Permalänk
Medlem

Nätverksproblem...

Hej,

Jag hade inte haft igång min dator på länge så jag startade den för att spela lite. Men då märker jag att nätverket inte funkat. När jag ansluter internetkabeln så lyser inte dioderna... Har haft detta problemet innan på en annan dator och har provat den förra lösningen men den verkar inte funka... Några idéer?

Datorn har varit avstängd +2v eller nåt.

MVH

Permalänk
Medlem

Vad var den förra lösningen?
Vad är det för hårdvara?

Mer info eller pröva en spågumma.

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem

Att stänga nätagget och låta det vara avstängt i ca 5 min.
Har Gigabyte UD3, alltså ett Realtek PCIe GBE Family Controller.
Fråga på om mer info.

Permalänk
Medlem

Har du testat kabeln i en annan dator? TP-kablar brukar oftast börja glappa efter ett tag, kan hjälpa att försöka "vicka" upp twisted pairsen till toppen av (brainfreeze, plastgrejen som sitter längst ut) då någon av dessa kan ha glappat ur.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av naahooJ:

Hej,

Jag hade inte haft igång min dator på länge så jag startade den för att spela lite. Men då märker jag att nätverket inte funkat. När jag ansluter internetkabeln så lyser inte dioderna... Har haft detta problemet innan på en annan dator och har provat den förra lösningen men den verkar inte funka... Några idéer?

Datorn har varit avstängd +2v eller nåt.

MVH

Du har inte råkat inaktivera nätverkskortet?