Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Grattis alla gnällande, piratkopierande "hardcore PC gamers". Ni tvingade Crytek att satsa på konsollerna för att få betalt för sitt arbete. Crysis 2 blev en konsollportning och det är ert fel.

De var väl inte nöjda med att ha sålt tre miljoner exemplar utav Crysis och 1,5 miljoner utav Warhead... Mo money, mo money, mo money.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

Värdelöst demo. Spelet är en konsolport utan tvekan och därför tänker jag inte spendera en jävla krona på spelet. Stödjer inte spelföretag som skiter i sina PC spelare.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Omg vilket whine det blev på PC konsumenterna att vi piratkopierar allt som går, snacka om att dra till med största lögnen ever!

Nåja, ovanstående är väl, i så fall, en av de största överdrifterna ever?

Försäljningssiffrorna på konsoll-marknaden är mycket större än på PC-sidan. Det beror givetvis på en mängd olika saker, men att piratkopiering är en av dessa faktorer är väl ändå uppenbart?

Piratkopieringen finns såklart på konsoller också, men är mindre där.

Men, som sagt, det episka flame-kriget kan man ju vänta med tills det här ryktet blivit verifierat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CmbIon:

Blev tvungen att registrera mig för att svara "+1" på det här inlägget.

Som spelutvecklare får man tårar i ögonen av en så här vacker formulering.

Det kan tilläggas att folk som lägger 16kkr på en ny gamingrigg för att sen pirata ner senaste liret verkar ha problem med prioriteringarna.

Sant till viss del.

Men många klagar "på de som klagar" i denna tråd där fokus ligger på att man piratkopierar spelen istället för att köpa dem. Dock bör du inte ha missat att halva trådens posts är "har nu avbokat min beställning".

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nembo:

Verkar som folk endast är ute efter grafiken. (Jag också för den delen.)
Jag avbokar inte mitt exemplar i alla fall. Inte än.

Väntar på BF3 istället.Är det lika bra som BFBC2 så blir det grymt! Sen vem bryr sim om singelplayer?Det är Multiplayer från start! Fattar inte att folk tycker det är roligt och spöa en korkad burk?

Avskyr crysis och spelkänslan,Grafiken ska vara okej men det är spelkänslan som går först.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nope det är de inte
Konsoller är till för de som föredrar casual framför något mer seriöst, är väl den generella uppfattningen, sen tror jag inte många bryr sig om någons subjektiva åsikt.
Resten av argumenten föll platt, att dra in spelglädje i ett sådant här tråd är nog inte allt för klokt, inte om man åtminstone har en susning om vad det hela handlar om.

Jag fattar inte, så konsol spelare är inga gamers? Vadå casual, det är en sett att klä sig...så det finns inget seriöst i att spela konsol? Asså wtf. Så alla som spelar på datorer är "seriösa "riktiga gamers"? Jag vet vad DX11, DX10, DX9 osv är, tro inte att jag är nåt kioskmongo bara för att jag ifrågasätter sätter hans åsikt. Vad är meningen med att spela ett spel när man bara är ute efter grafiken? Så att man kan sitta o dra tupp över jätte häftiga explosioner eller vad? Meningen är väl att det ska vara underhållande att spela. O vad gör att konsol är så jävla oseriöst i mot dator?

Jag vet att tråden handlar om, bara det att jag inte förstår mig på delen med att spela ett spel pga av grafiken. Att spel används för att testa en dator är en annan femma. Och att konsol inte är seriöst.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Dock bör du inte ha missat att halva trådens posts är "har nu avbokat min beställning".

Då får man anta att de som avbokat aldrig kommer spela Crysis 2 någonsin, eller så väntar de med att köpa det tills DX11-patchen dyker upp.

Det tredje alternativet är, såklart, att de som avbokar nu kommer pirata hem det senare, men det alternativet kan man nog helt utesluta, eller?

