Köpa ny mus som är bra utan mycket lull lull

Permalänk
Medlem

Köpa ny mus som är bra utan mycket lull lull

Tänkte köpa ny mus eftersom jag nu har fått G5 syndromet - Den kopplar ur sig själv hela tiden efter glapp i kontakten lr nåt sånt.

Och då är det spel den ska vara gjort för. Alltså en gamingmus.

Vill inte ha massa onödiga knappar hit och dit. Utan 3 knappar räcker.
Scrollen måste också vara bra.

Har kollat på Ikari laser och Qpad (vet att Qpad har fler än 3 knappar. men den får dispans).
Men nu är det så att jag har en musmatta som dom bara måste fungera på
Musmattan: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=642

Antar att båda fungerar. Men min G5 kan få för sig att "hoppa" lite när man använder den musmattan.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 6700k @ 4GHz - Asus Gaming PRO Z170 m-ITX - 16GB Vengence DDR4 @ 2133MHz - Samsung 850 Pro 256GB - Western Digital Green 1TB - Corsair HX 750W - Asus GTX 770 - Fractal Design Define Nano - Cooler Master Hyper 212 Plus - win 10 pro

Permalänk
Medlem

Är den musmattan mjuk eller hård? Min Ikari Laser glider riktigt bra på min QcK, och den är mjuk.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av zillio:

Tänkte köpa ny mus eftersom jag nu har fått G5 syndromet - Den kopplar ur sig själv hela tiden efter glapp i kontakten lr nåt sånt.

Och då är det spel den ska vara gjort för. Alltså en gamingmus.

Vill inte ha massa onödiga knappar hit och dit. Utan 3 knappar räcker.
Scrollen måste också vara bra.

Har kollat på Ikari laser och Qpad (vet att Qpad har fler än 3 knappar. men den får dispans).
Men nu är det så att jag har en musmatta som dom bara måste fungera på
Musmattan: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=642

Antar att båda fungerar. Men min G5 kan få för sig att "hoppa" lite när man använder den musmattan.

Jag kan verkligen rekommendera Qpaden, har haft den i över 1 år och den har varit helt underbar. Jag lovar att du inte kommer ångra dig om du skaffar den. För jag är precis som du att jag inte vill ha för mycket lull lull. Men denna är perfekt för en simpel gamer.

Visa signatur

1: Intel 2500k @ 4.4Ghz (Corsair H70) || Gigabyte Z68-UD4 || Asus Gtx 1070 Turbo 8GB || Corsair Vengeance 16 gb Intel 320 SSD 120GB || Corsair HX850w || 32" 2560x1440 + 2x 26" 1920x1200 || Lian Li A71b || Logitech Z5500 Creative x-fi xtrememusic|| Sennheiser Pc350SE || Qpad Mk-85 x Qpad 8K

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Tänkte köpa ny mus eftersom jag nu har fått G5 syndromet - Den kopplar ur sig själv hela tiden efter glapp i kontakten lr nåt sånt.

Och då är det spel den ska vara gjort för. Alltså en gamingmus.

Vill inte ha massa onödiga knappar hit och dit. Utan 3 knappar räcker.
Scrollen måste också vara bra.

Har kollat på Ikari laser och Qpad (vet att Qpad har fler än 3 knappar. men den får dispans).
Men nu är det så att jag har en musmatta som dom bara måste fungera på
Musmattan: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=642

Antar att båda fungerar. Men min G5 kan få för sig att "hoppa" lite när man använder den musmattan.

hur mycket får den kosta?

kör själv på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=535768 och hade en G5 innan.
Är ruskigt nöjd med naosen faktiskt, sitter perfekt och är allmänt skönt bara! nackdelen är väl priset då.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av zillio:

Tänkte köpa ny mus eftersom jag nu har fått G5 syndromet - Den kopplar ur sig själv hela tiden efter glapp i kontakten lr nåt sånt.

Och då är det spel den ska vara gjort för. Alltså en gamingmus.

Vill inte ha massa onödiga knappar hit och dit. Utan 3 knappar räcker.
Scrollen måste också vara bra.

