Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Hur då? Jag blev nyss lvl 35 på B-spec, men har inte fått någon bil för det?

Så fort jag blev 35 så fick jag en :/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av scienta:

Hur då? Jag blev nyss lvl 35 på B-spec, men har inte fått någon bil för det?

Gå in på B-Spec events och sedan ut i huvudmenyn igen, och vips så uppdateras dina rewards.

X2010 är förövrigt så jäääkla skum. Det ser ut som snabbspolning när man sätter B-Spec i den.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Ny Swec-showdown! Jag tog de bästa lediga förarna, en från varje.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Ny Swec-showdown! Jag tog de bästa lediga förarna, en från varje.

Men kör GVS då, så alla kan få lika bra bilar.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Men kör GVS då, så alla kan få lika bra bilar.

Ska försöka komma ihåg att göra det nästa gång.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Hur mycket XP poäng får ni när nu utmanar varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Hur mycket XP poäng får ni när nu utmanar varandra?

Olika beroende på hur man slutar i racen.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Olika beroende på hur man slutar i racen.

Det är mer än mina 0 poäng jag får idag utan aktivt behöva styra min B-specförare
Adda mig gärna: Stichz

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Gå in på B-Spec events och sedan ut i huvudmenyn igen, och vips så uppdateras dina rewards.

X2010 är förövrigt så jäääkla skum. Det ser ut som snabbspolning när man sätter B-Spec i den.

Will do, ty!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig, PSN=daol17

Orkar någon göra en sammanställning på samtliga förare (och lägga in i första inlägget?!) så att vi har dem samlade?! Enklare att adda då...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Lägg gärna till mig, PSN=daol17

Orkar någon göra en sammanställning på samtliga förare (och lägga in i första inlägget?!) så att vi har dem samlade?! Enklare att adda då...

Du kan väl göra det?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

En liten fråga om B-spec Endurance race. Vad ska man ha för pit strategy? Hmmm hette det pit attack eller nåt sånt, den e i alla fall på off default. Är det hur ofta man ska in i depå eller? Alltså om jag sätter den på t.ex. 90% så går den in när däcken e 90% nötta(alltså 10% kvar)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

En liten fråga om B-spec Endurance race. Vad ska man ha för pit strategy? Hmmm hette det pit attack eller nåt sånt, den e i alla fall på off default. Är det hur ofta man ska in i depå eller? Alltså om jag sätter den på t.ex. 90% så går den in när däcken e 90% nötta(alltså 10% kvar)?

Nej, sätter du den på 10% så går han in när han har 10% strength kvar. Han går alltid in i depå när däcken och soppan är på väg att ta slut, det behöver man inte bry sig om.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Nej, sätter du den på 10% så går han in när han har 10% strength kvar. Han går alltid in i depå när däcken och soppan är på väg att ta slut, det behöver man inte bry sig om.

aha tackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det nån fördel med att använda fler gubbar när man kör endurance ? Tycker det går bättre när man bara kör 1. Desto mindre pit-stops desto bättre. Sen att strenght och mental är på noll verkar inte göra så stor skillnad. Fast jag har iof inte kört mer än 4 timmars rejsen, kanske annorlunda på dom längre ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Du kan väl göra det?

Hehe ja, du har rätt, jag kände det lite i efterhand att det var lite lättja där...

Ska ta tag i det.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Finns det nån fördel med att använda fler gubbar när man kör endurance ? Tycker det går bättre när man bara kör 1. Desto mindre pit-stops desto bättre. Sen att strenght och mental är på noll verkar inte göra så stor skillnad. Fast jag har iof inte kört mer än 4 timmars rejsen, kanske annorlunda på dom längre ?

Jag har fått för mig att min gubbe gör fler misstag när strength och mental är på noll

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Finns det nån fördel med att använda fler gubbar när man kör endurance ? Tycker det går bättre när man bara kör 1. Desto mindre pit-stops desto bättre. Sen att strenght och mental är på noll verkar inte göra så stor skillnad. Fast jag har iof inte kört mer än 4 timmars rejsen, kanske annorlunda på dom längre ?

Betydligt större risk att göra misstag när strength är nere på noll, framför allt om inte mätaren kan vara nere på cool.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Okej, kanske ska prova med fler. Hoppas bara dom byter förare lite förnuftigt. Förut när jag provat bytte dom hela tiden så jag till slut kom efter, men då hade jag nog mixtrat i pit-strategy.

Förresten, när jag försöker köra med daol och guffen via remote race står det bara "driver not found". Har loggat ut och in i både på PS3:an och webben men det gör ingen skillnad.
Kanske dom måste göra likadant ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Okej, kanske ska prova med fler. Hoppas bara dom byter förare lite förnuftigt. Förut när jag provat bytte dom hela tiden så jag till slut kom efter, men då hade jag nog mixtrat i pit-strategy.

Du kan ju ställa in så att de går in när 10% strength är kvar t.ex., borde inte bli för många stopp. Är man lite aktiv kan man ju lätt dela upp loppet i jämna delar och välja själv när man ska gå i depå.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Du kan ju ställa in så att de går in när 10% strength är kvar t.ex., borde inte bli för många stopp. Är man lite aktiv kan man ju lätt dela upp loppet i jämna delar och välja själv när man ska gå i depå.

Tror det var det jag gjorde men när alla 3 gubbar hade 0 strenght kvar bytte dom av varann varje varv typ.. kanske var en bugg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tror det var det jag gjorde men när alla 3 gubbar hade 0 strenght kvar bytte dom av varann varje varv typ.. kanske var en bugg ?

Låter lite märkligt att förarna inte skulle få tillbaka styrkan, om man använder max antal förare för den banan.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Låter lite märkligt att förarna inte skulle få tillbaka styrkan, om man använder max antal förare för den banan.

Ja det var konstigt.
Jag får helt enkelt prova igen sen och se om det blir likadant.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips för att vinna Nascar Series och Gran Turismo Series (den med F1-bilar, minns inte exakta namnet) på B-spec?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som har tips för att vinna Nascar Series och Gran Turismo Series (den med F1-bilar, minns inte exakta namnet) på B-spec?

Så länge du har hyfsade förare så är det inga större bekymmer att vinna. Viktigt är att ställa in växellådan rätt. Antingen googlar du efter maxhastighet på banorna eller så gör du som jag och testar alla banor på practice och sen noterar.
Se sen till att vara lite aktiv i början och pusha på så att du får en tidig ledning, sen är det inga större problem. Formula GT är busenkelt då dina motståndare inte kör över 350km/t och det är många snabba banor.
Inställningar för Formula GT finns här:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=142091&page=4

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Finns det nån fördel med att använda fler gubbar när man kör endurance ? Tycker det går bättre när man bara kör 1. Desto mindre pit-stops desto bättre. Sen att strenght och mental är på noll verkar inte göra så stor skillnad. Fast jag har iof inte kört mer än 4 timmars rejsen, kanske annorlunda på dom längre ?

Har kört ett par ace och alltid ställt upp med max antal förare(4st) och dom har lätt vunnit. Dom vann t.ex. det andra racet(Mazda roadster) med över 15 varv, dom körde min maxtrimmade Roadster RS (NC) '07

Just nu kör dom 1000km racet med min maxade Zonda R

Jag har ställt pit strategy på 10% och det fungerar riktigt bra än så länge

Skrivet av scienta:

Någon som har tips för att vinna Nascar Series och Gran Turismo Series (den med F1-bilar, minns inte exakta namnet) på B-spec?

Angående Nascar så var jag aktiv å "pusha på" min förare under alla race å han vann ganska enkelt, gjorde inte ett enda pit stop

Har inte kört formula GT än men det kommer väl sen nu vill jag bara lvl till 35 så jag får mig en X2010

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha sicken nitlott man gått på, köpt 2 st bilar ala 250.000 i hop om att vfinna lite race, nu ligger jag sista i det där gallardo racet

Permalänk
Medlem

Okej låter bra krrjon, vill också bli 35 av samma anledning hehe.

Har kört en hel del remote idag samtidigt som jag sitter vid laptopen och pluggar körkort hehe. Remote via webben är jue perfekt

Här är senaste, fick med alla utom en tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Haha sicken nitlott man gått på, köpt 2 st bilar ala 250.000 i hop om att vfinna lite race, nu ligger jag sista i det där gallardo racet

Vänta tills du avancerat lite, då har du så mycket pengar över att du kan köpa vad som helst.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Okej låter bra krrjon, vill också bli 35 av samma anledning hehe.

Har kört en hel del remote idag samtidigt som jag sitter vid laptopen och pluggar körkort hehe. Remote via webben är jue perfekt

Här är senaste, fick med alla utom en tror jag.

http://s3.postimage.org/322r5f05g/Namnl_s.jpg

Hehe en av mina sämre gubbar dom bästa har kört endurance sen igår kväll

Mina B-spec avslutade just 1000km loppet med en vinst en sisådär 7varv före tvåan och WOOOOOOP lvl35 på b-spec och en ny bil

Dom kör just nu med den i expert series, jisses vad den går

Visa signatur