Google Chrome 12.0 i skarp version

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome 12.0 i skarp version

Nya versionsnummer duggar tätt när Google arbetar vidare med webbläsaren Chrome. Alldeles färska 12.0 bjuder på mer hårdvaruaccelerering och nya funktioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer hårdvaruaccelerering? Det är väl den som gör att man inte kan ha flashhemsidor igång samtidigt som man spelar? :/

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av SayZk:

Mer hårdvaruaccelerering? Det är väl den som gör att man inte kan ha flashhemsidor igång samtidigt som man spelar? :/

Inget jag märkt av, har du testat själv?

Jag drog hem 12an nu iaf, får se om den är snabbare än IE9

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Mer hårdvaruaccelerering? Det är väl den som gör att man inte kan ha flashhemsidor igång samtidigt som man spelar? :/

Nja, om inte grafikkortet gör jobbet så väl processorn göra det istället.
Frågan är vilket som påverkar prestandan mest?

Permalänk

Bra jobbat google!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Mer hårdvaruaccelerering? Det är väl den som gör att man inte kan ha flashhemsidor igång samtidigt som man spelar? :/

Det är för att hårdvaruacceleringen i flash gör så att graffet klockar ner sig väldigt mycket, oavsett om nått annat också använder GPUn. En seriös hårdvaruaccelering bör inte göra så stor skillnad (vi får hoppas att det är vad chrome har)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Oavsett verkar allt gå snabbare nu än mot elvan. Kanske är placebo men kul med ny version ändå

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kör version 13.0.782.11 förbaskat snabb, men krashar extremt ofta nu om man har många flikar uppe

Får man väl förvänta sig av en dev-kanal.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Chromium finns i en "stable" version i likhet med denna ifrån Google?

Permalänk
Medlem

Har inte testat Chrome något direkt, ere värt att testa? Google höll väll på å lagra information om vart man surfade eller är det konkurrerande företag som varit ute för att sänka jätten?

Permalänk
Medlem

fesen:

Chromium är samma läsare fast utan Googles "spårning". Bara att dra hem och testa!
http://build.chromium.org/f/chromium/snapshots/Win/

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag personligen skiter i om google vet att jag sitter på facebook och sweclockers. De gör det för att få en bättre bild om hur mitt surfbeteende är. Jag bombar inga ambasader.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

någon annan som hade/har problem med att de ej går o öppna mail på hotmails hemsida me chrome 11 OCH 12?

vet inte om det va något med datorn jag satt vid eller så, den va helt nyformaterad o så tänkte jag testa chrome när jag endå höll på

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

någon annan som hade/har problem med att de ej går o öppna mail på hotmails hemsida me chrome 11 OCH 12?

vet inte om det va något med datorn jag satt vid eller så, den va helt nyformaterad o så tänkte jag testa chrome när jag endå höll på

Jag har Chrome 12 och jag kan logga in på hotmail utan några problem. Har du det problemet bara med chrome eller med andra webbläsare också?

Permalänk
Medlem

chrome spårar ingenting mot din vilja, tror dom fixade det för ganska länge sedan om jag inte blandat ihop det med något annat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Har kört chrome ett år ungefär och det funkar bra mycket bättre än explorer som mest krånglar, kan vara annorlunda för andra men jag har samma erfarenhet på tre olika datorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoMercyZ:

Jag har Chrome 12 och jag kan logga in på hotmail utan några problem. Har du det problemet bara med chrome eller med andra webbläsare också?

ja alltså de gick o logga in o så, o öppna inkorgen/skickat/skräppost m.m, men de gick inte o öppna själva meddelandet liksååm
och ja, de fungerade fin fint med IE9, testade dock inte ff eller så... konstigt problem men spelar mindre roll nu då jag inte sitter på den datorn nu

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Åh va gött... Äntligen kan man njuta av laggfritt webbläsande... FF på min gamla 2200+ som jag är tvungen att köra med tillfälligt laggade när man scrollade rätt rejält. Chrome: inget lagg alls yeeeey

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.