Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Skriv ipconfig i kommandotolken.

Okej tack ! Men vad är det jag skall knappa in?
Ip och vad mer?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Okej tack ! Men vad är det jag skall knappa in?
Ip och vad mer?

Allt som finns tillgängligt...
1 DNS räcker.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Precis skaffat denna lur, är knappast någon mobil människa då den senaste mobilen jag skaffade var 2005, så jag är ny på "smartphone" grejen.

Har hittat en bugg eller nått som är fel på luren iaf, det verkar som att musiken slutar spela (mp3 från sdcard) vid olika tillfällen när man inte gör något med mobilen, man måste gå in i menyn och trycka på play igen (använder samsungs egna mp3 uppspelnings program.

Läste på forum nån annan som hade problemet, men inte från sverige, någon som stött på detta? Kan ju vara så att det ändast händer med en viss compression av mp3 formatet tex vbr eller så, har inte hunnit forska riktigt djupt, men det hände en gång idag och det stör mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

RainesX, vad är apn data ?

Mocka, har kollat igenom inställningarna på mobilen för just mms, men hittar inget tokigt där.

Får väl ta kontakt med 3 annars o höra vad dem säger.
I min gamla Nokia 5800XM funkade det som det skulle.

Det är en vanlig bugg på flertalet telefoner och operatörerna sitter oftast som frågeholkar när man förklarar att allt stämmer i övrigt Lösningen är (oftast) att ta bort befintlig APN = hela listan, klicka på osynliga knappen nere till vänster så kan du välja det när du har den framme. Sen skapar du en ny och lägger in alla inställningar manuellt. Sedan prövar du, funkar det inte ändå kan du göra om proceduren och klicka på spara eller vice versa.

Folks problem med batteriet tror jag personligen beror till stor del att push är aktiverat som default eller om det blir det i samband att man lägger till Gmail, inaktivera och testa ifall ni inte behöver funktionen.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk

ja hjälpte brorsan conffa tele2 mms... gick snabbt och enkelt.

vi gick in i APN listan och ändrade på den "befintliga" APN:en (det fanns bara en APN).
med tele2 ska man bara ha en enda APN för att få mobil datatrafik OCH mms att fungera.
antar det är likadant med andra operatörer oxå.

sen skulle man bara fylla i 3-4 fält till med information i den befintliga APN:en (http, ip-addresser, port-nr).
efter det funkade allt som det skulle.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Idag gick det inte ladda mobilen, den säger bara "battery overheated or to cold, cannot charge" med alla laddare.

Ringer telenor, dom säger gå in till butiken så byter dom batteriet.

Går till butiken.

Där säger dom att dom inte byter några telefoner utan alla telefoner skickas till service i malmö. Jag blir lagom förbannad eftersom jag endast haft telefonen i 3 dagar.

Jag lämnar ut min mobil, får en låne telefon och beger mig hem.

Kommer hem och ringer omedelbart telenor för att skälla ut deras usla kundtjänst som lurat mig.

Kommer fram, då säger tjejen att eftersom jag inte haft mobilen i mer en 7 dagar har jag rätt till en helt ny mobil (dvs direkt utbyte), och det sa inte snubben i butiken något om.

Jag blir givetvis förbannad och börjar skälla på kundtjänst tjejen och säger att dom bör ju lösa problemet annars ångrar jag hela köpet och går tillbaka till telia (där har jag inte haft några problem).

Eftersom att det var helg och yadayada så skulle hon höra av sig på Tisdag (Måndag röd dag) när hennes "högre upsatta" kollega kan hjälpa med ärendet.

Jag fick för mig att Telenor var ett seriöst företag faktiskt, men sedan jag blivit kund känns det bara som att dom frontar med en fin logga och "proffs" layout, sedan när man väl är kund har dom 0 kommunikation med varandra och är totalt o-organiserade att hjälpa sina kunder.

Fortsättning följer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Jag fick för mig att Telenor var ett seriöst företag faktiskt, men sedan jag blivit kund känns det bara som att dom frontar med en fin logga och "proffs" layout, sedan när man väl är kund har dom 0 kommunikation med varandra och är totalt o-organiserade att hjälpa sina kunder.

Fortsättning följer.

För dålig efterforskning innan val av operatör kallas det ;0) En av anledningarna till att jag aldrig binder upp mig på något mer än de (oftast) obligatoriska 3 månaderna.

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/download/resou...

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Qrap:

För dålig efterforskning innan val av operatör kallas det ;0) En av anledningarna till att jag aldrig binder upp mig på något mer än de (oftast) obligatoriska 3 månaderna.

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/32450000-32459999...

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/download/resou...

Smått underhållande att Halebop ligger före Telia som ändå är "huvud"-bolaget inom samma koncern. Telia är väl störst på marknaden också? Och att då hålla en så hög procent nöjda kunder är inte dåligt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mobilen står sig i batteriet mot en Sgh-i900? (omnia "Flashad") Jag vet att s2 an är mer krävande och så men iallafall!

Permalänk
Medlem

Min telefon kopplar bort samtal stup i kvarten, någon som har nån aning om vad det kan vara? Jag har Telenor.... Dom dagar jag ringer mkt kan samtalen koppas ner 10 ggr.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Skrivet av Alexei:

Min telefon kopplar bort samtal stup i kvarten, någon som har nån aning om vad det kan vara? Jag har Telenor.... Dom dagar jag ringer mkt kan samtalen koppas ner 10 ggr.

Dålig täckning på 2G?
Dålig täckning på 3G?

Permalänk
Medlem

Mitt i göteborg? Det vore illa av telenor isf. Kopplar ner var jag än befinner mig, även när jag har full mottagning. Kopplade ner på min desire väldigt sällan, men med S2 är det sjukt ofta. Många andra med det problemet tydligen. Iaf när jag googlade det, ingen som har en lösning än.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Mitt i göteborg? Det vore illa av telenor isf. Kopplar ner var jag än befinner mig, även när jag har full mottagning. Kopplade ner på min desire väldigt sällan, men med S2 är det sjukt ofta. Många andra med det problemet tydligen. Iaf när jag googlade det, ingen som har en lösning än.

Den tillfälliga lösningen är att antingen låsa till 2G eller 3G, det är övergången till det ena som gör att den bryter samtalet

Permalänk
Medlem

Att bara ha 3g när man kör bil ger samma effekt tydligen. Redan testat, och 2G funkar knappt internet med. :S

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Att bara ha 3g när man kör bil ger samma effekt tydligen. Redan testat, och 2G funkar knappt internet med. :S

Jo men anledningen till att det bryter om du har låst den till 3G är att du har för dålig 3G täckning och eftersom du har låst den till 3G så kan den inte gå över till GSM så då kan den inte göra annat än att tappa samtalet, lås den till GSM så kommer du märka att det inte bryter, ska du surfa mycke så får du ändra då

Permalänk
Medlem

Jo tack för info, visste om detta men inte direkt en "lösning" på problemet. :S Relativt missnöjd. En fix vore på sin plats. En del har påstått att det är telenor som inte lyckas växla snabbt nog.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Jo tack för info, visste om detta men inte direkt en "lösning" på problemet. :S Relativt missnöjd. En fix vore på sin plats.

Ja vet, hatar det själv,jag har låst till gsm så jag kan prata, är ju så på alla lurar som det verkar,finns ju även buggar på data anslutningen, den "hänger" sig... du kan ha ikonen framme för 3g/H men du har inget nät, eller du får "timeout" när du surfar, i vissa fall så måste man starta om luren för att kunna surfa för det räcker inte med att slå av/på data eller sätta den i flygläge

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande inte ansluta till Wi-Fi. Har testat det dom skrev ovanför men funkar inte, står bara Autentiserar-frånkopplad-ihågkommen.
Vad skall jag göra?

