Permalänk
Medlem

p2p throttling - Hjalp

Ber i forvag om ursakt da jag sitter pa ett engelskt tangentbord och har inte tillgang till vara sexiga svenska vokaler.

Har flyttat till Singapore och har nere kor de stenhart med peer 2 peer traffic thrttling vilket jag inte har nagra direkta problem med forrutom att jag tankte ladda hem ett mastodont spel pa 30gb via deras egna software downloader mjukvara, problemet ar att deras downloader ar baserad pa p2p teknik vilket gor att denna download skulle ta mig 5 dagar att fa hem.

Sa nu vander jag mig till er i hopp om att nagon av er har lite know how bakom hur detta fungerar.

Jag vill alltsa bypassa min ISPs p2p throttling pa nagot satt for denna download. Gar det? Jag anvander alltsa inte utorrent lr nagon annan torrent klient utan detta ar spelutgivarens egna downloader sa finns inga settings jag kna komma at sjalv etc. Kan jag lura min ISP genom VPNs lr pa nagot annat satt?

Tusen tackk for eventuella ideer och tips.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen möjlighet att ladda ner spelet via FTP eller HTTP ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Nej, har varit i kontakt med deras support och detta ar enda tillgangliga losningen, deras inbyggda auto-patcher.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Är oklart vilket p2p protokoll ditt spel använder rent tekniskt, men det är nog inte omöjligt att dom använder torrent protokollet.

Din ISP klassifierar med största sannorlikhet din p2p trafik som scavenger trafik. Det enda sättet att komma runt det är att dölja trafiken så som du själv skrev - t.ex. med någon form av VPN.

Visa signatur

Networking geek, #28735