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk fortfarande går på det där med att piratkopieringen sabbar för företag. Det är ren PR och det bästa som hänt utgivare då de alltid kan skylla på piratkopiering oavsett hur många tabbar man gjort eller hur lite pengar man lagt ner på att porta spelet. De vet mycket väll att de släpper skräp men så länge de kan skylla på piratkopiering och folk går på det så lär man fortsätta göra på det viset. Folk bör köpa spel som är bra och bojkotta alla dåliga portningar. Kolla på Starcraft 2 tex. Sålde skitbra trotts att det kanske inte är bästa strategispelet men folk köpte det för kvalitetens skull. Många av de som piratkopierar köper också spelen de tycker är värda att lägga pengar på men ändå hamnar man i statistiken som piratkopierare. Dessutom kommer piratkopierade spel ut ofta innan man får sitt förbokade ex tex så man laddar ner och spelar lite tills man får sitt spel. Det företagen vill är ju att vi ska helst köpa grisen i säcken. Betala först och få produkten sen oavsett vad det är för kvalitet på produkten.

Att Crysis inte sålde som de väntat sig beror förmodligen mest på att spelet vid lanseringen var knappt spelbart med högre inställningar på.

Det Crytek/EA nu gör med Crysis 2 visar bara att de struntar i PC:n och prioriterar konsolerna. Om spelet inte kommer sälja "tillräckligt" till pc:n denna gång heller då kommer man återigen att skylla på piratkopiering men att det är en portning med bara dx9 pratar man inte högt om...en till som inte kommer köpa detta spel till fullpris även om den inte kostar mer än 350kr.

Permalänk
Medlem

Menar verkligen folk på sweclockers att piratkopierandet av pc-spel inte på något sätt påverkar spelindustrin?
Jag ser exempel om minecraft och starcraft 2 och kan bara sucka och tänka att några missar helt bilden i
letandet efter detaljer som på något sätt kan stödja deras syn på det hela.
Vilken version tror ni seriöst kommer bli mest illegalt nedladdat? En ledtråd är att versionen tillhör den gnälliga pc-spelaren med en rigg värd ca 15 papp..

Crysis kom 2007, eller var det tidigt 2008, och var pc exklusivt och pushade våra dåvarande komponenter till bristning. Crysis 2 är en konsollportning med lite Dx11 effekter vid sidan om. Tack för den bakåtvända utvecklingen Men hej! Vi har en välutvecklad multiplayer del ...

Skrivet av ArtMan:

Förstår inte att folk fortfarande går på det där med att piratkopieringen sabbar för företag. Det är ren PR och det bästa som hänt utgivare då de alltid kan skylla på piratkopiering oavsett hur många tabbar man gjort eller hur lite pengar man lagt ner på att porta spelet.

Utveckla är du snäll. Och samtidigt ha denna trevliga drmhistoria i åtanke.
http://www.escapistmagazine.com/news/view/91001-Demigod-Pirac...

Skrivet av Mordarosten:

Så att man kan sitta o dra tupp över jätte häftiga explosioner eller vad? Meningen är väl att det ska vara underhållande att spela. O vad gör att konsol är så jävla oseriöst i mot dator?

Jag vet att tråden handlar om, bara det att jag inte förstår mig på delen med att spela ett spel pga av grafiken. Att spel används för att testa en dator är en annan femma. Och att konsol inte är seriöst.

Konsoler har begränsningar som pc;n inte har. Jag gillar tex inte BF-serien eller COD-serien eftersom de ger en känsla av att jag springer omkring i korridorer med vackra tapeter. Stalker-serien samt Crysis är typ dess raka motsats och nuvarande konsolgenerationen klarar inte av den typen av spel- om inte grafiken ska dras tillbaka till stenåldern (eller om det inte är just cause 2 )
Hoppas det var goda exempel.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Förstår inte att folk fortfarande går på det där med att piratkopieringen sabbar för företag.

Jag har jobbat med spelutveckling sedan 1994. Tack för din åsikt.

Skrivet av ArtMan:

Det Crytek/EA nu gör med Crysis 2 visar bara att de struntar i PC:n och prioriterar konsolerna.

