någonting från Inet.

För du är ju verkligen den enda som ska ha en dator ihopsatt eller? Ist för att gnälla på Inet.se så kanske du borde förvänta dig att det kan ta lite tid?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

vet inte om detta är klagomål eller beröm

men kl 07:02 fick jag ett SMS att min order börjat plockats. det väckte mig

men much cred för att ni sätter igång så tidigt med att plocka ordrar och att det går ut ett sms direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

vet inte om detta är klagomål eller beröm

men kl 07:02 fick jag ett SMS att min order börjat plockats. det väckte mig

men much cred för att ni sätter igång så tidigt med att plocka ordrar och att det går ut ett sms direkt

Varken ljud eller vibration (y) Problem solved

Trodde dom började typ 9.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat den. Den vägde en del och det är lite dåligt att datorn låg ner i lådan. Hade den stått upp hade 20 kilo varit lättare att bära då vikten är närmare kroppen. Trotts skummgummi har en plastbit längst ner på R3an gått av och den har fått sig en spricka på nedersta "fläktlådan", iofs postensfel. Borde reklamera detta, men jag behöver en dator!

Köpte till en Cooler Master Hyper 212 Plus med. Denna är böjd mot mina ramminnen. Ska det vara så eller har monteraren missat böja tillbaka den efter den monterats eller också har den böjts av vikten @ poståkturen.

Lite besviken är jag allt, den kostade ju trotts allt dryga 12000.
Men den är för övrigt fett tyst och sval, bara hårddisken somnnattrar lite.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

På grund av problem med bristande kvalité har vi valt att sluta med alla CoolITs produkter. Vi har valt att i stället fokusera på Corsair som enligt vår erfarenhet håller hög kvalité och fungerar bra.

När det gäller H60 pratade vi just med Corsair och H60 beräknas landa under april månad.

Mvh / Inet

De är ju CoolIT som har utvecklat Vattensystemen åt Corsair. Så hur kan de då va sån kvalitets skillnad?

Jag hade annars gärna sett att ni tog hem CoolIT ECO C240 A.L.C.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Gillar er butik och har varit nöjd med samtliga beställningar jag gjort hos er.

Tycker dock ert utbud på 140mm fläktar och tillbehör såsom fläktfilter m.m. är ganska tunt. Skulle även vilja se kraftfullare fläktkontroller i ert sortiment. Sen hade ni tidigare en "Scythe Kama bay" plus för HDD platserna som ni tagit bort. Skulle vara gött att ha den i ert sortiment med.

Själv har jag beställt grejer både ifrån USA och Tyskland för att få tag i det jag behöver. T.ex. den nylanserade fläktkontrollern Lamptron Fc-8 som stödjer 30w per kanal.

Ni skulle också kunna utöka er lysrörs sortiment. 30cm rör är det inte många som får plats med på ett bra sätt. Skulle vara trevligt med 10-15 cm rör också.

Hoppas ni tar någon av mina förfrågningar i beaktning,
Fredrik

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Varför inte bara köpa ett vanligt ATX-agg isåfall?

Jo det skulle det väll kunna göra men hade tänkt köpa att litet chassi och det skulle bli trångt med ett vanligt nätagg om det inte är modulärt, och chassit har bara ATX uttag för nätagget så därför undrade jag.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt ifall någon har frågat om detta tidigare, men har ni några planer på att ta in MSI GTX 560 Ti Twin Frozr II?

Permalänk
Medlem

LED

Tja

Undrade bara om ni skulle eller ska ta in Lian Li Flexible LED Light Strip, kolla länk ifall ni undrar vad jag menar. Hoppas att ni tar in det hade varit himla nice för belysnings mod

(http://www.youtube.com/watch?v=VVGXooPCnqk)

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)