Asus Geforce GTX 590 i bilder

Permalänk
Melding Plague

Asus Geforce GTX 590 i bilder

Med bara ett dygn kvar till den officiella lanseringen läcker fler uppgifter om det Geforce GTX 590. Denna gång är det ett grafikkort från Asus som fastnar på bild.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara "MUMS"

Permalänk
Avstängd

ser snyggt ut synd att jag aldrig gett dubbel gpu en chans pågrund av att enligt mig så är det 2 grafikkort ihoptryckta är problemen kvar som gtx 295 hade pågrund av dubbel kort tex om ett spel inte har support för sli så körs spelet på halva kortet och liknande problem

är "single gpu" kort fortfarande stabilare än dubbel eller har det ändrats nu pågrund av en pcb instället för 2 stycken

evga gör det igen

Permalänk

Åh äntligen en bild! Hårdvaruporr är vad detta är

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

Jag säger bara "MUMS"

jo det ser riktigt smaskigt ut

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

kötta kötta kötta!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Gör kineserna någonting annat än att läcka grafikkort veckorna i ända?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Schmexigt

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker kylaren som presenterats på GTX 590 är riktigt ful?
Nästan lite billigt utseende.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Gillar att där finns 3st dvi, ogillar att den mittersta är placerad så mkt i vägen som möjligt för luftflöde samt tycker det ser riktigt billigt ut med icke heltäckande backplate. Imorgon ska definitivt bli en intressant kamp mellan den gröna och den röda titanen!

Permalänk

Det ser ut som att kärnorna sitter bredvid varanda, vilket i sin tur betyder att den kan dumpa luft bakåt och inte som 6990, in i chassit. Blir interessant att se lite temperaturer osv.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Avstängd

Japp, ser ut som en riktig godbit! Väcker ha-begäret direkt. Eller ska man kanske vänta och se hur det kan se ut 2012? Jag är ingen expert, så rätta mig om jag har fel, kan man man inte ha flera grafik-kärnor på en sockel som inom CPU-segmentet?

Permalänk

Det är intressant att notera att 6990 har en centrerad radialfläkt medans 590 har en centrerad turbinfläkt(är inte säker på den terminologin) och det ska bli kul o se vem som lyckades bäst på den fronten. Vad jag har hört så presterar ju 6990-kylaren riktigt bra för att vara referendesign.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Tycker det ser väldigt billigt ut om jag ska vara ärlig. Inte för att man väljer grafikkort beroende på hur snygga dem ser ut, men de kunde väl gjort det lite flashigare när det ändå är ~6000kr grafikkort

Permalänk
Medlem

Det var ju ingen vacker skapelse.
Hoppas det dyker upp lite tester imorgon.

Permalänk
Medlem

Oj, galet mycket mindre än ett 6990 är det ju iaf!
måste dock säga att 6990 är bra mycket finare.
Nåja, får se tester imorgon, cant wait!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilken tid grafikkortet ska släppas ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Är det bara jag som tycker kylaren som presenterats på GTX 590 är riktigt ful?
Nästan lite billigt utseende.

Håller med!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Bra med större fläkt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Bah... Varför förtsätta med mini-hdmi? Kör en full HDMI + DP och dumpa några jäkla DVI-portar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Bah... Varför förtsätta med mini-hdmi? Kör en full HDMI + DP och dumpa några jäkla DVI-portar....

Vad ska du med hdmi till öht?
Samma signal som dvi fast utan möjlighet att skicka ljud, och kan ju inte skicka ljud från ett 590 ändå.
Dyrare standard bara, skulle bli lite dyrare grafikkort, dyrare kablar, sen passar det inte till alla skärmar(finns fler skärmer med dvi än med hdmi menar jag)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Vad ska du med hdmi till öht?
Samma signal som dvi fast utan möjlighet att skicka ljud, och kan ju inte skicka ljud från ett 590 ändå.
Dyrare standard bara, skulle bli lite dyrare grafikkort, dyrare kablar, sen passar det inte till alla skärmar(finns fler skärmer med dvi än med hdmi menar jag)

Jag har ett 570, och kan koppla den via hdmi till min tv och skicka över ljud, så där har du fel, då det är en klar fördel med hdmi

Visa signatur

i7 6700k @ 4GHz - Asus Gaming PRO Z170 m-ITX - 16GB Vengence DDR4 @ 2133MHz - Samsung 850 Pro 256GB - Western Digital Green 1TB - Corsair HX 750W - Asus GTX 770 - Fractal Design Define Nano - Cooler Master Hyper 212 Plus - win 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av expl0:

Jag har ett 570, och kan koppla den via hdmi till min tv och skicka över ljud, så där har du fel, då det är en klar fördel med hdmi

jaså, lär sig något nytt varje dag. trodde inte det funnits stöd för ljud sen.. evigheter tillbaka
lär jag prova efter jobbet sen!

edit: hur ställer man in detta?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

hdmi är smidigare kabel än dvi

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Vad ska du med hdmi till öht?
Samma signal som dvi fast utan möjlighet att skicka ljud, och kan ju inte skicka ljud från ett 590 ändå.
Dyrare standard bara, skulle bli lite dyrare grafikkort, dyrare kablar, sen passar det inte till alla skärmar(finns fler skärmer med dvi än med hdmi menar jag)

?? Källa på detta tack..

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

?? Källa på detta tack..

menade självklart att dvi inte kan skicka ljud, dåligt formulerat utav mig där.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

vill ha se en bild på en fetare kylare!

Bortsett EVGA

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk

Ser faktiskt idenstisk ut med 295, lite överraskande att det inte är radialfläkt hoppas dem tänkt igenom allt där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseG91:

menade självklart att dvi inte kan skicka ljud, dåligt formulerat utav mig där.

Stämmer inte riktigt, det finns ingen standard angedd för DVI angående ljud.
Därför finns lösningar som använder pinnar som inte används på DVI-kabeln för att sända ljud, men det skiljer på tillverkarna så saker kanske inte är så kompitabla.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

menade självklart att dvi inte kan skicka ljud, dåligt formulerat utav mig där.

DVI kan visst skicka ut ljud

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst