League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Skrivet av EldRaven:

Jag tror iofs jag har ett konto där men det är nog lvl5 eller under ^^ Man kanske ska ta å ladda ned EU-klienten med! Har en del andra polare som lirar på EU

Gör så, då ere bara att adda mig sweds

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

Här e en trevlig podcast med colbycheese. Den har en del bilder på nya mappen Magma Chamber och lite diskution om den:
http://www.youtube.com/user/colbycheeze#p/u/2/_8HtUtfg-ek

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Skrivet av Myrsloken91:

Här e en trevlig podcast med colbycheese. Den har en del bilder på nya mappen Magma Chamber och lite diskution om den:
http://www.youtube.com/user/colbycheeze#p/u/2/_8HtUtfg-ek

Nice, jag är alltid till endel skeptisk och inte varit helt övertygad på att det kommer en ny map snart, men nu låter det som att den är bekräftad iaf, iom att han ska ha hört det direkt från Phreak!

Påtiden enl mig har juh varit prat i1år nu om nya kartor. Är inte helt uppdaterad på hur snacket är om hur många som kommer kunna köra samtidigt. Men vore det inte skoj med fler än 5v5 ? eller kanske att man kan ställa in själv om man vill köra den som 5v5, alt fler !

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Det kommer vara en 5v5 map, dock så kommer den vara större och den kommer fokusera mer på lane control och mindre fights "2v2" "1v1" osv, då avståndet är längre mellan de olika lanesen. Nya mobs osv i skogen och en ny funktion som ska innefatta "teleporters", vet inte exakt hur detta ssytem kommer fungera än då en shaco bara kan stacka JitB vid en teleporter o få instakill men de har dom nog nått system för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Gör så, då ere bara att adda mig sweds

Precis tankat ned det... ska bara uppdateras så får vi dra nått game sen!

EDIT: hittade inte ditt namn när jag försökte adda (sweds)
Jag heter TurNisse

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Skrivet av EldRaven:

Precis tankat ned det... ska bara uppdateras så får vi dra nått game sen!

EDIT: hittade inte ditt namn när jag försökte adda (sweds)
Jag heter TurNisse

15-0 me morg som första match e juh ok =). Jag hittade dig iaf! Skickade en req. Ska vara ett a med i mitt nick oxå "Sweads" om jag skrivit sweds så ber jag om ursäkt, alltid nickar nått av dem så har nog nämnt fel isf.

Dubbelkollade oxå, alla forumposter är med "Sweds" och jag loggar in ed "Sweds" men ingame ska d vara "Sweads" ....

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

15-0 me morg som första match e juh ok =). Jag hittade dig iaf! Skickade en req. Ska vara ett a med i mitt nick oxå "Sweads" om jag skrivit sweds så ber jag om ursäkt, alltid nickar nått av dem så har nog nämnt fel isf.

Dubbelkollade oxå, alla forumposter är med "Sweds" och jag loggar in ed "Sweds" men ingame ska d vara "Sweads" ....

Hehe ok, jo det är ju inte så svårt när jag egntligen är lvl30 ^^ Och normalt sätt spelar morgana som min main.. hehe!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Skrivet av EldRaven:

Hehe ok, jo det är ju inte så svårt när jag egntligen är lvl30 ^^ Och normalt sätt spelar morgana som min main.. hehe!

Hehe, haft malz som main och sedan lirat endel ap sion, vlad och nu smått lite mord och dps sion. Men inga runor för för annat än ap builds. Sparar ihop ip för en ny run-sida och lite dps runer. Tyckte jag såg en req från dig nu men den försvann blir att umgås lite nu till solsidan sen efter kanske man droppar in lite

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

vlad och mord har jag lirat en hel del också! En hel del AP-champs har det blivit... Men även kassadin och TF, TF är nog den hjälten jag lirat mest med!

Jo men nu ere fixat Såg att du skickat en req. Dock så är mitt nät lite lustigt, så blir nog inget lira ikv. Lirade Blitz förut, men hade ett delay på 5-20sec så blev lite småjobbigt ^^ Ska försöka fixa det dock!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Tja!

Nån som vet om den nya Annie/Ammumu skin,är tillfällig bara över alla hjärtans dag sen försvinner den?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Har spelat LoL i ca 2 veckor nu, och fastnat för Ashe och Irelia.

Och har en fråga...

Ska man blanda in AP med Irelia? Hennes Equlibirum Strike säger att den kan ha nytta av AP. Endel säger att man inte ska blanda in AP med Irelia...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag tycker du skall skaffa trinity force (börja med sheen) kanske yumutus ghost blade och sedan defence. Med andra ord ingen större mängd AP, alla hjältar i stort sett har någon spell som tjänar på AP men det är absolut inte värt att skaffa på alla hjältar...
Irelia gör sjuk skada utan speciellt mycket items så det är mer värt att gå lite halv tank på henne.

Sedan kan man köra full dps och göra grymt mycket skada men då tål man inget heller.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

... yumutus ghost blade ...

_Youmuu_'s ghostblade. Från Youmu "Myon" Konpaku i Touhou-universumet, och antagligen speciellt gjord i tanke på den oerhört braiga delen i spelserien, Perfect Cherry Blossom. Därav blomstret.
Roukanken, som svärdet egentligen heter, sägs ha förmågan att hugga igenom vad som helst, men det har inte blivit bevisat ännu.

Ghostblade är ett bra gjort item med respekt för dess inspirationskälla. Youmu är ytterst snabb och kvick under korta perioder och livsfarlig att gå i närstrid med (vilket man annars ändå inte skulle få för sig, svärd eller ej). Hade man bara fått förmågan att dasha så hade den varit en perfekt hyllning till denna både märkliga och häftiga karaktär.

/nörd

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Tja!

Nån som vet om den nya Annie/Ammumu skin,är tillfällig bara över alla hjärtans dag sen försvinner den?

Den är nog permanent. Någon som lirar på US föresten? bara lägga till Golonka

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marshmallow:

Den är nog permanent. Någon som lirar på US föresten? bara lägga till Golonka

Fast skins som släpps under högtider eller vid speciella tillfällen brukar bara vara på "sale" under en viss period... så man kan inte köpa dem i efterhand. Om de nu inte säjer dem ett år senare när högtiden kommer igen.

Jag lirar US, nästan det enda jag lirat! Började spela på EU för att kunna lira med lite andra polare, men det är så segt att börja om och att spela utan runer. Brrrr!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

6000 IP nu, frågan är vilken figur man ska köpa... Tips? Är inte jätte bra på detta spel än, så gärna någon som inte är aldeles för svår att spela. Kör trynamere just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Servern verkar vara nere? Jag kommer inte in på hemsidan eller spelet iaf....
(Downforeveryoneorjustme säger också att den är nere.)

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Servern verkar vara nere? Jag kommer inte in på hemsidan eller spelet iaf....
(Downforeveryoneorjustme säger också att den är nere.)

Dom har haft stora problem med patchning och servrar idag så det e därför det muppar. Jag va inne på hemsidan alldeles nyss och då funka det men det gick segt :S Kan va att den e överbelastad pga folk som haft problem med patchning eller som undrar varför servrarna inte e igång.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Nu är jag inne i clienten iaf. Verkar ha fått ett litet mörkare utseende.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jo nu får man igång spelet, men har lite login problem

Permalänk
Skrivet av Fyren:

6000 IP nu, frågan är vilken figur man ska köpa... Tips? Är inte jätte bra på detta spel än, så gärna någon som inte är aldeles för svår att spela. Kör trynamere just nu.

Har i princip alla chars.. vad gillar du att spela? vill du bara slakta sönder? ap, ad, suport eller tank? skills eller faceroll? finns ju endel att välja på..

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

vad heter ni som spelar ingame?

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

US: EldRaven (lvl 30)
EU: TurNisse (Här har jag dkockat int eorkat spela så mycket.. så är lvl 5-10)

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk

Eu: Sweds eller sweads, bara att söka och lägga till, idlar i en kanal som heter "Swe" oftast bara jag ....
Är varken feeder elller flamer ...

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Hmm

Undra om det finns intresse för att göra en separat tråd där vi samlar en namn lista på alla SweC som spelar LoL?

Eller om det skulle få för mycket negativ kritik.

Är rätt aktiv spelare så skulle kunna hålla tråden uppdaterad vart efter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hmm

Undra om det finns intresse för att göra en separat tråd där vi samlar en namn lista på alla SweC som spelar LoL?

Eller om det skulle få för mycket negativ kritik.

Är rätt aktiv spelare så skulle kunna hålla tråden uppdaterad vart efter.

det är väl en bra ideé tycker jag, om man vill hitta fler aktiva spelare

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

Problem med launcher

Jag får inte igång min Launcher på rätt vis, någon som vet hur man löser denna bug. Den vill inte sluta ladda och man kan inte tycka på jouer (play). har på franska pga jag tryckte fel nu sista gången. Ja, jag har installerat om programmet två gånger och även försökt med repair och laddat ner spelet igen från deras hemsida. Låst upp windowsbrandväggen och "Run as admin" Inget funkar

Länk till hur det ser ut: http://data.fuskbugg.se/skalman02/LOL%20launch%20bugg.jpg

Permalänk
Medlem

Adda Krews Online. Vill gärna spela md Friskt Folk som har brain ;p

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolspider:

Jag får inte igång min Launcher på rätt vis, någon som vet hur man löser denna bug. Den vill inte sluta ladda och man kan inte tycka på jouer (play). har på franska pga jag tryckte fel nu sista gången. Ja, jag har installerat om programmet två gånger och även försökt med repair och laddat ner spelet igen från deras hemsida. Låst upp windowsbrandväggen och "Run as admin" Inget funkar

Länk till hur det ser ut: http://data.fuskbugg.se/skalman02/LOL%20launch%20bugg.jpg

Testa Ctrl+L och skriv in "javascript:setServerStatus(1)". Ibland fungerar det, ifall det är på själva klientens sida felet ligger.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Finns det några vettiga level 30s som har lust att spela?
Så otroligt trött på randomteams så det inte är sant.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]