Finns det fredliga spel?

Permalänk
Medlem

Postal 2. Det går trots allt att spela det som en ärkepacifist.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeta Two:

Ja, det finns sjukt många.

Bilspel, alla sorters simulatorspel, i stort sett alla point-click adventure-spel, Minecraft, etc.

Minecraft? Fredligt? haha.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

MS Röj
Hjärter
Harpan

Finns massor med trevliga spel som brukar ligga inlagda på OS:et

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

MS Röj
Hjärter
Harpan

Finns massor med trevliga spel som brukar ligga inlagda på OS:et

Hallå...MS röj är ju minor!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Hallå...MS röj är ju minor!

Ja, du röjer minfält som oskyldiga kan trampa på, kan det bli fredligare och mer humanitärt än så

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

du kan ju fortfarande döda djur men om man körde minecraft classic

Mjo, men inget man måste. Man kan få mat och armor genom andra medel, om man nu över huvudtaget behöver det sistnämnda när man kör på peaceful.

Permalänk
Medlem

Man kan levla i World of Warcraft utan att döda någon, typ genom att samla blommor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeta Two:

Ja, det finns sjukt många.

Bilspel, alla sorters simulatorspel, i stort sett alla point-click adventure-spel, Minecraft, etc.

alla simulator spel? arma 1-3 är ju krigs simulatorer. finns flygsimulatorer där man skjuter ner andra plan:p så att säga att alla simulatorer är våld fria är ganska fel:| men många är det

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

OpenTTD
Ganska så icke-våldsamt.
http://www.openttd.org/en/

EDIT: Annars kan jag rekommendera Fallout 3 och Fallout New Vegas, som visserligen kan innehålla både skjutande men det finns i princip alltid diplomatiska lösningar. Ett tips är isåfall att få upp skillen Speech till 100 så snabbt du kan, och även sätta många Charisma poäng vid SPECIAL-attributen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

minecraft!!!

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk

Portal 1 & 2, troligen de bästa ej-våldsamma spelen du kan hitta.

Permalänk

FarmVille

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan242:

minecraft!!!

så att slå ihjäl djur och monster har inget med våld att göra?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Entusiast

Angående Minecraft:
Man kan spela det i klassiskt läge och bara konstruera saker och ting. Föreställ er pixelart i tre dimensioner.
Behöver inte röra djuren, Man ka ta bort monster med "Peaceful mode". Kort och gott: Virtuellt Lego.
Sedan har man också "Redstone" logik-kretsar och annat kul att leka med gör det hela lite roligare.

Tips:
Sök Youtube på "Minecraft redstone"
Ett Youtube-tips: http://www.youtube.com/watch?v=KgY7IpZtVNY

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Hello kitty online bör väl nästan räknas in i icke våldsamt?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av upl8447:

så att slå ihjäl djur och monster har inget med våld att göra?

beror på , skaffa toomanyitems , o gör en egen server där du är admin , då behöver du inte döda ett skit . bara att bygga på

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Tetris?
Farm ville?
Bubble shooter?

bubble SHOOTER!? ^^

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Angående Minecraft:
Man kan spela det i klassiskt läge och bara konstruera saker och ting. Föreställ er pixelart i tre dimensioner.
Behöver inte röra djuren, Man ka ta bort monster med "Peaceful mode". Kort och gott: Virtuellt Lego.
Sedan har man också "Redstone" logik-kretsar och annat kul att leka med gör det hela lite roligare.

Tips:
Sök Youtube på "Minecraft redstone"
Ett Youtube-tips: http://www.youtube.com/watch?v=KgY7IpZtVNY

du kan ju inte bara välja att ignorera att det fortfarande går att döda saker för då är alla spel fredliga till och med krigs spel det är ett val att skjuta du kan ju strunta i det om du vill

jag köper att i klassiskt läge är det ett fredligt spel

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Spore och Hello kitty island adventures?

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jesusbarnet:

du kan ju inte bara välja att ignorera att det fortfarande går att döda saker för då är alla spel fredliga till och med krigs spel det är ett val att skjuta du kan ju strunta i det om du vill

jag köper att i klassiskt läge är det ett fredligt spel

Hur långt skall vi dra detta?
Det har spårat ur ganska duktigt nu.
Enda sättet att skippa "våldsamheter" på er nivå:

Stäng av datorn och sluta leva.

Bakterier på musen dör varje gång man klickar.
Tusentals kvalster på tangentbordet krossas varje gång man skriver något.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Hur långt skall vi dra detta?
Det har spårat ur ganska duktigt nu.
Enda sättet att skippa "våldsamheter" på er nivå:

Stäng av datorn och sluta leva.

Bakterier på musen dör varje gång man klickar.
Tusentals kvalster på tangentbordet krossas varje gång man skriver något.

nu blandar du ju ihop verkligheten med spel, jag sa inte att vi lever i en våldsfri värld.

Och sen när är det långt draget att döda djur inte är våld?

sen kanske du ska läsa ts inlägg så vet du vart ribban ligger

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av ziltan:

Kanske tre av tidernas bästa spel^^
Mycket bra förslag!

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

du kan ju inte bara välja att ignorera att det fortfarande går att döda saker för då är alla spel fredliga till och med krigs spel det är ett val att skjuta du kan ju strunta i det om du vill

jag köper att i klassiskt läge är det ett fredligt spel

Poängen med "krigsspel" är ju dock att döda folk. Det är i princip obligatorisk om du nu inte vill sitta i ett hörn och tro att det är ett vettigt sätt att spela. I Minecraft behöver du inte döda några djur. Spelar man på peaceful är poängen snarare att bygga än att jaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Poängen med "krigsspel" är ju dock att döda folk. Det är i princip obligatorisk om du nu inte vill sitta i ett hörn och tro att det är ett vettigt sätt att spela. I Minecraft behöver du inte döda några djur. Spelar man på peaceful är poängen snarare att bygga än att jaga.

Nej spelet innehåller våld bara för att man avstår från det betyder inte att det inte finns
och när en achivment är att slå ihjäl en ko så känns det som nått man bör göra i spelet

våld är en del av spelet punkt

Skrivet av Navi97:

Hej!

Satt och funderade på att i princip varenda spel som finns ute har någon form av krig eller våld i sig. Krigsspel i sig har jag inget emot men jag tycker att det börjar bli lite tjatigt med samma gamla shooters osv.
Blev lite nyfiken på om det överhuvud taget existerar spel som inte innehåller våld eller krig överhuvudtaget. Är det någon av er som vet något?

Thanks everybody!
//Navi

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom tråden ett par gånger. Det verkar som ni har svårt att hitta ett helt fredligt spel.
Detta hittade jag för nåt år sedan: http://redcrossthegame.nl/site_en/play.php
Det anser jag som ett av dom mest fredliga spelen jag kan hitta i varje fall.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navi97:

Nu har jag läst igenom tråden ett par gånger. Det verkar som ni har svårt att hitta ett helt fredligt spel.
Detta hittade jag för nåt år sedan: http://redcrossthegame.nl/site_en/play.php
Det anser jag som ett av dom mest fredliga spelen jag kan hitta i varje fall.

Kan inte Black & White 2 köras fredligt?
Settlers spelen?
Anno spelen?
Civ4/5?
Europa Universalis?
The Sims serien? XD
SimCity 4?
RollerCoaster Tycoon 1/2/3?
m.fl.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

football manager och fifa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeta Two:

Ja, det finns sjukt många.

Bilspel, alla sorters simulatorspel, i stort sett alla point-click adventure-spel, Minecraft, etc.

Minecraft innehåller ju "våld".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte234:

football manager och fifa

Är ju våldsamt? Sparka folk, tackla dom och allt möjligt!!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Deluxe - http://www.openttd.org/en/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |