Permalänk

CCC - Cleant Chieftec Chassi

Chieftec chassit har ganska många konstiga geometriska former, Målet är att göra det mer enkelt och lite mera "retro" och diskret.

Jag har inte riktigt bestämt mig för färgerna ännu, men det lutar mot "Glossy white" och gräddvitt, men det är ett senare problem, nu behöver jag plus grader så jag kan fortsätta spackla!

CCC - Cleant Chieftec Chassi

Permalänk

det blir säkert jättebra 4/5

Permalänk
Medlem

Vitt, trä och något halvsnyggt benvitt? Pröva att slänga in vinrött eller något istället, annars kan du köra bara vitt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Entusiast

Potential finns absolut, de där gamla chassina är ju klassiker som ska modifieras! Äldsta flickans burk som jag plockat ihop av mina gamla komponenter sitter i ett gammalt chieftec dragon (visst heter de så?) som jag köpte samtidigt som jag byggde ihop min första dator 1999

Du skulle haft nån rolig lösning för de där fula 5.25"-plastlocken i fronten också...

Permalänk

Jag kan hålla med om färgerna, Vinrött var ett bra förslag, ska kolla lite på det!

5,25 platserna skulle jag lika gärna kunna skrota, använder bara en och kommer bara i forsättningen att använda en, Någon som har något bra förslag på vad man kan sätta dit istället?

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det kan bli riktigt snyggt. 5.25 platserna tycker jag att du kan byta ut mot en träskiva så det blir likadant som du gjort längre ner på fronten.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg idé med tanke på att det där chassit inte är det snyggaste men inte heller det fulaste, men helt klart en förbättring jämfört med originalet. Har bara två snabba frågor kring designen, vart tog HDD LED och PW-LED vägen?

Hur löser du sidoplåten med handtaget på? Ska den färgas, döljas eller tas bort?

Tror inte att du bör ha träfärg/trä på 5,25" slot'arna... kommer skära sig tycker jag.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag tycker tyvärr att både originalet och förslaget såg extremt fula ut :/ ser ut som en plastlåda från 90-talet, och det tycker jag varken är charmigt eller snyggt!

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Riktigt snygg idé med tanke på att det där chassit inte är det snyggaste men inte heller det fulaste, men helt klart en förbättring jämfört med originalet. Har bara två snabba frågor kring designen, vart tog HDD LED och PW-LED vägen?

Hur löser du sidoplåten med handtaget på? Ska den färgas, döljas eller tas bort?

Tror inte att du bör ha träfärg/trä på 5,25" slot'arna... kommer skära sig tycker jag.

Hdd och PW led ska sitta på "fläkt kontrollern" är tanken, måste ha glömt och rita dit dom.

Handtaget på sidan är inte det mest diskreta och har inte riktigt kommit på hur jag ska göra där ännu, men det lutar mot att jag behåller det exakt som det är nu, eller så bygger jag om det helt så jag får en slät yta. Men jag har inte hittat någon annan bra lösning på det..
En 120mm fläkt ska in i höjd med handtaget om jag hittar någon snygg lösning på det!

Citat:

Jag tycker tyvärr att både originalet och förslaget såg extremt fula ut :/ ser ut som en plastlåda från 90-talet, och det tycker jag varken är charmigt eller snyggt!

Tack för din åsikt, Hur mycket man än polerar en gris är det fortfarande en gris... MEN jag hade tänkt få bort känslan av plast så mycket som möjligt!
Nästa bygge blir helt klart byggt från grunden..

Bygget har startat, kommer upp lite bilder imorgon!

Permalänk

Ser ut att kunna bli fint Tumme upp!