Macbook Pro 2011 - beställningar, leveranser - första intryck

Permalänk
Medlem

Denna är klart dyrare men finns i butik i Sverige.
http://www.kullander.se/product.php?productid=20300

Edit
Verkar som nätet är nere till länken ovan(Telia underhåll) men ska komma upp senare under dagen.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk

Fick datorn av mina päron, fyller nämligen år idag så det skulle vara Najs att få hem den idag:) tycker ni att jag ska köpa en Ssd? Isf vilken? Sen ska jag köpa 8gb ram från komplett:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanvonessen:

Fick datorn av mina päron, fyller nämligen år idag så det skulle vara Najs att få hem den idag:) tycker ni att jag ska köpa en Ssd? Isf vilken? Sen ska jag köpa 8gb ram från komplett:)

Beroende på vad du vill lägga så varierar det.
Men jag hade personligen väntat på den den nya OCZ Vertex 3 serien som ska komma inom kort, de verkar ha grym prestanda och inte ett allt för högt pris för 120GB modellen. Runt 2500:- snackas det om.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanvonessen:

Fick datorn av mina päron, fyller nämligen år idag så det skulle vara Najs att få hem den idag:) tycker ni att jag ska köpa en Ssd? Isf vilken? Sen ska jag köpa 8gb ram från komplett:)

Grattis på födelsedagen!
Min plan är att vänta med SSD tills sommaren när OSX Lion släpps med stöd för TRIM. Priset och modellerna kommer vara bättre då också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse123:

Grattis på födelsedagen!
Min plan är att vänta med SSD tills sommaren när OSX Lion släpps med stöd för TRIM. Priset och modellerna kommer vara bättre då också.

Så OSX har inte stöd för TRIM alls i dagsläget?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Så OSX har inte stöd för TRIM alls i dagsläget?

Inte i OS X, men tror att det fungerar med en Sandforce SSD med inbyggd garbage collection.

Permalänk
Medlem

då jag är en sucker för utseendet väljer jag nog att vänta tills nästa gen då apple förhoppningsvis väljer att fräscha upp designen på den lilla boken

Permalänk

Yay! Min skickades idag. Segt bara att jag inte kan kolla vars den är just nu då Apple Store är nere (iPad 2?).

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Enligt MediaMarkt ska de få in bas modellerna denna veckan så väntar nog på det så kan man gå och klämma på dem och köpa rakt över disk

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av TokigaSmurfeN:

sitter ändå med ett bakgrundsbelyst tangentbord för 150 spänn från clas ohlsson xD

Ja men det är ett bakgrundsbelyst tangentbord från Clas Olsson

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Kul att leveransdatumet har ändrats till 14 mars...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Snabb fråga: Har de fortfarande TN-paneler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Snabb fråga: Har de fortfarande TN-paneler?

Japp, men förmodligen så bra tn paneler du kan hitta någonstans.

Skrivet av flashen:

Ja men det är ett bakgrundsbelyst tangentbord från Clas Olsson

LOL. Det är allt jag har att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Denna är klart dyrare men finns i butik i Sverige.
http://www.kullander.se/product.php?productid=20300

Edit
Verkar som nätet är nere till länken ovan(Telia underhåll) men ska komma upp senare under dagen.

Jag har beställt optibay från samma ebay-säljare som det är länkat till, fungerar utmärkt.
Tog ca två veckor för leveransen, det tycker iaf jag det kan vara värt för att spara en dryg tusenlapp.
170 spänn inkl frakt betalade jag, men såg att de höjt på ebay, antagligen pga den låga dollarn.

1300 spänn är sjukt överpris för lite bockad plåt och en adapter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har beställt optibay från samma ebay-säljare som det är länkat till, fungerar utmärkt.
Tog ca två veckor för leveransen, det tycker iaf jag det kan vara värt för att spara en dryg tusenlapp.
170 spänn inkl frakt betalade jag, men såg att de höjt på ebay, antagligen pga den låga dollarn.

1300 spänn är sjukt överpris för lite bockad plåt och en adapter.

Håller med men inte alla som vill handla på ebay så ville bara tipsa om alternativ på hemmaplan så att säga

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Jag och fästmannen beställde en MBP 13' i söndags (27 feb) och för tillfället står det

Beräknat leveransdatum: 12 Mar 2011 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus: På väg till kund – leverans enligt schema: 03 Mar 2011

Den frusterar mig jag hittar inte vart jag exakt kan spåra sändningen. Vart kollar man det på deras hemsida?

Edit:

Dock står det också såhär;
Skickades den: Feb 28, 2011
Beräknad leverans: 09 Mar, 2011 - 11 Mar, 2011

Edit 2:
Bör kanske tillägga att det blir både min första Mac och fästmannens första Mac
Ingen utav oss två har haft en Mac förut men på senaste tiden har jag insett fördelarna med dem då jag har slutat spela spel. Fick lov att övertala min fästman med löftet om att min gamla laptop blir hans när vi får vår Mac. Vilket betyder att han kommer att ha tre datorer för sig själv.. så får jag Mac'en

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Medlem

Koeln, Germany 03.03.2011 0:28 Importskanning

Inte hänt något efter detta, beräknad leverans är den 7 mars och den skickades den 2 mars

Permalänk
Medlem

Glostrup, Denmark 03.03.2011 15:15 Ankomstskanning

Beställde den samma dag som den släpptes och den skickades den 27 feb. Står att den kommer imorgon, fredag. men bor ju i skåne så man kan ju hopas att dom kommer med den nu på eftermiddagen påbäg upp till kontoret i Stockholm eller något!

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Hur kan man kolla upp exakt vart datorn är just nu? Jag hittar inget sånt på äpplenas hemsida..

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Skrivet av smeden89:

Hur kan man kolla upp exakt vart datorn är just nu? Jag hittar inget sånt på äpplenas hemsida..

Tror du kollar på rätt ställe, finns nog bara ett. Via store - > längst ner - > spåra ditt paket.

Jag har förvisso en beställning på en MB air och även min står "på väg till kund" samtidigt som de flyttat fram berkäknad leverans nån dag. Så är väll bara att vänta antar jag, så fort UPS/TNT eller vad det är lägger vantarna på den får du nog ett trackingnumber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeden89:

Hur kan man kolla upp exakt vart datorn är just nu? Jag hittar inget sånt på äpplenas hemsida..

Jag gick in på UPS hemsida och spårade det. Fick mail av Apple med en länk där man kan spåra paketet via deras hemsida. Sen försvann alla "detaljdestinationer" och då gick jag in på UPS hemsida och skrev in "trackingnumber".

Kina -> Korea -> Kazakhstan -> Polen -> Tyskland -> Danmark -> Sverige -> Mitt hus

Permalänk
Medlem

Ååh, jag har inget trackingnumber än Betyder det att jag får vänta en vecka till?

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Skrivet av smeden89:

Ååh, jag har inget trackingnumber än Betyder det att jag får vänta en vecka till?

Jag börjar för min egen del misstänka att beräknat leveransdatum nog stämmer ganska bra.. :/

Permalänk
Medlem

Beräknad avsändning: 1-3 arbetsdagar
Beräknad leverans: 10 Mar, 2011 - 15 Mar, 2011

Jag hoppas verkligen jag får min MBP nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som händer om man inte är hemma när leveransen kommer?
Släpper de ett brev i lådan eller ringer de upp mig?

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeden89:

Någon som vet vad som händer om man inte är hemma när leveransen kommer?
Släpper de ett brev i lådan eller ringer de upp mig?

Dom satte en lapp på dörren sist jag beställde nåt med UPS. Då skrev dom att dom skulle kolla nästa dag vid 12 tiden. Satt hemma och väntade hela dan, kom vid 7 på kvällen..

Permalänk
Medlem

UPS är helt värdelösa.
Vem sitter hemma mitt på dagen en vardag?
Inte kan de ange någon tid när de kommer utan de kan komma när som under dagen.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaskfe:

Dom satte en lapp på dörren sist jag beställde nåt med UPS. Då skrev dom att dom skulle kolla nästa dag vid 12 tiden. Satt hemma och väntade hela dan, kom vid 7 på kvällen..

What! De står ju att de bara levererar mellan 9-17 mysko att de kom vid 19 då..

Det här blir bara bättre och bättre.. or not.

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeden89:

What! De står ju att de bara levererar mellan 9-17 mysko att de kom vid 19 då..

Det här blir bara bättre och bättre.. or not.

Hos mig står det att de levererar mellan "9-19 (ibland senare)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

Hos mig står det att de levererar mellan "9-19 (ibland senare)"

Vad konstigt :S Men jag kollade på apple.se och inte på ups hemsida. Kan nog bero på det

Visa signatur

"I've tried to change the world since 1989, but God won't give me the source code."

Jesus-freak.