Varför tror du att Crytek/EA prioriterar konsolerna? För att de är elaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Jag fattar inte, så konsol spelare är inga gamers? Vadå casual, det är en sett att klä sig...så det finns inget seriöst i att spela konsol? Asså wtf. Så alla som spelar på datorer är "seriösa "riktiga gamers"? Jag vet vad DX11, DX10, DX9 osv är, tro inte att jag är nåt kioskmongo bara för att jag ifrågasätter sätter hans åsikt. Vad är meningen med att spela ett spel när man bara är ute efter grafiken? Så att man kan sitta o dra tupp över jätte häftiga explosioner eller vad? Meningen är väl att det ska vara underhållande att spela. O vad gör att konsol är så jävla oseriöst i mot dator?

Jag vet att tråden handlar om, bara det att jag inte förstår mig på delen med att spela ett spel pga av grafiken. Att spel används för att testa en dator är en annan femma. Och att konsol inte är seriöst.

Du förstår mycket väl i vad man menar med termet "casual", denna attityd du håller gentemot detta är vad som får mig att inte lägga ner tid på att ge dig ett respons då subjektivt redogörelse inte är utav intresse, och är inte heller något som jag kommenterade kring
Ett tips är dock att inte misstolka eller lägga ord i mun på någon som citerar dig eller ger en kommentar på tråden, om det är något som är osäkert så är det alltid säkrast att fråga innan man tar något för givet.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Nu får vi reda ut ett och annat!

casual=handlar oftast om kläder, men hallå.... det finns andra innebörder av ordet! typ: avslappnad hållning till situationen!

Konspirationsteoretikern inom mig säger nu att den läckta betan hade ett syfte, nämligen att förstärka deras bulletin om varför försäljningen till Pc gick åt skogen om 2 månader!

Sen huruvida piratkopieringen hjälpt eller stjälp alla företag kan man ha väldigt många för/nackdelar!

Tror det tar ytterligare 2-3 år innan statisktiken dalat ner till ok % men den är ju stadigt på väg ner sedan något år tillbaka, och detta kan man tacka alla dlc´s (på gott/ont) samt tjänster som Steam, EaStore osv, men vi är inte där riktigt ännu pga, märkliga prissättningar som gör att folk ibland helt bojkottar dessa tjänster (läs, pris på steam 550:- butik 350:-) vi vill idag ha allt ett knapptryck bort och tillgängligt NU. därav smyger sig en del pirateri in!

Sen spelare på konsoll vs. Pc är ju en som alltid infekterad debatt! Som jag sagt innan så har även jag en konsoll (Ps3) men att spela Fps med autoaim på eller av och andra betingelkser när det gäller kontroll etc, är för mig en styggelse som helt förstör min spelupplevelse oavsett grafik! på samma sätt tänker jag om vi skulle vara 4 polare och ska spela NHL 11 På min dator???? funkar ju helt enkelt bara inte pga, massa olika funktionsnedsättningar i spelkonfigurationen!=roligare och ljusår bättre på konsoll!

Så när ett så klassiskt och Pcframhållet spel som Crysis serien är fallerar och går mot sig själva är bara tragiskt trots deras uttalanden om Pc "eklusivitet"

Ekonomi: Man är ju dum om man inte förstår ekonomiavd, att dom trycker på att det ska satsas på konsollerna när dom drar in mycket mer pengar! men att inte avsätta ett 10-tal att optimera en Pc version för småspengar i sammanhanget är en bedrövlig syn på saken, är ju inte så att en BRA pc version gör at dom loosar 30 miljoner!!

Allt detta tyder mer på en enorm lathet/likgiltighet hos utvecklarna som skiter i om dom tjänar 30miljoner mer på en respektabel Pcutgåva, dom tjänar ju ändå 800 miljoner på konsollspelen!

Ps, siffrorna är helt tagna ur luften, ska ses som principer bara...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Hur kan ett kort som kom mer än 6 månader efter (5800ultra) ett annat (9700pro) vara "först"?
Tycker du också att Fermi egentligen kom ut hösten 2009 och var samtidig med 58**-serien?

nVidia var först med DX10, men ATi kom med DX10.1 som förbättrade prestandan rätt avsevärt innan nVidia lyckades stoppa det (som till exempel med Assassins Creed).

Jo, men bara skrev bara vilka som var först från varje sida, inte mer än det. Jag bara skippade att skriva HD2000 från ATI när jag skrev om DX10.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Du förstår mycket väl i vad man menar med termet "casual", denna attityd du håller gentemot detta är vad som får mig att inte lägga ner tid på att ge dig ett respons då subjektivt redogörelse inte är utav intresse, och är inte heller något som jag kommenterade kring
Ett tips är dock att inte misstolka eller lägga ord i mun på någon som citerar dig eller ger en kommentar på tråden, om det är något som är osäkert så är det alltid säkrast att fråga innan man tar något för givet.

Men du svara ju inte på mina frågor? Du snackar ju nu om något helt annat. Jag må låta sur men det är jag inte. Byta ämne är din bästa sida va?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Ekonomi: Man är ju dum om man inte förstår ekonomiavd, att dom trycker på att det ska satsas på konsollerna när dom drar in mycket mer pengar! men att inte avsätta ett 10-tal att optimera en Pc version för småspengar i sammanhanget är en bedrövlig syn på saken, är ju inte så att en BRA pc version gör at dom loosar 30 miljoner!!

Allt detta tyder mer på en enorm lathet/likgiltighet hos utvecklarna som skiter i om dom tjänar 30miljoner mer på en respektabel Pcutgåva, dom tjänar ju ändå 800 miljoner på konsollspelen!

Ps, siffrorna är helt tagna ur luften, ska ses som principer bara...

Exakt. Allting handlar om det gröna. Spelindustrin är ju inte en gullig liten variant av tomtens julklappsmaskin som vi varje år får en insikt i under julaftonen kl 15 på SVT. Sen ser utvecklare/utgivare att: "Jaha ja. Vårat spel laddas ner ca 700000 ggr innan spelet är släppt på marknad X samtidigt som det enbart säljs 300000 exemplar. Men på marknad Y säljs det 700000 exemplar samtidigt som den enbart har en illegal nerladdning på 300000- det är ju en bättre marknad och vi satsar på den istället."

Pc-spelare har skjutit sig själv i foten ganska länge iom bredbandet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Företagen påstår att dom tjänar dåligt på PC pga. priatkopiering.

Samtidigt visar alla de högst klagande bolagen på rekordvinster.

PC-Alliance som är en oberoende intresse organisation rapporterar att piratkopieringen har gått ner på senaste.

Svaret PC-Alliance får på detta är att de stora aktörerna lämnar PCA.... Visar bara på att dom vill ha kvar nishen som att deras spel är "Pirat kopierat".

Samtidigt går bolaget som gjorde Guitar Hero i graven? Guitarr Hero som är nog på sin höjd det MINST kopierade spelet med tanke på det lilla faktat att det är på konsol o kräver en massa konstig kring utrustning. Detta visar att det har INGET med kopiering att göra. Det är alltså release bolagen, de stora aktörerna som äger de små som förstör pga. dom vill ha mera pengar (EA, Ubisoft m.m.)

Att hålla oss människor i dum tro att dom backar på kopiering låter dom sväva runt fritt som några utsatta gatubarn och klaga på allt. Sedan släppa skitdåligt DLC till spel som tog 2 dagar att producera, sen ta betalt för det.

Idag jämfört med 5-7 år sedan sprutar det ut massa dåliga tittlar baserade på kända namn/filmer m.m. som är asdåligt gjorda. Produktioner som tar spelbolagen 2-4 månader att göra. Sen vill dom har 599kr för spelet.

Ska man acceptera spel som är portade från konsol för 599kr? Ska man behöva se "press start" för 599kr till PC? Helt sjukt hur folket bara sväljer det.

Jag jobbar i data branchen och jag ser via ett av mina jobb hur mycket PC-Spel det säljs. Tro mig. Det är ingen nedgång någonstans. Det ökar lavinartat.

Senaste 2 åren har spel efter spel (till PC) slått rekord efter rekord..... sjuka säljsiffror redan från dag ett.

Ush vad jag är trött på detta. Det är så illa att man i princip bara spelar Blizzard spel, dom enda som lägger ner mera än 5 minuter på ett spel innan det släpps. Det är alltså samma pris vi får betala för Starcraft 2 som gjorts i 5+ år som produktion som vi ska betalar för ennu ett masstämplat dåligt portat Need For Speed 2353... Vilka tror du har kostat mest att utveckla och vem tror du behöver dom 599kr mest för att få sin buget åter?!

Bojkotta Crysis 2, visa dom att vi inte accepterar sånt här. Man ska inte behöva ge 500kr för ett spel och sedan vänta på en patch som ger spelet ev den grafik man vill ha. Snacka om skämt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Förstår inte att folk fortfarande går på det där med att piratkopieringen sabbar för företag. Det är ren PR och det bästa som hänt utgivare då de alltid kan skylla på piratkopiering oavsett hur många tabbar man gjort eller hur lite pengar man lagt ner på att porta spelet. De vet mycket väll att de släpper skräp men så länge de kan skylla på piratkopiering och folk går på det så lär man fortsätta göra på det viset. Folk bör köpa spel som är bra och bojkotta alla dåliga portningar. Kolla på Starcraft 2 tex. Sålde skitbra trotts att det kanske inte är bästa strategispelet men folk köpte det för kvalitetens skull. Många av de som piratkopierar köper också spelen de tycker är värda att lägga pengar på men ändå hamnar man i statistiken som piratkopierare. Dessutom kommer piratkopierade spel ut ofta innan man får sitt förbokade ex tex så man laddar ner och spelar lite tills man får sitt spel. Det företagen vill är ju att vi ska helst köpa grisen i säcken. Betala först och få produkten sen oavsett vad det är för kvalitet på produkten.

Att Crysis inte sålde som de väntat sig beror förmodligen mest på att spelet vid lanseringen var knappt spelbart med högre inställningar på.

Det Crytek/EA nu gör med Crysis 2 visar bara att de struntar i PC:n och prioriterar konsolerna. Om spelet inte kommer sälja "tillräckligt" till pc:n denna gång heller då kommer man återigen att skylla på piratkopiering men att det är en portning med bara dx9 pratar man inte högt om...en till som inte kommer köpa detta spel till fullpris även om den inte kostar mer än 350kr.

Kanske för att spelutvecklingen inte utvecklas tillräckligt och det kommer hela tiden "dåliga" och "halvklara" spel och varje gång känns det som om man går tillbaks i utvecklingen.

Skrivet av CmbIon:

Jag har jobbat med spelutveckling sedan 1994. Tack för din åsikt.

Varför tror du att Crytek/EA prioriterar konsolerna? För att de är elaka?

Så spelföretagen prioriterar inte PC-spelarna och som slutprodukt får vi en konsolportning eller ett knappt spelbart spel på PC och samma spelföretag/utvecklare undrar varför det säljs dåligt? Satsa på skapa spel med kvalité till PC så får du också se att siffrorna stiger.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Företagen påstår att dom tjänar dåligt på PC pga. priatkopiering.

Samtidigt visar alla de högst klagande bolagen på rekordvinster.

PC-Alliance som är en oberoende intresse organisation rapporterar att piratkopieringen har gått ner på senaste.

Svaret PC-Alliance får på detta är att de stora aktörerna lämnar PCA.... Visar bara på att dom vill ha kvar nishen som att deras spel är "Pirat kopierat".

Samtidigt går bolaget som gjorde Guitar Hero i graven? Guitarr Hero som är nog på sin höjd det MINST kopierade spelet med tanke på det lilla faktat att det är på konsol o kräver en massa konstig kring utrustning. Detta visar att det har INGET med kopiering att göra. Det är alltså release bolagen, de stora aktörerna som äger de små som förstör pga. dom vill ha mera pengar (EA, Ubisoft m.m.)

Att hålla oss människor i dum tro att dom backar på kopiering låter dom sväva runt fritt som några utsatta gatubarn och klaga på allt. Sedan släppa skitdåligt DLC till spel som tog 2 dagar att producera, sen ta betalt för det.

Idag jämfört med 5-7 år sedan sprutar det ut massa dåliga tittlar baserade på kända namn/filmer m.m. som är asdåligt gjorda. Produktioner som tar spelbolagen 2-4 månader att göra. Sen vill dom har 599kr för spelet.

Ska man acceptera spel som är portade från konsol för 599kr? Ska man behöva se "press start" för 599kr till PC? Helt sjukt hur folket bara sväljer det.

Jag jobbar i data branchen och jag ser via ett av mina jobb hur mycket PC-Spel det säljs. Tro mig. Det är ingen nedgång någonstans. Det ökar lavinartat.

Senaste 2 åren har spel efter spel (till PC) slått rekord efter rekord..... sjuka säljsiffror redan från dag ett.

Ush vad jag är trött på detta. Det är så illa att man i princip bara spelar Blizzard spel, dom enda som lägger ner mera än 5 minuter på ett spel innan det släpps. Det är alltså samma pris vi får betala för Starcraft 2 som gjorts i 5+ år som produktion som vi ska betalar för ennu ett masstämplat dåligt portat Need For Speed 2353... Vilka tror du har kostat mest att utveckla och vem tror du behöver dom 599kr mest för att få sin buget åter?!

Bojkotta Crysis 2, visa dom att vi inte accepterar sånt här. Man ska inte behöva ge 500kr för ett spel och sedan vänta på en patch som ger spelet ev den grafik man vill ha. Snacka om skämt.

Du har en fet poäng.. har avbeställt Crysis 2 nu.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Företagen påstår att dom tjänar dåligt på PC pga. priatkopiering.

Samtidigt visar alla de högst klagande bolagen på rekordvinster.

PC-Alliance som är en oberoende intresse organisation rapporterar att piratkopieringen har gått ner på senaste.

Och spelen som pc-alliance stödjer sina siffror på är typ en uppsjö av konsolportar, farmville varianter och mmo´s. Men visst, en rapport från en institution som är till för att lobba pc;n som viktig marknad bör man ta med en nypa salt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Frux:

Sanningen är snarare, gör de bra spel och som dessutom är "omöjliga"/opraktiska att piratkopiera som WoW och Starcraft, DÅ säljer de bra. Visst, många är beredda att betala för spel. Men många vill i första hand ha dem gratis...

Som någon annan sagt i tråden så skäms även jag bitvis över PC-communityn. Folk piratkopierade skiten ur Crysis Och hade dessutom mage att klaga på att det "inte var optimerat", bara för att deras grafikkort från 2005 inte orkade med Crysis närapå fotorealistiska grafik på maxinställningarna.

Grattis alla gnällande, piratkopierande "hardcore PC gamers". Ni tvingade Crytek att satsa på konsollerna för att få betalt för sitt arbete. Crysis 2 blev en konsollportning och det är ert fel.

Kan inte annat än hålla med, mycket bra skrivet!

Man blir bara arg inombords av alla dessa som klagar på att sin dator inte klarar Crysis på "MAX!11" se nu vad crytek tvingades göra för att det inte skulle hända igen!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Så spelföretagen prioriterar inte PC-spelarna och som slutprodukt får vi en konsolportning eller ett knappt spelbart spel på PC och samma spelföretag/utvecklare undrar varför det säljs dåligt? Satsa på skapa spel med kvalité till PC så får du också se att siffrorna stiger.

Spelbolagen undrar inte "varför det säljs dåligt". De vet mycket väl vad problemen är, och om spelbolagen slapp göra spel till PC helt och hållet så hade det gjort att det kunde tjäna ännu mer pengar. Spelbolagen är nämligen ute efter att tjäna pengar.

Att göra spel till PC är väsentligen mycket besvärligare (dvs dyrare) än att göra spel till konsoller, eftersom man med konsollerna kan sikta på en enhetlig plattform. Enda anledningen till att man satsar på PC-exklusiva teknologier (som DX11) är att det ligger prestige i att ligga på den blödande framkanten av utvecklingskurvan.

Teknikdrivande företag (som t.ex id Software traditionellt har varit) kräver mycket mer pengar än att vara ett ekonomidrivet företag (och alla som hamnat under t.ex EAs kvävande blöta filt vet hur det känns)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Men du svara ju inte på mina frågor? Du snackar ju nu om något helt annat. Jag må låta sur men det är jag inte. Byta ämne är din bästa sida va?

Du får helt enkelt ta och läsa det jag skrev för inte allt för länge sedan och försöka få dig en uppfattning om anledningen till varför jag inte väljer att ge ett respons på det du skrev
För övrigt är jag fortfarande kvar på samma ämne då jag kommenterar i denna tråd.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CmbIon:

Spelbolagen undrar inte "varför det säljs dåligt". De vet mycket väl vad problemen är, och om spelbolagen slapp göra spel till PC helt och hållet så hade det gjort att det kunde tjäna ännu mer pengar. Spelbolagen är nämligen ute efter att tjäna pengar.

Att göra spel till PC är väsentligen mycket besvärligare (dvs dyrare) än att göra spel till konsoller, eftersom man med konsollerna kan sikta på en enhetlig plattform. Enda anledningen till att man satsar på PC-exklusiva teknologier (som DX11) är att det ligger prestige i att ligga på den blödande framkanten av utvecklingskurvan.

Teknikdrivande företag (som t.ex id Software traditionellt har varit) kräver mycket mer pengar än att vara ett ekonomidrivet företag (och alla som hamnat under t.ex EAs kvävande blöta filt vet hur det känns)

Då kan man ju inte skylla på piratkopiering utan att man hellre satsar på konsol och släpper ut värdelösa PC versioner till försäljning. Det är ingen nyhet att konsol säljer mer då det är mer "casual" och jag förstår att vissa spelbolag väljer att inkludera konsol plattformen men då vill man också som PC spelare att de också satsar på PC och inte bara släpper ut halvfärdiga spel eller 99% konsolportning.

Vad vi har sett utav BF3 så är det ett exempel på hur man kan satsa på alla plattformer, konsol får sitt godis samtidigt som PC får sitt.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av CmbIon:

Blev tvungen att registrera mig för att svara "+1" på det här inlägget.

Som spelutvecklare får man tårar i ögonen av en så här vacker formulering.

Det kan tilläggas att folk som lägger 16kkr på en ny gamingrigg för att sen pirata ner senaste liret verkar ha problem med prioriteringarna.

Japp, men det är minst lika sjukt att en gamingrigg som då kostar 16k inte blir mycket bättre grafikmässigt en ett tv-spel för 2k.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Japp, men det är minst lika sjukt att en gamingrigg som då kostar 16k inte blir mycket bättre grafikmässigt en ett tv-spel för 2k.

ojj:

Kan bero på alla portningar du sett!

På dom som inte är portningar så rekommenderar jag dig att besöka närmaste optiker!

Permalänk
Medlem

Tredje gången jag kommenterar här nu, blir bara ledsnare varje gång då det bara radas upp bevis på hur PC marknaden ignoreras... Om BF3 inte blir ett vettigt PC lir så tror jag det är dax att ge upp pc för min del. DICE ser ut att vara PC FPSens sista hopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Tredje gången jag kommenterar här nu, blir bara ledsnare varje gång då det bara radas upp bevis på hur PC marknaden ignoreras... Om BF3 inte blir ett vettigt PC lir så tror jag det är dax att ge upp pc för min del. DICE ser ut att vara PC FPSens sista hopp.

*host* Skyrim *host*

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

*host* Skyrim *host*

Daggerfall och Morrowind var de två senaste pc-spelen som var bra/intressanta i Elder scroll serien. Sedan dök Oblivion upp och jag antar att Skyrim också kommer vara anpassad till hårdvara från tidigt 2000tal. Tyvärr

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Du får helt enkelt ta och läsa det jag skrev för inte allt för länge sedan och försöka få dig en uppfattning om anledningen till varför jag inte väljer att ge ett respons på det du skrev
För övrigt är jag fortfarande kvar på samma ämne då jag kommenterar i denna tråd.

För att du inte orkar svara? Däremot kan du skriva en massa ord som ingen använder annars, förutom du för att låta så himla smart.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Gillar som sagt att demot har "press start" och när man trycker där så får man se en grön "A-knapp" från Xbox flasha förbi...
Synd tycker jag. Crysis var ju liksom något som satte ribban för pc-spel, men vad gör man inte för pengar.

Vill du ha kraftprov kör metro 2033... Du lär inte bräcka 10 fps minimum på max i benchen