Permalänk
Medlem

H2O < 2000kr

Radiator
Pump
CPU block
alla nödvändigheter, slang, klämmor, kopplingar

Ska kyla en lätt överklockad TB1,4Ghz
Kanske i framtiden även ett Gf4Ti4600

Alla förslag mottages med stor glädje.
(Har kollat på skroten i närheten, utan framgång, så det blir att köpa radiator)

Permalänk
Medlem

Heatercore
Maze3
Eheim 1048

Allt finns att beställa på www.dangerden.com

Permalänk
Medlem

Det verkar lite krångligt att beställa från utlandet...
Jag har tittat lite på följande
Black Ice PRO - 549:-
Maze 3 - 649:-
Eheim 1048 - 595:-

Ska kolla i den lokaka akvarie affären om de har några pumpar.
Annars är det ju slang, slangklämmor och tank jag behöver.
Vilken slang är bäst? Det ska ju bara 1/2" till alla delar jag har valt. Slangklämmor? Tank kan man ju bara ra en burk av något slag.

Permalänk
Medlem

Pumpen finns ju på seame.com....~500kr .... gratis frakt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

www.gtek.net
Lite lättare att beställa från swe kanske? haha

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Gtek har jag beställt 4 gånger ifrån och fått fel grejer/saknat grejer varje gång så de är inga jag rekommenderar att handla ifrån längre... om det nu inte krisar...

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk

Re: H2O < 2000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Radiator
Pump
CPU block
alla nödvändigheter, slang, klämmor, kopplingar

Ska kyla en lätt överklockad TB1,4Ghz
Kanske i framtiden även ett Gf4Ti4600

Alla förslag mottages med stor glädje.
(Har kollat på skroten i närheten, utan framgång, så det blir att köpa radiator)

Spannen, får man fråga vad du har för steppning och vad prollen ligger på? Såg nämligen att ditt system liknar mitt

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

köp en Ehiem pump på seame.com
Köp ett ordentligt vattenblock alternativt att du gör ett om du har möjlighet
Fixa en radiator på skroten i koppar löd dit andra anslutningar bygg en shrud.
sen kan du köpa slang+nipplar+kopplingar och grejer på classe eller vart du nu vill köpa det.

Köra utan tank går fint och det är lättare än att bygga en. Bara ta ett T-rör och fylla på där med en påfyllnads/avluftningsslang som man sen pluggar igen när man fyllt systemet.

Edit: Ang Gtek så är dom väldigt sega dock har jag fått rätt grejer än så länge. Men tror jag bara beställt två gånger därifrån och den där andra gången så har det tagit en vecka och jag har inte fått grejerna en men dom är hos posten nu.

Permalänk
Medlem

gtek kan dock inte packa saker. var ingen sida på kartogen jag fick min musmatta och rundade kablar i. Man såg rakt in i paketet. Min ex-katt skulle ha gjort det bättre.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

Jag och en poolare ska ut till skroten imorgon.
Vi ska även besöka akvarieaffären och se om de kanske har nån pump.
Isåfall är det bara slang och maze3 som behöver beställas.
frågan är hur stora de värmepaketen som finns i bilar är...
det ska helst få plats i toppen på mitt Dragon miditower.
har nämligen redan hål där.
Finns det några speciella bilmodeller med små värmepaket?

Permalänk
Avstängd

en moppe/MC kylare e nog inte så jättestor,

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Gtek har jag beställt 4 gånger ifrån och fått fel grejer/saknat grejer varje gång så de är inga jag rekommenderar att handla ifrån längre... om det nu inte krisar...

Det kan förklaras med att personlaen på Gtek är helt CP, en kompis känner bekant som jobbar där nämligen.
Här är en trevlig liten logg

m0z: jag fick juh ingen scsi från gtek GRRRR så jag har ingen spelare en
budbrain: HAHAH så du saknar fortfarande kablage?
m0z: ja o de suger FETTT
budbrain: hahaha
budbrain: fan va illa
m0z: ja dom går fan inte att lita på alls
budbrain: va skumt
m0z: jag känner en som jobbar där o endå kan jag inte få hem rätt grejer så det e rätt ILLA me gtek
budbrain: ojfan, då hade man tur som fick hem allt korrekt med andra ord ?=)
m0z: ja de hade du kan jag säga
m0z: men dom ska göra om nu o sparka lite folk med mera
budbrain: oki
m0z: <mQz> dom har missat o ta me kylpasta en gång oxå
<sanite> då är det som det ska
m0z: <mQz> sanite dom skickade en pc65 hehe jag VISSTE att de skulle bli fel låda
<sanite> jävla säve
<sanite> dom är fan dumma i huvudet
<sanite> tur att halva styrkan skall sluta nu
<sanite> en tjej och en annan skall börja istället
<sanite> hoppas det blir ordning och reda då
<sanite> Dom skall även byta datorsystem och införa streckkoder
budbrain: phew!
budbrain: Vilken jävla tur vi hade när vi beställde h20 grejjerna

Så där har vi det, förhoppningsvis kommer det bli bättre om det som står ovan stämmer.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Keeper of the Bamse

Titta HÄR

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Titta HÄR

Men den är inte så himla bra om jag har förstått det hela rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
köp en Ehiem pump på seame.com
Köp ett ordentligt vattenblock alternativt att du gör ett om du har möjlighet
Fixa en radiator på skroten i koppar löd dit andra anslutningar bygg en shrud.
sen kan du köpa slang+nipplar+kopplingar och grejer på classe eller vart du nu vill köpa det.

Köra utan tank går fint och det är lättare än att bygga en. Bara ta ett T-rör och fylla på där med en påfyllnads/avluftningsslang som man sen pluggar igen när man fyllt systemet.

Edit: Ang Gtek så är dom väldigt sega dock har jag fått rätt grejer än så länge. Men tror jag bara beställt två gånger därifrån och den där andra gången så har det tagit en vecka och jag har inte fått grejerna en men dom är hos posten nu.

Hur pass säkert är det att beställa därifrån?
Pumpen blir ju mkt billig (490kr) och enligt deras sida ska det inte vara någon fraktkostnad. Det finns ingen hake med detta som nån av er vet om?
Annars, är det någon som beställt av seame.com och hur lång tid tog det ungefär?

Permalänk
Medlem

Gtek suger verkligen,, avråder alla o beställa från dom.,,.. beställde lite saker från förra månaden den 19 och jag har inte fått dom,. dom skyller på att det inte finns i lager, att det ligger i tullen och ska komma in dom närmaste dagar, VISST!! säger jag,, kolla på datumet nu och säg mig vilken dag eller månad vi e på....

GTEK suger!!!!

EDIT: hoppas nån som jobbar i GTEK läser detta nu

Permalänk
Medlem

allt handlar om TUR på gtek, har beställt därifrån 2ggr, ena då avbröt jjag ordern efter 3dagar då hade dom inte ens packat grejjerna, ena gången så beställde jag på tisdag natt dom kom på torsdag, så det handlar om ren TUR

Permalänk
Medlem

Hittade följande radiatorer på skroten idag, en till mig och en till min poolare:

200 spänn för båda,
Kommer från en Opel Ascona.
Den ena verkar vara i mässing, och den ena i koppar.

Permalänk
Medlem

fan va vackert
Jag måste vara radiatorfetischist (hur det nu stavas ..hehe)

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

pump fixar man biligast genom en zoo butik eller så... köpte min as tysta SACEM Galaxie 1000 (16.66L/min 2.2m höjd) för enbart 295KR..
Försäljaren rekomentera pumpen starkt om man ska ha det i en dator, han bygger själv vatten kylning

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Jag har varit och kollat i stans två zoobutiker. De hade inga passande pumpar, och om de skulle ta in så blev det dyrt.
Jag har dock stött på ett annat problem nu...
Jag har ju bara ett miditower, så det blir till att såga sönder 5,25" racket för att få plats med radiatorn, och då kommer det inte att bli så jättebra luftflöde genom den.

Hur är det bäst att sätta fläkten? Att suga eller blåsa genom radiatorn? Testade lite, men det verkade inte komma genom så mkt luft..

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Gtek har jag beställt 4 gånger ifrån och fått fel grejer/saknat grejer varje gång så de är inga jag rekommenderar att handla ifrån längre... om det nu inte krisar...

Beställde mitt första koolance chassi därifrån
Fick alla block + nät agg & slang UTOM lådan
fast fick betala 4997:- för hela skiten lådan kom dock 4 dagar senare.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spannen; sluta stava polare med två "o" är du snäll, det stör mig som fan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Spannen; sluta stava polare med två "o" är du snäll, det stör mig som fan

Okej då, efter som du ber så snällt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calling

Beställde mitt första koolance chassi därifrån
Fick alla block + nät agg & slang UTOM lådan
fast fick betala 4997:- för hela skiten lådan kom dock 4 dagar senare.

what waste of money

Permalänk
Medlem

Spannen: Vad har värmepaketet för dimensioner och anslutningar?
Tack på förhand

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Spannen: Vad har värmepaketet för dimensioner och anslutningar?
Tack på förhand

Anslutningarna är 14mm i innerdiameter. Jag försöker just nu kränga på en 1/2" slang, men det verkar lite kärvt.
Med rör och hela skiten är det 27,5cm långt, och 16cm brett.
Räknar man bort rören är det bara 22cm långt.
4,8cm djupt.
vassego

Permalänk
Medlem

Lurigt.

Jag har beställt av GTEK ett flertal ggr, typ 5-6ggr. Har funkat bra samtliga gånger.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag hittat en fortlöpande vattenkylningsdiskussion kan jag lika gärna fråga här: Är det lönsamt att köra en peltier på ett luftkylt system? och isåfall vilken peltier skall jag ha? Mitt nuvarande system är: xp2000+, Swiftech mcx462-u, på et epox8k5a2+.

Permalänk
Medlem

Tänker du köra peltier på en CPU av dagens mått luftkylt så är det bara att tänka om, det funkar inte. Du kan kanske luftkyla en pelt på ett grafikkort eller en nordbrygga eller liknande.

Jag tycker iofs inte att pelt + vatten är värt besväret heller, men det beror ju lite på vart prioriteringarna ligger.