Har kollat på Ikari laser och Qpad (vet att Qpad har fler än 3 knappar. men den får dispans).
Men nu är det så att jag har en musmatta som dom bara måste fungera på
Musmattan: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=642

Antar att båda fungerar. Men min G5 kan få för sig att "hoppa" lite när man använder den musmattan.

mionix naos 5000 är inte direkt den billigaste men den är riktigt skön i handen

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Hjälpsam

Gammal trotjänare, men fungerar fortfarande underbart.

MX518

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag fått lite svar och tackar för dom ^^

Mionix Naois 5000:

Ser ut att vara en Qpad. Och sen undrar jag vad som är skillnaden på den och Qpad?
Och jag läste nånstans att det är vikter. OM det är vikter så finns inte chansen att jag köper den.
Då köper jag nåt annat istället

Ikari ska det vara isåfall och inte Kinzu

Tror det står mellan Qpad och Mionix. Vet inte vilka argument som står mot varandra?
Och som jag förstått så är laser att föredra framför optiskt ?

EDIT: tog bort lite smile gubbar. vart en hel del.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag har en Ikari laser. Otroligt skön att använda, smart dpiinställningsknapp och steelseries (kvalité)

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=535768 verkar ju asgrym, tycker du ska köpa den, även om jag inte har provat den själv

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Okej nu har jag fått lite svar och tackar för dom ^^

Mionix Naois 5000:

Ser ut att vara en Qpad. Och sen undrar jag vad som är skillnaden på den och Qpad?
Och jag läste nånstans att det är vikter. OM det är vikter så finns inte chansen att jag köper den.
Då köper jag nåt annat istället

Ikari ska det vara isåfall och inte Kinzu

Tror det står mellan Qpad och Mionix. Vet inte vilka argument som står mot varandra?
Och som jag förstått så är laser att föredra framför optiskt ?

EDIT: tog bort lite smile gubbar. vart en hel del.

naos 5000 är nog den bästa musen du kan få idag. ja, det är ivkter. men bara mata i fullt och låt det vara sen, är ju inte så att du måste bry dig om det!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

hur mycket får den kosta?

kör själv på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=535768 och hade en G5 innan.
Är ruskigt nöjd med naosen faktiskt, sitter perfekt och är allmänt skönt bara! nackdelen är väl priset då.

Naosen ar den basta mus jag hallt i, underbart skon!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

naos 5000 är nog den bästa musen du kan få idag. ja, det är ivkter. men bara mata i fullt och låt det vara sen, är ju inte så att du måste bry dig om det!

Lätt att bry sig om? ^^ ja du.. mina vikter från G5:an har flygit ur några gånger och då är det något man bryr sig om.

Men faktist så lutar det åt Naos 5000 Ska fundera några dagar (det är inte löning än).

Tack för hjälpen forstsätt skriv så andra kan få hjälp. Men jag fick inte svar på varför Naos'en är bättre
än Qpaden?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Lätt att bry sig om? ^^ ja du.. mina vikter från G5:an har flygit ur några gånger och då är det något man bryr sig om.

Men faktist så lutar det åt Naos 5000 Ska fundera några dagar (det är inte löning än).

Tack för hjälpen forstsätt skriv så andra kan få hjälp. Men jag fick inte svar på varför Naos'en är bättre
än Qpaden?

"Qpaden" finns ett antal men antar att det är 5K du menar.
Dom är väl ganska likvärdiga men naosen är ju lite billigare.

ah, hade problem att vikterna lämnade min G5a ett par gånger också, har dock inte hänt med naosen än, då anordningen man sätter fast vikterna med inte är på samma sätt.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

qpad 5k är så otroligt skön

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en SteelSeries Xai och jag kör med SteelSeries Qck Heavy musmatta (mjuk). Själva musen är nog den skönaste gamingmus jag testat.. dock kan jag inte använda den för lasern är alldeles för känslig för tyget på musmattan så muspekarn flyger iväg åt olika håll hela tiden. Vet inte om det är så med alla lasermöss. Om SteelSeries Kinzu som är optisk hade haft sidoknappar hade jag köpt den. Har Razer Deathadder nu men tycker inte om formen på den så ska köpa en SteelSeries Ikari optical. Har testat den och formen är jävligt härlig!

Btw, om någon vill köpa en SteelSeries Xai så kan jag sälja min.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Gick från razer copperhead och diamondback som jag kört med dom senaste åren till denna skönhet http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1243

i början var det väldigt ovant och gillade den inte så värst så, men efter ett par timmars användande så skulle jag nog inte välja nån annan idag 5/5 av mig

Visa signatur

I7-4770k | Corsair 8GB 2133MHz VENGEANCE PRO | Gigabyte 760 | Asus z97-A | Samsung 840 Series 120 gb | 2x2TB 1x1TB | Corsair H80i | FD R4 |Corsair 750W

Permalänk
Medlem

Har en polare som har Naos 5000 och jag har Qpad 5k, och vi har gjort lite tester och så. Ända jag kan säga i Qpads eventuella fördel är att den har mer utrymme för tummen och som en plattform för lillfingret. Annars: kvalitétskänsla och inställningsmöjligheter tar Naosen hem. Det sitter samma sensorer i dem, så prestandamässigt är det ingen större skilnad.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan varmt rekommendera razer deathadder, grymt skön och bra precision. Mjukvaran är också väldigt bra, måste jag säga.

Jag har den äldre varianten som jag tror ska vara lite bättre, den nya verkade lida av vissa brister har jag för mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Logitech G500...räcker för mig...ingen tar mig på Black ops ändå:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zillio:

Lätt att bry sig om? ^^ ja du.. mina vikter från G5:an har flygit ur några gånger och då är det något man bryr sig om.

Men faktist så lutar det åt Naos 5000 Ska fundera några dagar (det är inte löning än).

Tack för hjälpen forstsätt skriv så andra kan få hjälp. Men jag fick inte svar på varför Naos'en är bättre
än Qpaden?

Du lär inte behöva oroa dig för att vikterna flyger ur, brorsan hade problem med att ens lyckas få upp luckorna på sin.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd

Mionix naos 5000 DPI jag har köpt den och har den själv och den är super bra och så jäkla snygg. Köp den tycker jag.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144059 säger bara, skönaste musen jag ägt

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att musjäveln pajade igår. Fastnade överallt på skärmen var 3-5 sekund. Så jag fick beställa igår
Vart en ----> Naos 5000 <----- Tack för hjälpen alla! Längtar tills jag får den xD

Skrivet av Ramengaijin:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144059 säger bara, skönaste musen jag ägt

Gillar inte konceptet nånstans och inte heller märket Razer. Men det är ju en smaksak.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

bra val gör en liten recension när du fått råttan det skulle vara trevligt!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

ser att du redan beställt, jag hade en 5k med samma musmatta som dig fast svart med vita sträck, varje gång man drog musen över dom vita sträckena så hoppade musen till/buggade, sjuuuuuukt störande, vet inte om det är för att det är en lasermus eller vad, men min gammla mx518 eller 3.0 är optisk och har inte det problemet, så ska nog beställa en ikari (optisk)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zillio:

Gillar inte konceptet nånstans och inte heller märket Razer. Men det är ju en smaksak.

Konceptet?

Och hur kan man inte gilla Razer, dem gör grymt bra grejer om det är till spelande man ska ha det

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Newklear:
Nej.
Tänker inte ta diskussionen, men bara nej.

Till TS:
Steelseries Xai.
Har själv den, och är mer än nöjd.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BareHipster:

Newklear:
Nej.
Tänker inte ta diskussionen, men bara nej.

Nej, jag vet inte riktigt varför du skulle ta diskussionen, det var inte dig det var menat till...?

TS verkar redan ha gjort sitt köp, så strunt samma

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Konceptet?

Och hur kan man inte gilla Razer, dem gör grymt bra grejer om det är till spelande man ska ha det

älskar folk som pratar sådär när det gäller spel:) man ska ha ditten o datten då är man bäst. endå blir dessa ungar ägda av folk som har två knappar och en scroll bara o musen kanske kostar 75kr sj vart i den sitsen i spel. folk tyckte man spelade bra så då fick man frågan om vad det var för gamingmus man hade bara för man var så bra..en billig standardmus med kula. det trodde dom inte på. (var några år sen nu)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...