Western Digital köper Hitachi Storage

Permalänk
Medlem

WD Diskar är ju av toppkvalite, har kvar flera stycken som är en bra bit över 5 år gamla. Hur tusan har ni sönder dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxy:

WD Diskar är ju av toppkvalite, har kvar flera stycken som är en bra bit över 5 år gamla. Hur tusan har ni sönder dom?

Jag har haft IBM, Maxtor, WD och Segate diskar som gått sönder.
Jag har inte gjort något särskilt.
Det är mekaniska saker som snurrar tusentals varv per minut varv, dom går sönder förr eller senare.

EDIT: Sist jag kollade hade Seagate färst trasiga diskar jämfört med hur många dom sålt, men jag tror det har ändrat sig sedan dess.

Permalänk
Skrivet av Woxy:

WD Diskar är ju av toppkvalite, har kvar flera stycken som är en bra bit över 5 år gamla. Hur tusan har ni sönder dom?

vi har inte sönder dom, dom låter för mkt så vi bytter till samsung

så har det iallafall varit häromkring

har nog adrig ägt en hdd som gåt sönder av sig själv, utan av att dom åkt i golvet elr åska har bara bytt för att få tystare/snabbare men har mest hållt mig till samsung
provade 2st wd,s black men dom åkte ut efter nån dag, lät ju som en 10år gamal hdd

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Dubbel fail då det inte finns någon "disk" i en SSD och den är SOLID STATE xD

ojsan, får lämna tillbaka min spåkula, den verkar inte funka;)

om du nu inte förstod vad jag menade:p

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

vi har inte sönder dom, dom låter för mkt så vi bytter till samsung

så har det iallafall varit häromkring

har nog adrig ägt en hdd som gåt sönder av sig själv, utan av att dom åkt i golvet elr åska har bara bytt för att få tystare/snabbare men har mest hållt mig till samsung
provade 2st wd,s black men dom åkte ut efter nån dag, lät ju som en 10år gamal hdd

Jaha, dom WD Black's jag hört har i alla fall vart betydligt tystare än min Samsung Spinpoint.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av facedark:

Galaxy S är en skitmobil pga Samsungs egna mjukvara dom implementerat och förstört mobilen med. Utöver det är det väl en bra mobil hårdvarumässigt.

Antar att du inte har någon Galaxy S eller att du har testat den före 2.2 kom ut.

Kan hålla med om att telefon hade ett fel från början och det var GPSen som inte låste, annars flöt den på bättre än någon annan android telefon som fanns när galaxy s kom. Sen att den nu är 10x bättre nu gör ju inte saken värre.

Permalänk
Medlem

Min gamla Raptor 74Gb tickar på den hörs men det är ett mysigt ljud
Den är inte så tyst men snabb.
Mina Black och Blue hör jag alldrig. Mina gröna sitter i oftast externa boxar och dom hörs lite eftersom den då ligger framme på bordet..
Kanske om man kör med HTPC och utan fläktar så kan man höra lite.
Oftast har man ju ljud i högtalarna eller lurar.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Entusiast

När en stor tillverkare köper en annan (relativt) stor tillverkare, finns det många anledningar.

Nämner några exempel:

  • Åtkomst till patent (Hårddiskar är nersudlade av massor av olika patent från olika tillverkare på olika mekaniska och/eller elektriska lösningar)

  • Åtkomst till fabriker.

  • Åtkomst/patent till tillverkningstekniker.

  • Åtkomst till kunskap, personal med mera.

  • Åtkomst till en viss råvara som det råder "brist" på.

Jag skulle gissa att det är någon / några av anledningarna ovan som triggat "köpet".
IBM (Därmed Hitachi) har/hade en rätt stor bunt av småpatent gällande skivminnen/hårddiskar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

skulle aldrig sagt att jag älskar min Raptor disk :'( den är väldigt dålig just nu.... låter fult och läshastighet på genomsnitt 30mb/s.... (har inte skrivhastighet)
Har ju annars varit en riktig trotjänare!!! 10rpm disk!
Den är ju 7år gammal och har bara gått å gått dock...

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Min Raptor dog efter ca 1 år...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

WDs Raptordiskar har jag inte så mycket förtroende för....Först dog min WD Raptor 36GB. Kommer inte ihåg hur.
Sen var det WD Raptor 150GB....tror det var då jag märkte att hårddisksladdar kommit in i chassifläkten så den inte kunde snurra....XD
Sen min andra WD Raptor 150GB....kanske var då jag märkte att chassifläkten inte snurra o bytte ut den.
Nu är jag på min tredje WD Raptor 150GB (garanti 2ggr) och O&O Defrag säger att chkdsk säger "disk error" <---- ajdå....

Så nästa gång blir det en SSD.

Hitachi har jag inga klagomål på. Har 2 diskar från de och de har fungerat i typ 6år.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]