Nära dött lopp mellan Ios och Android på SweClockers mobilsajt

Permalänk
Melding Plague

Nära dött lopp mellan Ios och Android på SweClockers mobilsajt

SweClockers läsare mobilsurfar för fulla muggar men det finns ingen given favorit bland operativsystemen. Istället är det mycket jämnt mellan Apple Ios och Google Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Äsch, bara den används och är populär

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Föredrar Ios, men har ju inte direkt någon betydelse.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Inaktiv

iOs 4 på en iPhone 4 använder jag. Men Windows Phone 7 verkar helt klart intressant med Mango till höst.

Permalänk
Medlem

Använder inget, då jag ärligt talat tycker att Smartphones och app-phones generellt är rätt töntiga.
Inget illa ment till någon.

Permalänk
Medlem

Jämna muggar här allt
Vilken skärmstorlek är den vanligaste? Skulle vara kul att veta.

Edit: Menade skärmupplösning*

Permalänk
Medlem

trodde faktiskt att android skulle ha mer övertag på swec

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Använder inget, då jag ärligt talat tycker att Smartphones och app-phones generellt är rätt töntiga.
Inget illa ment till någon.

Till du har testat en själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Go android! Wawaweewa.
Men som #2skrev, bara den amvänds flitigt så spelar det ju inte så stor roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kör själv Android då mina favoritappar inte finns till iOS eller Windows Phone 7 (Senaste Google Maps, Google Navigation, Google Reader)
Synd att app-utbudet är så totalt värdelöst för WP7 då jag älskar designen och det smootha gränssnittet, iOS är också fint men skulle helst vilja köra WP7 då jag primärt använder Live Messenger, Live Mail och spelar på Xbox Live då och då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Normano:

Jämna muggar här allt
Vilken skärmstorlek är den vanligaste? Skulle vara kul att veta.

Intressant fråga! Skulle gissa på 3.5-3.7 då iPhone förmodligen står för en stordel och drar ner på storleken med sin lilla 3.5" skärm. Men tabletsen borde iofs dra upp genomsnittsstorleken också.

Permalänk

det var bra jämt, må jag säga!!
Men undrar när kan sweclockers släppa en app till Android??
våre väldigt trevligt.

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

Kan inte rösta på mer än iOS då jag inte testat android ordentligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Till du har testat en själv

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag inte provat kan jag inte sakna. Precis som kaffe.
Bara dyrt och skapar ett behov jag inte anser mig behöva.
Men precis som kaffe missunnar jag det inte till någon som tycker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Intressant fråga! Skulle gissa på 3.5-3.7 då iPhone förmodligen står för en stordel och drar ner på storleken med sin lilla 3.5" skärm. Men tabletsen borde iofs dra upp genomsnittsstorleken också.

Menade skärmupplösning men blev fel ord där, skärmstorlek är inte möjligt att kolla upp på Google Analytics om jag minns rätt men skärmupplösning går.
Tror 3,5"-3,7" som du säger när det gäller skärmstorlek, då det inte är lika vanligt med > 4" och antalet tablets är ganska litet tror jag. Själv föredrar jag 3,7" då det är bra storlek, 4" är för stort

Permalänk
Medlem

Det här skrivs från Opera Mini på Symbian^3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Riktigt dum omröstning men ändå, "vilket föredrar du", tror inte någon som kommenterat har testat alla, jag har endast testat android så jag kan inte yttra mig.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Får visa mitt stöd med symbian. Vilken skillnad mot innan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem

Kört både ios och android. Dött lopp dem emellan om det inte vore för avsaknaden av flash i ios.

Följdfråga, hur stor del av de som använder mobilen surfar mobilsida mot vanliga?

Kör själv bara normalsidan även från mobilen...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Tycker Ios är bättre att surfa på än min ZTE blade

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag gör mitt bidrag med Android, live well and prosper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad fasiken är Ios?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Vad fasiken är Ios?

Att jävligt skönt operativ system som är så simpelt så min 1 åriga kusin kan låsa upp den, bläddra fram till min mapp och sedan starta Tiny Wings.

Permalänk
Medlem

Bidrar till Ios med min Ipad och WP7 med min Optimus 7, som förövrigt är en riktigt trevlig och prisvärd mobil!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Inget av dom. Sitter med en hederlig mobiltelefon.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Lustigt att omröstningen visar stark vinst till Android men ändå surfas det in lika mycket från Ios och Android. Varför den skillnaden kan man undra sig.

Jag gissar på att det finns många som köpt iPhone men som skäms för att dem gett efter och fallit i apples avund och ögongodisfälla.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullstols Roger:

Att jävligt skönt operativ system som är så simpelt så min 1 åriga kusin kan låsa upp den, bläddra fram till min mapp och sedan starta Tiny Wings.

Du missade ironin i mitt inlägg. Det heter faktiskt iOS och inte Ios.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför man gör en mobilsite 2011? trodde de dog ut samma dag som Apple släppte 1:a iphone! Jag har en smartphone för att jag vill surfa på riktiga hemsidor inte nerbantade misärsidor gjorda för förhistoriska mobiltelefoner...men är folk glada över en mobilsida så...Gz till er....

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vad fasiken är Ios?

Jag antar att du syftar på det stora iet i början?
Det handlar om den svenska grammatiken, vi här i Sverige börjar meningar med stor bokstav, och även stor bokstav på namn.
Hur mycket "Apple-fanboy" man än är, måste man inse att det ska stå Ios, då detta är ett namn på ett mobilt operativsystem. Det är nämligen inte så att bara för att äpplemannen sätter ett liten i följt av ett stort o gör att vi ska ändra våran grammatik.
Och tro inte att jag hatar Apple nu, jag har en Ipad som jag faktist skriver på just nu! Och jag tycker inte det är något fel på någon av Apples produkter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Du missade ironin i mitt inlägg. Det heter faktiskt iOS och inte Ios.

Vem vet, Rullstols Roger kanske pratade om Cisco IOS (Internetwork Operating System)? Hans 1 åriga kusin kan låsa upp det och kanske själv konverterat Tiny Wings till det