Geforce 600 och Radeon HD 7000 kan dröja

Permalänk
Medlem

Hoppas det tar lite tid, båda nissarna har passerat 300w gränsen med värstingkorten, vilket jag tycker är helt oacceptabelt, ner med strömförbrukningen så värmeutvecklingen & ljudnivån hamnar på en betydligt lägre nivå!

Se till att använda lite bättre komponenter denna gång, både amd & nvidia :S

Permalänk
Medlem

Får se om jag klarar av att hålla mig tills dess då!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tror inte behövs uppgradering innan MW3 och BF3 så låt dom vila (AMD & nVidia)

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

De inser väl att det inte finns någon anledning då alla spel som släpps är konsolportningar ändå.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Mitt 4870x2 tuttar på bra fortfarande Låter dock som ett jetflygplan vid start...

Så låter min när jag spelar också =/. Ville vänta tills nya 7000 men lär nog inte orka vänta tills nästa år. Inte kul när det låter som en orkan konstant när man spelar.

Permalänk
Medlem

Big deal när majoriteten av spel utvecklas för 4-5 år gamla konsoler...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Bra, mina GTX580 som var köpta i December tuffar på i alla spel på högsta inställningarna fortfarande, blir ett begagnat 580 i höst för Tri-SLI i BF3

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Majora:

Har aldrig fattat inlägg som denna. Menar du att om det nu skulle komma en ny serie så skulle du köpa dessa kort bara för "statusens" skull, eller vadå? Typ som skryt-objekt att ha den senaste och dyraste?

Ser ofta "fan, dags att upppgradera då"-inlägg när det kommer trådar om nya serier av grafikkort, även om personen i fråga redan har det bästa av det bästa och det knappt finns nån anledning till att uppgradera då korten man har redan kommer hålla minst ett år till om inte längre.

Menar inte att klaga om det låter som det. Är mest bara nyfiken på hur folk tänker, speciellt de som exempelvis uppgraderat från typ 5890 till 6990 och bara spelar på en 24" på spel som BF och CoD.
Själv försöker jag ta det som verkar mest prisvärt väl när jag behöver uppgradera (t.ex. inte kan köra i min upplösning med tillräckligt med kantutjämning i de spel jag kör).

Skickades från m.sweclockers.com

Vad vet du om andras behov? Han kanske spelar på flera skärmar eller vill köra högsta grafiken på de snyggaste spelen?
Sluta vara så avundsjuk för du är bara sorglig..

Permalänk
Hedersmedlem

Prestanda behövs ju knappt mer av som spelen ser ut nu, men det finns en hel del att göra på prestanda/W-fronten, speciellt för Nvidia. Jag hade ändå hoppats på lite nya kort lagom till hösten/vintern för att kunna dra upp inställningarna i BF3 lite extra.

Permalänk
Medlem

Dyra grafikkort för konsolportar. Nej tack, men kul att de utvecklar nytt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

I 800x640?

Finns det ens en så'n upplösning?

Nä.. 1280x1024 kör jag i... Ja, jag är en sådan där stofil som inte inser varken det nyttiga eller coola i Widescreen-skärmar.

Men visst... Tänkte inte på att de flesta förmodligen sitter med 20-30 skärmar i Eyefinity-konfiguration och har 1920x1080 eller vad det nu kan tänkas vara.

Huvudpoängen jag ville få fram är dock att, ja.... Som flera med mig konstaterat så bromsar konsoljävlarna utvecklingen något enormt. Det är så man blir ledsen i ögat faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte också. Här sitter jag med mitt 9800GT och maxar i princip ALLA nya spel. Det finns ingen anledning för vare sig Nvidia eller AMD att stressa när det inte finns någon efterfrågan.

För min del får de gärna ta det lugnt och fokusera på energieffektivitet ett tag. Vore nice att kunna bygga ett "Värstingsystem" som klarar sig på mitt 430W nätagg

Nu ljuger du va när du säger att ditt 9800gt maxar nästan ALLA nya spel?
http://www.youtube.com/watch?v=9GGGnVWCQH0&feature=related enligt han så får han 10fps om han maxar metro 2033 Om du maxar alla nya spel nästan vad har du för upplösning 800x600? mindre.Nä du du om du maxar de nya spelen så har du typ 3-4fps med ditt kort. Sitter själv med en 9800gt i morsans jobb burk och inte fan stämmer något du just påstår

Permalänk
Medlem

Fasen också, och jag som går i tankarna att möjligtvis skaffa ett lite billigare kort i 600 eller 7000-serien så man kan få ner energiförbrukningen lite men samtidigt ha kvar samma prestanda som jag har idag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag kan fan MAXA ALLA SPEL,, ALLA SPEL!!!111elva!!!
Så medans ni springer och köper nytt grafikkort varje månad för löningen, så sittar jag och NJUTER av min slideshow.

Så det så!

Permalänk
Medlem

Detta spelar det ingen roll för mig. Har inga problem med mitt 4770 ännu.:)

Skrivet av Teddis:

Jag läste tuttar

Det är ju det han skrev också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Vad vet du om andras behov? Han kanske spelar på flera skärmar eller vill köra högsta grafiken på de snyggaste spelen?
Sluta vara så avundsjuk för du är bara sorglig..

Du börjar med ett bra argument men sen blir det personangrepp. Han påpekar en sak som nog flera funderat över, inkluderad mig själv. Men precis som du säger har vi olika behov av olika grafikkort vilket man ofta glömmer då de flesta människor utgår från sig själva.

OT: 500 och 6000 serien är ju för fasen knappt året gamla om ens det? Tycker cyklerna blir kortare hela tiden, går tekniken framåt så satans fort? Det är ju snöbollseffekten.

Som Ozzed sa:

Skrivet av Ozzed:

-"Huvudpoängen jag ville få fram är dock att, ja.... Som flera med mig konstaterat så bromsar konsoljävlarna utvecklingen något enormt. Det är så man blir ledsen i ögat faktiskt."

I och med detta så krävs det ju knappast mycket mer kräm än vad som redan finns, eller?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Vad vet du om andras behov? Han kanske spelar på flera skärmar eller vill köra högsta grafiken på de snyggaste spelen?
Sluta vara så avundsjuk för du är bara sorglig..

Vilken ilska.

Avundsjuk är jag inte, anser själv att man ekonomi faktiskt ligger väldigt bra till, det var snarare, precis som jag skrev, en undran över varför så många är så snabba på att skriva "dags att uppgradera" direkt vid nyheter om nya serier när de redan sitter på 2x HD6990 eller 2x GTX 590.
Jag undrar helt enkelt om det är någon slags mode-mentalitet eller liknande, och som sagt inget illa menat till de som tänker så. Jag undrade endast, och det är inget du behöver bli arg över (fast det är ju redan för sent).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte också. Här sitter jag med mitt 9800GT och maxar i princip ALLA nya spel. Det finns ingen anledning för vare sig Nvidia eller AMD att stressa när det inte finns någon efterfrågan.

För min del får de gärna ta det lugnt och fokusera på energieffektivitet ett tag. Vore nice att kunna bygga ett "Värstingsystem" som klarar sig på mitt 430W nätagg

Jag vet ju inte vad du menar med alla... verkar som det är ett relativt begrepp för dig. Ett 9800GT maxar inte ens Wow längre så som det ser ut i dag och inte har det kräm för att dra ett dx10 spel på moderata inställningar ens, och dx11 är inte ens tekniskt möjligt...

Permalänk
Medlem

Undra om dom kommer satsa på PCI-E 3.0 ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Det är väll ingen brådska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag vet ju inte vad du menar med alla... verkar som det är ett relativt begrepp för dig. Ett 9800GT maxar inte ens Wow längre så som det ser ut i dag och inte har det kräm för att dra ett dx10 spel på moderata inställningar ens, och dx11 är inte ens tekniskt möjligt...

Finns det ens spel som kör på DX11? Har fått för mig att de flesta fortfarande kör DX9 just på grund av konsolträsket.

Men nej, har insett att "Alla" är det inte.. Alla som jag spelar är det dock... Då är det väl iofs inte alla, men nya spel som typ Civ V och Duke Nukem Forever och så är inga problem att kräma ur.

Men visst. 9800GT har inte DX11. Men det medför vad jag har förstått så har DX11 inga direkta nyheter förutom lite optimeringar här och där som inte har med nya funktioner att göra direkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nej ta tid på er att fixa kort som kan göras både mindre och dra mindre ström, för mer prestanda ser vi ej ut att behöva på några år till. Har ett gtx460 och jag klarar det mesta på ganska höga inställningar i 1920x1080 elr 1920x1200 som ser flera gånger bättre ut än konsolerna gör + vad får PC-marknaden som inte konsolmarknaden får... RTS/MMO's = Icke krävande spel.

Permalänk

Låter inte speciellt troligt att det skulle bli några längre förseningar, det kommer med största sannolikhet lanseras en ny generation från både AMD och Nvidia i intervallet Q4 2011 - Q1 2012. Att en avsmalnande marknad samt hårdnande konkurrens skulle bidra till en lägre utvecklingstakt är en rätt konstig analys. Snarare måste AMD och Nvidia öka på takten för att hålla försprånget mot Intel och kommande ARM-baserade system. Annars riskerar man att förlora hela laptopsegmentet på några års sikt.

Permalänk
Skrivet av Lordsqueak:

Jag kan fan MAXA ALLA SPEL,, ALLA SPEL!!!111elva!!!
Så medans ni springer och köper nytt grafikkort varje månad för löningen, så sittar jag och NJUTER av min slideshow.

Så det så!

Lol bästa idag! XD haha

Permalänk
Medlem

nytt kort till bf3 får det bli hursomhelst... vilket är ett större problem.. eller. det styr plånboken. problem ordnat.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av DarkMx1000:

Nu ljuger du va när du säger att ditt 9800gt maxar nästan ALLA nya spel?
http://www.youtube.com/watch?v=9GGGnVWCQH0&feature=related enligt han så får han 10fps om han maxar metro 2033 Om du maxar alla nya spel nästan vad har du för upplösning 800x600? mindre.Nä du du om du maxar de nya spelen så har du typ 3-4fps med ditt kort. Sitter själv med en 9800gt i morsans jobb burk och inte fan stämmer något du just påstår

Jag tror han trollar för att få uppmärksamhet. om inte så måste han skaffa glasögon för så mycket lagg borde märkas.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Finns det ens spel som kör på DX11? Har fått för mig att de flesta fortfarande kör DX9 just på grund av konsolträsket.

Men nej, har insett att "Alla" är det inte.. Alla som jag spelar är det dock... Då är det väl iofs inte alla, men nya spel som typ Civ V och Duke Nukem Forever och så är inga problem att kräma ur.

Men visst. 9800GT har inte DX11. Men det medför vad jag har förstått så har DX11 inga direkta nyheter förutom lite optimeringar här och där som inte har med nya funktioner att göra direkt.

Tesselering? Det finns spel som tex witcher 2 som är gjort till pc och som ingen kan maxa ännu utan lite lagg (Då menar jag med ubersampeling). De flesta som köper nytt hela tiden vill alltid vara säkra på att dom ska kunna köra alla nya spel utan lagg(annars skulle det vara ganska onödigt). Även "vissa" konsolspel kan vara dåligt optimerade och är jobbiga att maxa även med 2 590s. Plånboken bestämmer och vissa har ju mer pengar än andra (är ju prioriteringar också såklart).

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk

Jaha, hur ska jag nu klara av BF3? Jag tänker inte köpa ett till 5850 eller ett 6xxx/5xx kort i och med att en ny generation med 28nm väntar. Suck.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Känns bra, man maxar väl alla konsol-portningar ändå

Permalänk
Inaktiv

Att det skulle vara helt torrt är inte intrycket jag fått av mitt läsande av andra forum. Det lär snarare hända ganska intressanta saker snart.