Ny MacBook Pro 13" i5 nu?

Permalänk
Medlem

Ny MacBook Pro 13" i5 nu?

Frugan vill ha en MBP 13" i5.

Är det ok att köpa en sån nu, eller är det något nytt på gång?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk

MBP 13" Nu

Det är jättebra läge att köpa en sådan nu.

Av tre anledningar:
* Mediamarkt säljer billigt för 9000:- om ni kan få tag på en sådan
* Gratis uppgradering till nya Mac OS X (Lion?) ingår om man köper nu
* Macbook Pro är nyligen uppdaterad (april/maj typ?) så det är fräscha komponenter i och bra prestanda!

Permalänk
Medlem

Kan säga att min MBP 13,3 2011 var årets bästa köp! :=)

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onaka_the_kaka:

Det är jättebra läge att köpa en sådan nu.

Av tre anledningar:
* Mediamarkt säljer billigt för 9000:- om ni kan få tag på en sådan
* Gratis uppgradering till nya Mac OS X (Lion?) ingår om man köper nu
* Macbook Pro är nyligen uppdaterad (april/maj typ?) så det är fräscha komponenter i och bra prestanda!

Håller med om allt FÖRUTOM att du *inte* ska köpa den på Mediamarkt då de bara vill tjäna pengar på att sälja Appleprodukter men OM (ja jag vet det är sällan något händer med Apples produkter<3) du skulle få problem med din Appleprodukt så kommer de bara ge dig nobben och hänvisa till Apple. Jag hade köpt av Apple direkt om jag var frugan!;) (Glad jag inte är frugan dock no offence:D).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

onaka_the_kaka

Ok, jag håller med om att ifall prisskillnaden är mindre så är det bättre att köpa direkt från apple, och nu vet jag inte om dem finns kvar till det lägre priset på MM, fast med en prisskillnad på 2000:- mot apple store så tror jag säkert man kan få någon "3 års all inclusive försäkring" eller liknande för mellanskillnaden .. så med ett så bra pris undrar jag om inte det överväger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onaka_the_kaka:

Ok, jag håller med om att ifall prisskillnaden är mindre så är det bättre att köpa direkt från apple, och nu vet jag inte om dem finns kvar till det lägre priset på MM, fast med en prisskillnad på 2000:- mot apple store så tror jag säkert man kan få någon "3 års all inclusive försäkring" eller liknande för mellanskillnaden .. så med ett så bra pris undrar jag om inte det överväger?

Vill du vara "säker" så kan du ju köpa apple care för mellanskillnaden. Det _ska_ vara ganska smärtfritt vid ev. problem med den försäkringen, även om den inte behövs i Sverige då vi har reklamationsrätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onaka_the_kaka:

Ok, jag håller med om att ifall prisskillnaden är mindre så är det bättre att köpa direkt från apple, och nu vet jag inte om dem finns kvar till det lägre priset på MM, fast med en prisskillnad på 2000:- mot apple store så tror jag säkert man kan få någon "3 års all inclusive försäkring" eller liknande för mellanskillnaden .. så med ett så bra pris undrar jag om inte det överväger?

In my humble opinion så överväger det kortsiktigt men händer det något så skiter affären i dig utan kommer hänvisa till Apple. Men å andra sidan är det ytterst ytterst sällan något händer/går sönder med Mac. Det värsta jag har hört var en HDD som kraschade.:P (Men det är därför Time Machine finns för oönskade situationer som dessa:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!