Ska köpa ny speldator, hjälp behövs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clerken:

Hej, som topic säger ska köpa en ny speldator med en budget på 25k och jag undrar ifall någon snäll själ skulle kunna plocka ihop en komplett dator åt mig på inet.

några saker som måste finnas i datorn är.

2x Ati 6970 i crossfire
i7-970 processor
8-12gb ram
minst 1 TB hårddisk
ett bra ljudkort
och windows 7 home premium.

jag behöver inte skärm etc.

Edit: vet inte ifall inet gör detta men vill helst ha den monterad.

Vad du än gör så skippa vattenkylning, för haru otur så fåru en som låter nåjävulskt å inte går att göra
så mkt med, men visst, om du ska köra på fläktklyning för processor då så måst du köra kortare minnen.

Det e bra att du investerar i ett bra ljudkort för då fåru faktiskt ett bra ljudkort oxå ist för att chansa på
att moderkorten ska komma med übersoundstage-alikesound. Dessutom, investera i en SSD hårddisk
som enbart för OS å några spel, du kmr tappa haken över hur jevla snabb din dator blir då, så köru de
övriga som lagringsdiskar å skaru ha tusentals spel investera då i 2st SSD diskar i 120 el. 160 GB utrymme.

Slutligen kanske du vill vänta på kommande grafikkort för det e bättre att ba ha ett i för att slippa
problem med värme å luftflödet där i, å så krångar sli å cf för vissa personer så why not simplify???

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/252171/2011-03-04

En annan variant, du har så bra kylning i haf x så du behöver igentligen inte vattenkylning

Visa signatur

i7 6700k @ 4GHz - Asus Gaming PRO Z170 m-ITX - 16GB Vengence DDR4 @ 2133MHz - Samsung 850 Pro 256GB - Western Digital Green 1TB - Corsair HX 750W - Asus GTX 770 - Fractal Design Define Nano - Cooler Master Hyper 212 Plus - win 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad du än gör så skippa vattenkylning, för haru otur så fåru en som låter nåjävulskt å inte går att göra
så mkt med, men visst, om du ska köra på fläktklyning för processor då så måst du köra kortare minnen.

Det e bra att du investerar i ett bra ljudkort för då fåru faktiskt ett bra ljudkort oxå ist för att chansa på
att moderkorten ska komma med übersoundstage-alikesound. Dessutom, investera i en SSD hårddisk
som enbart för OS å några spel, du kmr tappa haken över hur jevla snabb din dator blir då, så köru de
övriga som lagringsdiskar å skaru ha tusentals spel investera då i 2st SSD diskar i 120 el. 160 GB utrymme.

Slutligen kanske du vill vänta på kommande grafikkort för det e bättre att ba ha ett i för att slippa
problem med värme å luftflödet där i, å så krångar sli å cf för vissa personer så why not simplify???

\\\ AplAy ///

Har Crossfire nu och jag har inte haft några problem alls enda negativa är väl att alla spel inte är optimerade för Crossfire ännu men ett 6970 borde klara sig ganska bra, har dock tänkt på 2st 580 men det verkar som att SLI är lite sämre än crossfire stämmer detta?. Det blir en SSD för speciella spel och OS, och kommer ta en H70 då den verkar kyla helt groteskt bra.