[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

*TIPS*

Det har kommit en ny läckt uppdatering I9100XWKF1, modemet i den KE7 verkar ha fixat handover från GSM till 3G, min har nu bytt flera gånger utan att det bryts, vill ni göra som jag och bara lägga in modemet så flashar ni modemet i Phone i odin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sewe:

*TIPS*

Det har kommit en ny läckt uppdatering I9100XWKF1, modemet i den KE7 verkar ha fixat handover från GSM till 3G, min har nu bytt flera gånger utan att det bryts, vill ni göra som jag och bara lägga in modemet så flashar ni modemet i Phone i odin

KE7 har ju inte kommit än till sverige ? eller är jag ute och cyklar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

KE7 har ju inte kommit än till sverige ? eller är jag ute och cyklar ?

Eftersom det handlar om en "läckt" uppdatering så är den inte officiell ifrån Samsung.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

KE7 har ju inte kommit än till sverige ? eller är jag ute och cyklar ?

För det första så är det modemet som heter KE7 och inte romen (basband om du går in under inställningar - om telefonen)

Även om man inte vill flasha en hel rom så är modemet väldigt simpelt att lägga in, mina handovers problem är helt borta iom detta modem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Problemet var tydligen en bugg som blev i telemasterna tillsammans med det abonnemanget jag hade (Något jobbmobil abb med fast pris). De orkade inte växla tillräckligt snabbt samt förlorade uppkopplingsinformationen eller vad man ska kalla det för och samtalet bröts.

Nu kör jag Telia jobbmobil fastpris med min S2 och har haft i en månad nu ungefär och det fungerar perfekt.

Jag kör samma abonnemang med ett tillägg för datatrafik men blir närkopplad titt som tätt. Har inte haft några såna problem med andra mobiler. Och det här händer när jag bara sitter på jobbet så det är nog inte överlämnande mellan olika stationer som spökar.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Den kopplar om även när man sitter stilla.

Hmm kommer den updaten som en vanlig update sen eller måste man flasha och hålla på, jag gillar inte sådant...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Avstängd

Fick min galaxy s2 igår, änså länge verkar allt frid och fröjd kollade i kies 2.0 (senaste versionen) och då hade jag tydligen den senaste firmware´en, är den läckta nått man bör pilla med ?

Btw installerade avg mobile antivirus på telefonen, bör jag byta det till nått annat som drar mindre batteri ?

Läste att android version 2.3.4 är på gång för galaxy s ii, är det något man installerar via kies 2.0 oxå eller hur går det till att uppgradera ifrån 2.3.3 ?

*KE7 låter ju bra att uppgradera till:

Better battery life
More accurate GPS readings
Improved Performance
Few Upgrade Apps (Including Samsung Apps)
Fixed “pink spot” bug in camera app

Men hur gör man detta ? via kies tycker dem att jag redan har den senaste firmware´n men det är inte KE7, eller är det så att den inte finns på svenska ännu ? :S Kanske kommer till kies snart om man bara ger sig till tåls några dagar till ? Eller hur brukar det vara ?

*Så ser det ut på kies för mig.

** "I live in the UK and have a factory unlocked SGS2. I plugged my handset in this morning and was immediately offered the KE7 update." läste jag mig till på ett annat forum, skrivet den 3rd June 2011, 10:05 AM. Borde den inte komma till oss i Sverige snart med ? :S

* http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1096949&page...

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Reklamen må vara seriös, men (omedvetet) rolig är den:

http://www.youtube.com/watch?v=fiNb5JDQunI

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Reklamen må vara seriös, men (omedvetet) rolig är den:

http://www.youtube.com/watch?v=fiNb5JDQunI

Den var rätt kass

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när man har en telefon med löst batteri... finns det ingen marknad för bättre batterier då? Menar det tillverkaren stoppar i, är det de bästa som går att frambringa eller finns det bättre doningar att tjöpa?

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Avstängd

Jag tog och flashade till PDA:KE7 / PHONE:KE4 / CSC:KD1 med Odin. Blev bättre batteri tid absolut.

En guide som förklarar hur man flashar med odin: http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=Flasha_SGSII_med_...

KE7 finns här: http://www.multiupload.com/AG0BB8XW1X

Den raderade ingenting på telefonen, Svenskt tangentbord var kvar och det var lätt som en plätt att flasha telefonen.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

bryter man garantin på telefonen om man flashar? med tanke på att Odin är samsungs egna verktyg?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

bryter man garantin på telefonen om man flashar? med tanke på att Odin är samsungs egna verktyg?

Nej då, man kan ju bara flasha tillbaka till orginal om man vill det efteråt om man ska lämna in den på service eller så.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Fick precis hem en jig från ebay.
Funkade prima så nu är man av med den gula triangeln
den var helt klart väd alla 7.99$ den kostade ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Händer ibland att batteriet överstiger 40 grader när jag exempelvis surfar, tittar på video via nätet, har wifi aktiverad eller laddar batteriet (vilket är iofs inte konstigt). Är det normalt?

Ja. Swedroid gjorde en mätning på runt 56c. Tex. HTC sensation blir inte lika varm, men det är troligen pga. den tjockare baksida att håller sig svalare.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag är en glad ägare av en Samsung galaxy s2 men....

Jag kan inte koppla ihop mobilen med datorn med hjälp av bluetooth.. datorn säger att den inte kan installeras pga att det inte finns någon drivrutin?
Någon mer som har detta problem?

Mvh
/Kim

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyss från kontantkort till abonnemang och använder nu ett nytt SIM-kort. Att ringa och sms:a fungerar men internet fungerar däremot inte.

Jag gick in på Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk och valde "Använd paketdata". Då fungerar internet men är det så man aktiverar det eller finns det andra sätt? För när jag kryssa i den så kom det upp "Varning. Anslutning via paketdata kan medföra ytterligare kostnader. Vill du fortsätta?"

Förövrigt är jag mycket nöjd med mobilen. Jag tycker dock att den är lite för stor och att batterietiden är ganska kass. Detta är i och för sig min första smartphone, men jag kan rekommendera den till er som inte köpt en än

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Internetstrul

Hallå!

Får inte heller mitt internet att fungera via 3G utan bara via wifi.

När jag går in under "om telefonen" och sedan "status" står det på "status för mobilt nätverk" att det är frånkopplat.

Nån som vet hur jag kommer ut på nätet igen? Köpte den inte för att bara ringa med....

Permalänk
Medlem
Skrivet av magge1:

Hallå!

Får inte heller mitt internet att fungera via 3G utan bara via wifi.

När jag går in under "om telefonen" och sedan "status" står det på "status för mobilt nätverk" att det är frånkopplat.

Nån som vet hur jag kommer ut på nätet igen? Köpte den inte för att bara ringa med....

Har du en APN för internet med korrekta inställningar i?
det är nog det första jag kan komma på som eventuellt är problemet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ursäkta en okunnig men vad/hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Hej

Kan fortfarande inte ansluta med Wi-Fi det står bara: Autentiserar-frånkopplad-ihågkommen.
Vad skall jag göra? Vill verkligen kunna ansluta.

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Lite dubbelpost från en annan tråd, men min skärm är märkbart gulaktig på vänster sida vid låg skärmstyrka.

Bilden visar min telefon som visar sidan http://fiddle.jshell.net/qFxsC/1/show/ (dvs helt grå) på lägsta ljusstyrkan. Har flippat nedre delen höger-vänster. Då syns det extra tydligt.

Jävligt irriterande och synd på en annars så grym telefon.

Någon annan som har samma problem? Tror ni man kan få en ny på garanti?

Permalänk

Ingen får upp detta då ni försöker ansluta till datorns bluetooth???

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Avstängd

Igår rootade jag min SGS2 efter det la jag in VillainROM 1.2 samt CF-Root-SGS2_XW_OJV_KF1-v4.0-CWM4.tar och jag vill påstå att min batteritid aldrig har varit bättre än den är nu! Själva telefonen känns snabbare med. Kan rekommendera alla som ännu inte gjort det att göra det !

Ladda ner följande:

Odin 1.85 flash verktyg: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=6...
CF-Root v4.0: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 (i 3dje posten välj rätt CF-ROOT, KE2, KE7 etc vad ni nu har nu)

- Unzip the attached CF-Root-xxx-vX.X.zip
- (USB) Disconnect your phone from your computer
- Start ODIN
- Click the PDA button, and select CF-Root-xxx-vX.X.tar
- Put your phone in download mode (by pressing down on Volume Down button + OK button (home button) + Power button simultaneously.)
- (USB) Connect the phone to your computer
- Make sure repartition is NOT checked
- Click the START button
- Wait for the phone to reboot

Nu är den rootad och klar.

Ladda ner VillainROM & CF-Root-SGS2_XW_OJV_KF1-v4.0-CWM4.tar

VillainROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1081368
KF1-v4.0-CWM4: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=6...

Lägg det vart ni vill i telefonen, öppna upp CWM (blev installerat med CF-ROOT) och välj "flash update" leta upp villainrom 1.2 och tryck ok, ladda ner sedan cf-root v4.0 kf1 och gör som ovan fast "flash kernel".

Klart!

Tar inte mer än 5min eller så och er galaxy kommer bli bättre

Sedan kan ni ladda ner Villain Tweaks v1.3.1 appen och få lite mer ändringar bla % i batteri ikonen osv

Villain Tweaks v1.3.1: http://www.villainrom.co.uk/forum/showthread.php/4570-%28upda...

***************

Carlhenrik: det verkar vara ett vanligt problem med galaxy lurarna, att ena sidan är gul, finns mer att läsa här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1079444

*********

Så här ser min lur ut nu

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden för er? Jag upplever min som usel.
Jag går upp kl 4.50 på morgonen med batteriet på 100%. Jag kommer hem igen kl 17.00, alltså cirka 12 timmar senare och då är batteriet näst intill slut.
Jag lyssnar kanske 1-2 timmar musik, surfar lite facebook, mail osv, sms:ar och eventuellt kollar på en ~30 min lång tv-serie.
Jag tycker att jag borde kunna få ut lite mer tid av den i alla fall. Finns det någon bra app som kan förlänga batteritiden? Eller finns det andra sätt att förlänga batteritiden på? Jag har letat men inte hittat något.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk

Har du allt på? Dvs Bluetooth, GPS, Wi-Fi... Hur är mottagningen där du är på dagtid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommypeters:

Har du allt på? Dvs Bluetooth, GPS, Wi-Fi... Hur är mottagningen där du är på dagtid?

Jag har allting avstängt och min mottagning ligger nästan alltid på max :/ Däremot så är det alltid massa appar som kör i bakgrunden som öppnas igen automatiskt efter man stängt ner dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Hej

Kan fortfarande inte ansluta med Wi-Fi det står bara: Autentiserar-frånkopplad-ihågkommen.
Vad skall jag göra? Vill verkligen kunna ansluta.

Mvh

Så blir det för mig när jag skriver in fel lösen eller WPA-kod. Testa att skriva in rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Så blir det för mig när jag skriver in fel lösen eller WPA-kod. Testa att skriva in rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är rätt. HAr testat med både Wireless pin och Modem access code. WPA kod?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Inaktiv

Ska snart till Turkiet och hur gör jag för att stänga av allt som kräver någon form utav internet på mobilen så att pengarna inte rinner iväg när jag är där? Jag vill såklart kunna ringa till personer här i Sverige, jag vill bara stänga av allt som har med internet o göra. En massa appar startar jus ig själva i bakgrunden och en massa widgets i bakgrunden, msn och gmail som kollar nya mail och chattar etc. Det är en massa internet..