Datorn startar om sig, men bara när jag spelar

Permalänk

Datorn startar om sig, men bara när jag spelar

hej

ännu en tråd med att datorn startar om sig, men jag har inte hittat ngt liknande.

Innan det börja hända så hade jag

i5 750
msi p55 cd-53
ati x1950xtx
4gb Corsair XMS3 DDR3 1600MHz CL9
Silverstone ST65ZF 650W Nätaggregat
sammanlagt 4 HDD
win7x64

och då spelade jag spel som tex BFMV2 och COD utan problem, graffet fick jobba hårt men prestera bra.

sen uppdatera jag grafikkortet, MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX och mer minne, 4gb Corsair XMS3 DDR3 1600MHz CL9, sammanlagt 8gb (samma som dom andra).

spelet startar normalt och går bra men 5 minuter in i spelet så stängs datorn av, inga blåskärmar, och startar om sig. och det är samma spel som jag spelade med det gamla grafikkortet och då starta datorn inte om sig. och det är bara när jag spelar och aldrig annars. har installerat dom senaste drv.

jag gjorde ett memtest och där var inga fel. min gissning är att geforce drar lite mer kraft än mitt gamla ati-kort gjorde. tycker att 650W skulle klara av det

Permalänk
Medlem

Låter som tempfel, har du kollat upp hur varm processorn blir under krävande spel?

Permalänk

det har jag inte kollat, tror inte det ska va ngt problem. har en zalman kylare, CNPS9500A LED. brukar skruva upp fläkten innan jag börjar spela. har gjort grafiktest från futuremark och då hände inget. men ska kolla tempen.

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallediallo:

det har jag inte kollat, tror inte det ska va ngt problem. har en zalman kylare, CNPS9500A LED. brukar skruva upp fläkten innan jag börjar spela. har gjort grafiktest från futuremark och då hände inget. men ska kolla tempen.

tack

Sitter Zalmankylaren fast som den ska då? Inte glömt kylpasta?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

ja, har aldrig haft problem så innan när jag spela med det gamla graffet. då maxa jag så gott det gick, nästan så det hacka i spelet. om läser runt och gissar skulle jag kunna tro att när geforce kortet trimmar sig själv så drar det mycket kraft och nätagget klarar inte att peaka. köpte agget 2005

Permalänk
Medlem

Tjenare! Har samma fel jag med. Har inte i7 2600k gtx 560 ti oc 1gb 8gb ram chassi e cooler maste haf x o cpu kylaren är cooler master V10.

Vad kan felet vara?

Mvh

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasoo:

Tjenare! Har samma fel jag med. Har inte i7 2600k gtx 560 ti oc 1gb 8gb ram chassi e cooler maste haf x o cpu kylaren är cooler master V10.

Vad kan felet vara?

Mvh

Vad har du för powersupply och vad får du för temperaturer på CPU och GPU under load?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Hade detta problem för några år sedan, blev av med det när jag bytte nätagg.

Permalänk
Medlem

Tempen är bra nätagget ligger på 550w

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

tempen är bra nätagget ligger på 550w

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk

kollade det nu med coreTemp och där låg cpu:n på 55grader när jag testa msi kombustor. allt funka fint i 720p men satte jag 1680*1050 så tog det bara 20 sekunder så slog datorn av och starta om. watten steg lite kraftigare och kan tänka att törstiga nvidia kortet sög oxå.
så jag tror att det är nätagget som inte mäktar med längre

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem jag också.

Sitter på:
i7 950
6 gb
GTX 460
Samt en Sabertooth bräda.

Kör på ett 750w corsair agg.

Det började för några dagar sedan och det är bara när jag spelar.

Trodde det va något mjukvaruprob då jag sett att det brukar komma upp under booten om datorn stängdes av pga. temps osv.

Men det kommer inte upp något alls utan den rullar bara igång helt normalt :s