[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Använder du gui'n som var postad i början så har den en flik som heter console där ser du varför det misslyckas. Men känns ju som du inte har lagt in din worker rätt.

@lhffan: 5770 som står i din sign ger ca 156mhash styck.

Jag använder den, console är helt tom.
Testade en annan config och får det här.
http://i52.tinypic.com/13z7ka0.jpg

Permalänk
Medlem

@hzup Måste uppdatera min signatur. Har en 5830 oklockad som jag ploxkar ur 277 från

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av AIIN:

Jag använder den, console är helt tom.
Testade en annan config och får det här.
http://i52.tinypic.com/13z7ka0.jpg

Nu är jag ute på djupt vatten men som jag ser det så verkar det som om du har två gånger drivrutiner installerade. Lägg till --platform=0 eller 1 beroende på vilken du vill köra och testa det. (Antar att det är 1 du borde ha som ATI drivisar. Men testa båda och se!)

Edit: @lhffan: Vilket märke/model om jag får fråga?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Nu är jag ute på djupt vatten men som jag ser det så verkar det som om du har två gånger drivrutiner installerade. Lägg till --platform=0 eller 1 beroende på vilken du vill köra och testa det. (Antar att det är 1 du borde ha som ATI drivisar. Men testa båda och se!)

Edit: @lhffan: Vilket märke/model om jag får fråga?

Härligt, nu går det lite bättre.

E:\Spel\Bitcoin\4deceae0e185a_Phoenix1.48 done\Phoenix1.48 done\Swepool>phoenix.
exe -u http://XX:XXX@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRE
SSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP PLATFORM=1
[07/06/2011 12:46:02] Phoenix 1.48 starting...
[07/06/2011 12:46:02] Failed to connect, retrying...
[07/06/2011 12:46:17] Failed to connect, retrying...
[07/06/2011 12:46:32] Failed to connect, retrying...
[0 Khash/sec] [0 Accepted] [0 Rejected] [RPC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AIIN:

Härligt, nu går det lite bättre.

E:\Spel\Bitcoin\4deceae0e185a_Phoenix1.48 done\Phoenix1.48 done\Swepool>phoenix.
exe -u http://XX:XXX@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRE
SSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP PLATFORM=1
[07/06/2011 12:46:02] Phoenix 1.48 starting...
[07/06/2011 12:46:02] Failed to connect, retrying...
[07/06/2011 12:46:17] Failed to connect, retrying...
[07/06/2011 12:46:32] Failed to connect, retrying...
[0 Khash/sec] [0 Accepted] [0 Rejected] [RPC]

Kör nu på bitcoins.lc med DanneSvs config. Dock tycker jag det slöar ner datorn en del?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AIIN:

Härligt, nu går det lite bättre.

E:\Spel\Bitcoin\4deceae0e185a_Phoenix1.48 done\Phoenix1.48 done\Swepool>phoenix.
exe -u http://XX:XXX@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRE
SSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP PLATFORM=1
[07/06/2011 12:46:02] Phoenix 1.48 starting...
[07/06/2011 12:46:02] Failed to connect, retrying...
[07/06/2011 12:46:17] Failed to connect, retrying...
[07/06/2011 12:46:32] Failed to connect, retrying...
[0 Khash/sec] [0 Accepted] [0 Rejected] [RPC]

Jag antar du använder samma user och pass som på hemsidan vilket inte går, utan du ska skapa en worker på http://swepool.net/profile med ett nytt lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Jag antar du använder samma user och pass som på hemsidan vilket inte går, utan du ska skapa en worker på http://swepool.net/profile med ett nytt lösenord.

Nej jag har skapat en worker och använder dess uppgifter.

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Men vad menar du med plastskivor mellan grafikkorten? Bilder tack! (En bild säger mer än 1000 ord, tänk bara hur mycket 2 bilder säger!).

Tre blåa plastbitar för att öka gapet mellan fyra hd5850-korten:

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

Är det ens någon i den här tråden som har lyckats växla in bitcoins mot svenska kronor??

Permalänk
Skrivet av AIIN:

Nej jag har skapat en worker och använder dess uppgifter.

Prova att ta bort PLATFORM=1

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Skrivet av BiffigaBengt:

Är det ens någon i den här tråden som har lyckats växla in bitcoins mot svenska kronor??

Någon eller några har skrivit att de har gjort det, tidigare i tråden.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Prova att ta bort PLATFORM=1

Nej nu fick jag det att fungera, känner mig som en idiot. Hade xxx / xxx när det var xxx.xxx / xxx. Märkte inte att worker namnet lades på som användarnnamn.workernamn. Nu verkar det fungera bra. GPU1 ligger på 80 och GPU2 på 85 grader, något att oroa sig för?

EDIT: Något märkligt är att swepool säger att jag får 16 & 21 MHash/s medans consolen säger 282/275 MHash/s?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Prova att ta bort PLATFORM=1

Nä de här helt riktigt i med att han har två olika OpenCL SDK.

Skrivet av AIIN:

Nej jag har skapat en worker och använder dess uppgifter.

humm... använder du bara workern som user då ? Det ska vara user.worker:lösenord@swepool

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

humm... använder du bara workern som user då ? Det ska vara user.worker:lösenord@swepool

Som jag skrev fungerar det nu, förutom att den på hemsidan visar väldigt låga siffror.

Permalänk

Om det nu är som ni påstår att man kan tjäna uppemot 140kr/dygn med ett 6990, hur kommer det sig då att ingen rik nisse/företag hyrt en superdator och tjänat x antal hundratusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AIIN:

Som jag skrev fungerar det nu, förutom att den på hemsidan visar väldigt låga siffror.

Det är en uppskattad siffra. Det kommer stämma bättre efter en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffigaBengt:

Om det nu är som ni påstår att man kan tjäna uppemot 140kr/dygn med ett 6990, hur kommer det sig då att ingen rik nisse/företag hyrt en superdator och tjänat x antal hundratusen?

Det finns sådana företag:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=2883.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffigaBengt:

Om det nu är som ni påstår att man kan tjäna uppemot 140kr/dygn med ett 6990, hur kommer det sig då att ingen rik nisse/företag hyrt en superdator och tjänat x antal hundratusen?

24xHD5970. Räcker det för dig?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Det är en uppskattad siffra. Det kommer stämma bättre efter en stund.

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Pro-c:

ZerXes;11081641']Du kommer inte behöva koppla ihop korten i crossfire för att minea. Crossfire används för att få korten att jobba tillsammans med en och samma uppgift(Spel).
När du kör mining så kommer programmet ge varje kort en egen uppgift så de behöver inte någon corssifre för att samarbeta.

I windows behöver man dock köra crossfire för att exponera korten för minerprogrammet, annars syns bara 1 gpu och cpu. Om man inte kopplar en skärm till varje kort och extendar skärmen så syns dom inte heller, så det är crossfire, skärm för varje kort, eller dummy plug. Linux har inte denna begränsning.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Haha, MUMS!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Något jag tänkte på. I FAQ står det att man skall "10.1(ATI) Skriv in "-v -w 128" i Extra flags. Tryck på File->Save Settings." alltså använda -v -w 128 - men hur gör jag det när configen ser ut såhär?

phoenix.exe -u http://xxxxxxxx@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=1 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP PLATFORM=1

Permalänk
Skrivet av Morna:

I windows behöver man dock köra crossfire för att exponera korten för minerprogrammet, annars syns bara 1 gpu och cpu. Om man inte kopplar en skärm till varje kort och extendar skärmen så syns dom inte heller, så det är crossfire, skärm för varje kort, eller dummy plug. Linux har inte denna begränsning.

Helt rätt, been there done that. Med mina hd6970 och Win7 måste jag ha Crossfire aktiverat. Det är också vad flera andra också sagt. I och för sig vill jag ha dem aktiverat ändå.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

Så om jag kirrar ett system med ett HD5970 för 5000kr skulle jag alltså börja tjäna pengar på det redan andra månaden? Låter helt absurt i mina öron

Permalänk
Skrivet av AIIN:

Något jag tänkte på. I FAQ står det att man skall "10.1(ATI) Skriv in "-v -w 128" i Extra flags. Tryck på File->Save Settings." alltså använda -v -w 128 - men hur gör jag det när configen ser ut såhär?

phoenix.exe -u http://xxxxxxxx@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=1 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP PLATFORM=1

Det du läste i FAQ:en är troligen för Guiminer. Det du använder är Phoenix. Det är lite skillnad.

-w128 = WORKSIZE=128 så det är vad du kör med.
-v kommer jag inte ihåg vad det var. Prova lägga in så ser du om det blir nån förändring i hashrate.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffigaBengt:

Så om jag kirrar ett system med ett HD5970 för 5000kr skulle jag alltså börja tjäna pengar på det redan andra månaden? Låter helt absurt i mina öron

Det var så innan, men eftersom att svårighetsgraden ökar nu kommer det antagligen ta längre tid än så att tjäna igen pengarna. Om du nu någonsin tjänar igen dom.

Permalänk
Skrivet av Bachman:

Det var så innan, men eftersom att svårighetsgraden ökar nu kommer det antagligen ta längre tid än så att tjäna igen pengarna. Om du nu någonsin tjänar igen dom.

Vad är då vitsen med allt detta??????

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Det du läste i FAQ:en är troligen för Guiminer. Det du använder är Phoenix. Det är lite skillnad.

-w128 = WORKSIZE=128 så det är vad du kör med.
-v kommer jag inte ihåg vad det var. Prova lägga in så ser du om det blir nån förändring i hashrate.

-v = VECTORS

Permalänk
Medlem

Och Swepool är nere... Igen.

Permalänk
Skrivet av BiffigaBengt:

Vad är då vitsen med allt detta??????

Inte för att vara otrevlig men om du är intresserad. Hitta info och läs på själv istället för att komma en sån fråga med tusentals frågetecken. Annars kan du backa och sedan komma bort ifrån den här tråden. Hoppas du förstår, börjar bli tröttsamt

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD