Ett GTX 570 eller två i SLI?

Permalänk
Medlem

Ett GTX 570 eller två i SLI?

Vad jag har förstått så ska ett GTX 570 fungera bra i de flesta spelen som finns just nu (eller?). Om det nu är så att ett ensamt 570 klarar av dagens spel så undrar om det är värt att vänta tills priset sjunker och sedan skaffa ett extra, eller om man borde skaffa två direkt och utnyttja den extra prestandan från första början.
Kan väl tillägga att jag knappast har stor koll på grafikkortsmarknaden så om det är något jag fullständigt missat får ni gärna påpeka det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddasat:

Vad jag har förstått så ska ett GTX 570 fungera bra i de flesta spelen som finns just nu (eller?). Om det nu är så att ett ensamt 570 klarar av dagens spel så undrar om det är värt att vänta tills priset sjunker och sedan skaffa ett extra, eller om man borde skaffa två direkt och utnyttja den extra prestandan från första början.
Kan väl tillägga att jag knappast har stor koll på grafikkortsmarknaden så om det är något jag fullständigt missat får ni gärna påpeka det

Den fungerar perfekt i alla spel som finns nu. Ett single kort är redan bra som det är. Fast SLI är aldrig fel.
Skarru köra single kort så kör på ett sådant http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625001 om du ska ha dubbla tar dom dom här lite billigare http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618935 . Annars kan du alltid skaffa ett 570 och ett PhysX kort

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddasat:

Vad jag har förstått så ska ett GTX 570 fungera bra i de flesta spelen som finns just nu (eller?). Om det nu är så att ett ensamt 570 klarar av dagens spel så undrar om det är värt att vänta tills priset sjunker och sedan skaffa ett extra, eller om man borde skaffa två direkt och utnyttja den extra prestandan från första början.
Kan väl tillägga att jag knappast har stor koll på grafikkortsmarknaden så om det är något jag fullständigt missat får ni gärna påpeka det

Vad ska du göra med datorn främst? och hur många skärmar har du behov utav? jag sitter just nu på ett ensamt gtx 570 men vill skaffa ett till så att man jag kan pressa datorn till max i krävande spel och slå på full Anti-Aliasing och allt. sen så använder jag fler än två skärmar och då behöver man 2grafikkort , om man nu inte kör på AMD som har eyefinity ( då kan du koppla in 6skärmar på ett grafikkort, inte för att grafikkort inte skulle klara av att driva så många skärmar med bra fps men)

Med ett ensamt gtx 570 så kan du defintivt klara utav Metro med allt på max förutom Anti-Aliasing och då har du ändå en okej fps på kring 40-60 skulle jag gissa, förutom partier när det är mycket ögongodis

Om jag vore du så skulle jag först och främst tänka på min budget och vad jag ska använda min dator till och om man vill kunna maxa många spel. så har du råd så tycker då jag att du ska köra på sli direkt och om du kan utnyttja det

//Svp

p.s vad har du för dator komponenter?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

jag kör med single msi gtx 570 och har inga problem med några spel jag har testat hittils så kraften räcker till

testade till och med metro 2033 och det flöt på fint, kör iofs med upplösningen 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Vad ska du göra med datorn främst? och hur många skärmar har du behov utav? jag sitter just nu på ett ensamt gtx 570 men vill skaffa ett till så att man jag kan pressa datorn till max i krävande spel och slå på full Anti-Aliasing och allt. sen så använder jag fler än två skärmar och då behöver man 2grafikkort , om man nu inte kör på AMD som har eyefinity ( då kan du koppla in 6skärmar på ett grafikkort, inte för att grafikkort inte skulle klara av att driva så många skärmar med bra fps men)

Med ett ensamt gtx 570 så kan du defintivt klara utav Metro med allt på max förutom Anti-Aliasing och då har du ändå en okej fps på kring 40-60 skulle jag gissa, förutom partier när det är mycket ögongodis

Om jag vore du så skulle jag först och främst tänka på min budget och vad jag ska använda min dator till och om man vill kunna maxa många spel. så har du råd så tycker då jag att du ska köra på sli direkt och om du kan utnyttja det

//Svp

p.s vad har du för dator komponenter?

Tack för de snabba svaren! Ska bygga en ny dator så än så länge har den väl inte riktigt några komponenter :p. Datorn ska mest vara till för spel och jag tror inte jag kommer använda mig av mer en än skärm. Tanken är att det ska vara lätt att uppgradera när det väl behövs, grejen är bara det att jag är lite orolig för att GTX 570 ska försvinna tills t.ex Battlefield 3 kommer ut. Har som sagt inte alls stor koll på hur lång tid det tar för kort att sluta säljas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddasat:

Tack för de snabba svaren! Ska bygga en ny dator så än så länge har den väl inte riktigt några komponenter :p. Datorn ska mest vara till för spel och jag tror inte jag kommer använda mig av mer en än skärm. Tanken är att det ska vara lätt att uppgradera när det väl behövs, grejen är bara det att jag är lite orolig för att GTX 570 ska försvinna tills t.ex Battlefield 3 kommer ut. Har som sagt inte alls stor koll på hur lång tid det tar för kort att sluta säljas.

Vad har du för budget och allt så kan jag lägga ihop ett paket åt dig lite snabbt

sen så undrar jag om du ska ha OS dvd-brännare eller om du har något speciellt önskemål

Edit: gtx 470 finns fortfarande kvar så jag känner mig ganska säker på att gtx 570 kommer finnas kvar ett bra tag till dom kommer kanske till och med ha tappat lite i pris också. Så du har inget tvång på att köpa nu för att försäkra dig om att få tag på grafikkorten

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Vad har du för budget och allt så kan jag lägga ihop ett paket åt dig lite snabbt

sen så undrar jag om du ska ha OS dvd-brännare eller om du har något speciellt önskemål

Har väl inte någon riktig fast budget men runtom 15k. Har inga speciella önskemål... dock så är jag ganska nojig över värme då min nuvarande dator har stora överhettningsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Edit: gtx 470 finns fortfarande kvar så jag känner mig ganska säker på att gtx 570 kommer finnas kvar ett bra tag till dom kommer kanske till och med ha tappat lite i pris också. Så du har inget tvång på att köpa nu för att försäkra dig om att få tag på grafikkorten

Okej, låter bra

Permalänk
Medlem

Ett 570 maxar nästan allt nu. Sen finns ju ArmA2 och Metro 2033 också men att maxa dem kan bli väldigt dyrt

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag rekommenderar om du ska köpa ny dator för 15.000:-

http://www.inet.se/kundvagn/visa/481392/optimal-gamer-rigg-fo...

Eller om du inte vill bygga själv.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/481430/15k-gamer-med-monteri...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Detta är vad jag rekommenderar om du ska köpa ny dator för 15.000:-

http://www.inet.se/kundvagn/visa/481392/optimal-gamer-rigg-fo...

Hmm det var något sånt jag tänkte mig, men jag tror jag väntar med att köpa ett extra GTX 570
Tack för svaret i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddasat:

Hmm det var något sånt jag tänkte mig, men jag tror jag väntar med att köpa ett extra GTX 570
Tack för svaret i alla fall

Kolla de jag lade till annars. Den är nästan mer värd pengarna speciellt om du inte vill bygga själv.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Kolla de jag lade till annars. Den är nästan mer värd pengarna speciellt om du inte vill bygga själv.

Erh nu hänger jag inte riktigt med men jag hade tänkt bygga den själv, skruva ihop den dvs.

Edit: Nvm, såg nu.

Permalänk
Medlem

Ett GTX 570 presterar bra själv och riktigt bra i SLI. Just nu så kostar de runt 2500-3000 kr så två GTX 570 i SLI kostar inte så mycket mer än vad ett GTX 580 gör.

Jag kommer själv köra med ett Zotac GTX 570 och ett EVGA GTS 450 SC 1GB som physxkort. Ersatte mitt XFX 9800GT 512MB Green Edition kort med GTS 450 kortet eftersom de förra börjat låta som en vindtunnel vid full belastning. Så just nu kör jag på GTS 450 kortet i väntan på den nya datorn

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Varför bry sig om ett så dåligt optimerat spel som Metro, läst fler trådar om att maxa Metro, men är ju bara löjligt när det är så dåligt gjort ifrån början