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Kan fortfarande inte ansluta till Wi-Fi. Har testat det dom skrev ovanför men funkar inte, står bara Autentiserar-frånkopplad-ihågkommen.
Vad skall jag göra?

Mvh

Har du rätt krypteringsvariant inställd? WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP, AES, TKIP, etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Har du rätt krypteringsvariant inställd? WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP, AES, TKIP, etc..

Haha adu det vettefan hur ser man det xD?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Haha adu det vettefan hur ser man det xD?

Antingen genom att logga in på routern direkt, eller möjligtvis att kika på inställningarna hos t.ex. en laptop som redan är ansluten till nätverket med wi-fi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Antingen genom att logga in på routern direkt, eller möjligtvis att kika på inställningarna hos t.ex. en laptop som redan är ansluten till nätverket med wi-fi.

Okej får testa lite

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Hej folket!

Om ni tittar på (den inbyggda) batterigrafen, hur ser det ut under den?
Jag antar att utrymmet under grafen ska vara fyllt med samma grå överallt, men så ser det inte riktigt ut hos mig. Tycker mig se mörkare streck och överlag skiftningar i färgtonen. Någon mer?

Det jag undrar är väl egentligen om S2:an generellt är kass på gråtoner eller om jag har ett dåligt exemplar som borde skickas tillbaka som DOA.
Såg något om några som råkat ut för gulaktig ton på vänstersidan, men det är nog inte fenomenet jag ser.

Edit: Med låg ljusstyrka och/eller autojustering (x2) av styrkan på... Känt amoled-problem?

Permalänk

Farligt för batteriet?

Hej!
Jag har haft min skönhet i några dagar nu och är näst intill beroende. Detta beroende slukar såklart ström.
När man sätter i laddkabeln så kommer ett meddelande om att ifall jag använder mobilen under laddning så kommer det påverka batteriet (batteritiden) negativt.
Då undrar jag såklart, menas det att själva laddningen kommer ta längre tid eller kommer jag skada batteriets livslängd och förmåga om jag tex surfar eller spelar under tiden jag laddar?

Då förlorar man ju tex hela funktionen med att ha den som navigator i bilen, då man behöver ladda enheten samtidigt osv...

Visa signatur

tjoho

Permalänk
Medlem
Skrivet av trezpasser:

Hej!
När man sätter i laddkabeln så kommer ett meddelande om att ifall jag använder mobilen under laddning s

Varför får inte jag det? Min laddas alltid avstäng.

Permalänk
Skrivet av klauzer:

Varför får inte jag det? Min laddas alltid avstäng.

Det är nog därför då.
Laddar du aldrig mobilen i bilen eller använder den samtidigt som du laddar?
Kanske bara är jag som har sånna orimliga krav

Visa signatur

tjoho

Permalänk
Medlem

Dålig mottagning wifi?

Hej!
Jag upplever det som min s2 har mycket dålig mottagning på sitt wifi.
Jag jämför med min förra iphone och min iPad.
På samma ställe har jag full mottagning på min iPad, på mitt 2.4g nät och halv mottagning på mitt 5g.
På telefonen har jag halv mottagning eller lägre (pendlar lite) på 2.4. Mitt 5g hittar den inte alls.
Det räcker att jag går ca 5 meter från det, för att telefonen ska tappa.
Några åsikter om detta?
Ha en fin dag!
Mvh alex

Permalänk

Hämtade ut min igår, men idag har jag problem att ringa/ta emot samtal/surfa/sicka sms osv. Ingen nättrafik fungerar. Är det någon annan som har problem med Halebop/Telia eller är det fel på telefonen?

Edit: SMS fungerar, men inte samtal och Internet.

Permalänk
Medlem

Äntligen är min på väg! Är lite orolig för storleken dock, kände på ett ex. (för första gången) här om dagen, och jävlar vad stor den är. Höga förväntningar på skärmen däremot.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt