Nära dött lopp mellan Ios och Android på SweClockers mobilsajt

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Lustigt att omröstningen visar stark vinst till Android men ändå tankas det lika mycket av Ios och Android-appen. Är iPhonenissar tokiga i appar?

Jag gissar snarare på att det finns många som köpt iPhone men som skäms för att dem gett efter och fallit i apples avund och ögongodisfälla.

/s

Det finns inga appar för 13548845 gången, det är en mobilsida inget annat.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Jag antar att du syftar på det stora iet i början?
Det handlar om den svenska grammatiken, vi här i Sverige börjar meningar med stor bokstav, och även stor bokstav på namn.
Hur mycket "Apple-fanboy" man än är, måste man inse att det ska stå Ios, då detta är ett namn på ett mobilt operativsystem. Det är nämligen inte så att bara för att äpplemannen sätter ett liten i följt av ett stort o gör att vi ska ändra våran grammatik.
Och tro inte att jag hatar Apple nu, jag har en Ipad som jag faktist skriver på just nu! Och jag tycker inte det är något fel på någon av Apples produkter

Skickades från m.sweclockers.com

Bara för att vi bor i Sverige måste vi inte översätta allting till svenska, det blir ju bara dumt. Då är det mer rätt att säga Fönster 7 istället för Windows 7 antar jag?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Bara för att vi bor i Sverige måste vi inte översätta allting till svenska, det blir ju bara dumt. Då är det mer rätt att säga Fönster 7 istället för Windows 7 antar jag?

Nu vill jag inte starta en arg diskussion men jag översatte inte orden, bara "rättade" grammatiken? Eller såg du mig skriva jagOS eller jagPlatta någon stans? XD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Nu vill jag inte starta en arg diskussion men jag översatte inte orden, bara "rättade" grammatiken? Eller såg du mig skriva jagOS eller jagPlatta någon stans? XD

Skickades från m.sweclockers.com

Min poäng var mer att iOS är ju ett engelskt ord och därför bör man inte ändra på gramatiken heller tycker jag.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Tätt race men android vann!

Permalänk
Medlem

Testade surfa in på hemsidan nu, och jag gillar det!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Min poäng var mer att iOS är ju ett engelskt ord och därför bör man inte ändra på gramatiken heller tycker jag.

Det är ett egennamn och följer de grammatiska regler som gäller i sammanhanget det skrivs.

Permalänk
Medlem

WOHO!! WP7 är större än Symbian xD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Riktigt dum omröstning men ändå, "vilket föredrar du", tror inte någon som kommenterat har testat alla, jag har endast testat android så jag kan inte yttra mig.

Fast de flesta har nog ändå testat dem flesta smartphone-OS:en under en kortare tid, kanske hos en kompis eller i nån mobilbutik. Sen så har väl många läst om dem konkurrerande OS:en och sett lite Youtube-klipp så att bilda sig en någorlunda uppfattning går nog. Själv har jag använt iOS i 2½ år, haft en Android-lur i 2 veckor och testat WP7 i en emulator på datorn.

Permalänk

Forza android!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Go android! Wawaweewa.
Men som #2skrev, bara den amvänds flitigt så spelar det ju inte så stor roll.

Wow.. Nästan hälften är Apple gentemot androids olika märken.. Fast ne.. vem fan bryr sig.

Eftersom det inte spelar så "stor" roll så spelar drt lite menar du..
Och vart gör de det?

OnT: grymt sweclockers! 8000 på så kort tid är inte dåligt. Det blir nog upp emot 3000 unika besökare varje dag framöver. Om det ens räcker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Hellre ett gratis-OS än betal-OS i smartfånen.

Inte undra på att iPhone, iPad och iPod kostar så mycket som de gör, det är själva iOS som kostar.
Undrar hur mycket telefonerna skulle vara värda med Googla Android, 1kr kanske?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

trodde faktiskt att android skulle ha mer övertag på swec

Enligt statistik så har var nionde person i Sverige en iphone så inte så konstigt att det är jämnt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Jag antar att du syftar på det stora iet i början?
Det handlar om den svenska grammatiken, vi här i Sverige börjar meningar med stor bokstav, och även stor bokstav på namn.
Hur mycket "Apple-fanboy" man än är, måste man inse att det ska stå Ios, då detta är ett namn på ett mobilt operativsystem. Det är nämligen inte så att bara för att äpplemannen sätter ett liten i följt av ett stort o gör att vi ska ändra våran grammatik.
Och tro inte att jag hatar Apple nu, jag har en Ipad som jag faktist skriver på just nu! Och jag tycker inte det är något fel på någon av Apples produkter

Skickades från m.sweclockers.com

Off-Topic: Om man ska vara alldeles petnoga, borde det inte vara IOS, då OS är en förkortning? Är ingen mästare på ämnet men, jag gissar på att det ska vara så.

On-Topic: Får väl prova detta med min Android vid ett passande tillfälle, brukar inte använda en webbläsare när jag är på språng dock, men absolut trevligt att det nu finns en Sweclockers hemsida för mobiler!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Off-Topic: Om man ska vara alldeles petnoga, borde det inte vara IOS, då OS är en förkortning? Är ingen mästare på ämnet men, jag gissar på att det ska vara så.

En förkortning behöver nödvändigtvis inte skrivas med versala bokstäver. Ta etc., ip, tcp med flera som exempel. Man övergår i regel till gemena bokstäver när förkortningen anses vara relativt etablerad i det svenska språket, vilket man ändå får lov att säga om os.

Permalänk
Medlem

Meh, röstade på Android då jag nu sitter på en SGS med 2.3 som jag älskar, men saknar fortfarande min gamla Iphone ibland. Hade jag kunnat hade jag röstat på båda.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Det finns inga appar för 13548845 gången, det är en mobilsida inget annat.

Jaja, sak samma. Poängen hade inget med appar att göra.

Har editerat.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av iPhone 3GS, och allt är frid och fröjd. Hade jag köpt ny mobil idag så hade jag köpt en med android, dock. Min röst ligger väldigt neutral mittemellan, svenskt värre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwerp:

En förkortning behöver nödvändigtvis inte skrivas med versala bokstäver. Ta etc., ip, tcp med flera som exempel. Man övergår i regel till gemena bokstäver när förkortningen anses vara relativt etablerad i det svenska språket, vilket man ändå får lov att säga om os.

Jepp, kom och tänka på det. ><

Skriver man inte det IP och TCP? Förstår dock poängen. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Har ZTE Blade (Android 2.1) men tycker att iOS är mycket härligare att använda.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Har ZTE Blade (Android 2.1) men tycker att iOS är mycket härligare att använda.

Så är det när man använder en budget android

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Jepp, kom och tänka på det. ><

Skriver man inte det IP och TCP? Förstår dock poängen. ^^

Både ip och tcp är så pass frekvent använda att de med fördel kan skrivas med gemena bokstäver. (Notera att detta enbart gäller initialförkortningar som inte är egennamn.) Fler exempel: cd, pc, vd, mc, tv, hd-tv. Ja, du förstår nog vitsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Andra operativsystem som Symbian och Windows Phone är nästintill utrotningshotade och delar på resterande 1,5 procent.

Symbian fasas ju ut innan 2015 så visst, men Windows Phone är först på kommande.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag android men har ställt in så webläsaren låtsas komma från en desktop så man slipper alla dåliga mobilsidor, men SweC mobilsite var ganska bra så jag tror jag kommer börja använda den istället.

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Skrivet av UROG:

Hellre ett gratis-OS än betal-OS i smartfånen.

Inte undra på att iPhone, iPad och iPod kostar så mycket som de gör, det är själva iOS som kostar.
Undrar hur mycket telefonerna skulle vara värda med Googla Android, 1kr kanske?

Men ärligt talat. Det där var det dummaste jag har läst på länge.

Vad är det som är gratis med android? Vad är det som kostar med ios?

Och före det att du startar nåt typ av krig med argumentet att jag är nåt typ av fanboy:

Jag har tre mobiltelefoner. En iphone, en android och en symbian.
Mina datorer kör win7, win xp, Ubuntu, CentOS.
Min router kör open-wrt och nasen debian.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

Man lär tänka på att android finns till ett flertal märken, medan iOS hör till Apple. Är det då 50/50 så vinner Apple med en stor majoritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skönt att SweC går mot strömmen och föredrar Android framför iOS

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Skönt att SweC går mot strömmen och föredrar Android framför iOS

yepp!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Hade det varit för ett år sedan detta hände så hade IOS haft typ 80%. Härligt att se Android växa. Open source vinner i längden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Antielefant

7 Phone > IOS4. Flash är trevligt.

Har en HTC Mozart.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync