Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Har också köpt en likadan kylare som dig, kör bara en av fläktarna och med motstånd på men den väsnas en hel del ändå. Min 1100T ligger på 60C load oklockad och på AMD's hemsida står max temp 62 C.

Du måste ha haft väldigt tur med ditt köp eller jag väldigt otur!!

EDIT: Ironiskt att en Black Edition inte ska kunna klockas eftersom den redan är uppe i max-temp oklockad

Har du läst manualen till noctuan? Om inte: läs hur man använder lågpassfiltrena, att man bara kan använda båda innan vkopplingen. Det blir kanske bäst så. Om den väsnas kan man ändra hastigheten på fläkten... man behöver inte tolerera högt ljud med den här kylarn, men då har man ju olika uppfattning om vad som är tyst. Jämfört med stock är den här mycket tystare, kanske knäpptyst.
Den lilla 120fläkten börjar inte snurra av sig själv, den måste man manuellt snurra igång för att den ska börja snurra :D, den kanske stannar när cpun inte gör så mycket.

ja den klockar dåligt måste jag säga. Eller nja, jag trodde jag hade klockat ner den, men det har jag inte.

4ghz och krashar inte mer än tidigare (har krashat på ett konstigt sätt när det var som varmast utomhus under spelande)

Vad är bra temperaturer med luftkylning? Har en 965 x4 (något sånt) har 45 grader varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Kolla i bios om du har någon funktion för att aktivera en extra kärna i taget

Ja det har jag. Jag kan klicka enable på "Unlock CPU Core" och nedanför står det om det ska va automatiskt eller om man vill bestämma själv vilka kärnor som ska aktiveras. Testade 3 kärnor på 1.4 i CPU Voltage men det funkade inte heller.

Innebär detta att mina två andra kärnor inte fungerar?

Tacksam för svar!
Mvh Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Har du läst manualen till noctuan? Om inte: läs hur man använder lågpassfiltrena, att man bara kan använda båda innan vkopplingen. Det blir kanske bäst så. Om den väsnas kan man ändra hastigheten på fläkten... man behöver inte tolerera högt ljud med den här kylarn, men då har man ju olika uppfattning om vad som är tyst. Jämfört med stock är den här mycket tystare, kanske knäpptyst.
Den lilla 120fläkten börjar inte snurra av sig själv, den måste man manuellt snurra igång för att den ska börja snurra :D, den kanske stannar när cpun inte gör så mycket.

ja den klockar dåligt måste jag säga. Eller nja, jag trodde jag hade klockat ner den, men det har jag inte.

4ghz och krashar inte mer än tidigare (har krashat på ett konstigt sätt när det var som varmast utomhus under spelande)

Vad är bra temperaturer med luftkylning? Har en 965 x4 (något sånt) har 45 grader varmt

Jag testade lite olika konfigurationer igår och fick tillslut ca 55C load med 25C rumsteperatur.
Skruvade åt kylaren hårdare, monterade tillbaka en chassifläkt på low, seriekopplade motstånden till noctuafläktarna, vände håll dem så de blåser mot baksidan av chassit.
Kör fortfarande med både stock-frekvens och volt.

Skrivet av rekiz:

Ja det har jag. Jag kan klicka enable på "Unlock CPU Core" och nedanför står det om det ska va automatiskt eller om man vill bestämma själv vilka kärnor som ska aktiveras. Testade 3 kärnor på 1.4 i CPU Voltage men det funkade inte heller.

Innebär detta att mina två andra kärnor inte fungerar?

Tacksam för svar!
Mvh Oscar

Det är möjligt. Jag har haft otur med min 555, gick inte att låsa upp den. Jag kom in i windows men program kraschade väldigt lätt och det hjälpte inte att underklocka den heller. Felen uppkom fortfarande. Provade dog aldrig övervolta, för 1.4v är väll en lätt övervoltning?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Det är möjligt. Jag har haft otur med min 555, gick inte att låsa upp den. Jag kom in i windows men program kraschade väldigt lätt och det hjälpte inte att underklocka den heller. Felen uppkom fortfarande. Provade dog aldrig övervolta, för 1.4v är väll en lätt övervoltning?

Enligt BIOS rekommenderas inte mer än 1.4v CPU Voltage så det är nog inte en "lätt" övervoltning.
Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt, ingen annan som är sugen på att svara? Börjar tappa hoppet på de här med fyra kärnor..

MVH Oscar

Permalänk

min Phenom II 965 ligger på 54 C när jag bara surfar och installerar Medal of honor

Visa signatur

En dator

Permalänk

Hejsan har testat unlocka min X550 BE till 4 kärnig B50 på moderkortet ASUS M4A78LT-M LX.

Nu är det så att datorn försöker reboota allt verkar igång men ingen bild. Kan det vara så att 400W skit nätagg är för lite att driva? har förövrigt detta i burken.

När jag startar datorn igen står det overclocking failed.

X550 BE
ASUS M4A78LT-M LX
4 gb DDR3 Kingstone 1333 mhz
HD: 250 gb 7200 rpm, 160 gb 7200 rpm
grafikkort: XFX ATI Radeon HD 4770 512MB
Nätagg: 400W märke okänt

Permalänk
Skrivet av kaptenswe:

Hejsan har testat unlocka min X550 BE till 4 kärnig B50 på moderkortet ASUS M4A78LT-M LX.

Nu är det så att datorn försöker reboota allt verkar igång men ingen bild. Kan det vara så att 400W skit nätagg är för lite att driva? har förövrigt detta i burken.

När jag startar datorn igen står det overclocking failed.

X550 BE
ASUS M4A78LT-M LX
4 gb DDR3 Kingstone 1333 mhz
HD: 250 gb 7200 rpm, 160 gb 7200 rpm
grafikkort: XFX ATI Radeon HD 4770 512MB
Nätagg: 400W märke okänt

Kan vara så att kärnorna är defekta och därför inte går att låsa upp. Min x2 550 (på samma moderkort) gick att låsa upp till 4 fungerande och överklocka ska jag börja med imorgon. 3Ghz är stabilt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rekiz:

Enligt BIOS rekommenderas inte mer än 1.4v CPU Voltage så det är nog inte en "lätt" övervoltning.
Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt, ingen annan som är sugen på att svara? Börjar tappa hoppet på de här med fyra kärnor..

MVH Oscar

1,4 volt är inga problem för den processorn! Kör själv min 555 i 3.8ghz upplåst till 4 kärnor 1,5 volt och den går inte upp mer än till 60 grader i load , kör med en corsair h 50..

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk

Står det i den här långa tråden hur man överklockar sin AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition? Aldrig gjort det förut.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Står det i den här långa tråden hur man överklockar sin AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition? Aldrig gjort det förut.

Finns en en länk hur man överklockar sin 940 Be ,http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-... Och Swe egen http://www.sweclockers.com/artikel/6162-overklocka-phenom-ii

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av warhead:

1,4 volt är inga problem för den processorn! Kör själv min 555 i 3.8ghz upplåst till 4 kärnor 1,5 volt och den går inte upp mer än till 60 grader i load , kör med en corsair h 50..

Precis, standard turbocorevolt är ju 1.4750 vid 3.7ghz

Hur klockar man varje kärna var för sig?
CPU0 kör 4.0ghz stabilt med resten av kärnorna i stock och CPU1 gör detsamma på 4.1ghz
När man klockar CPU0 och CPU1 till 4.0GHZ är de inte lika glada, kraschar efter typ 5 minuter

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Nu i helgen fick min dator äntligen lite ny hårdvara, kolla signaturen så ser ni att det behövdes
Letade runt lite och köpte tillslut ett MSI 790FX-GD70 för 700 kr (demoprodukt), en Phenom II 955 och 8 GB 1600MHZ Vengeance-minnen. Totalt 2000kr på webhallen. Vad tycks? Var jag riktigt dum som inte väntade på BD? Tycket jag gjorde ett kap med tanke på "överklockningspotential per krona".

Har läst massvis om att man ska vänta, men har räknat ut att jag då inte hade hunnit med BF3 releasen, samt att jag hade behövt lägga mycket mer pengar för prestanda som ändå begränsas av grafikkortet i spel (ej CPUn alltså).

Några tips om klockning och så, vilka nivåer kan jag lägga mig på? Kommer att inhandla grafikkort - förmodligen ett HD6950 eller motsv. i samma prisklass, ett nytt nätaggregat samt processorkylare. Borde jag klocka redan nu med originalkylaren, eller måste jag använda hörselproppar då?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XxX watercooling:

min Phenom II 965 ligger på 54 C när jag bara surfar och installerar Medal of honor

Ok! det var väl bra?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ok! det var väl bra?!

54 vid mindre beräkningar är på tok för mycket när 62 är maxtemp.

Skrivet av XxX watercooling:

min Phenom II 965 ligger på 54 C när jag bara surfar och installerar Medal of honor

Testa köra prime och får du i närheten av 62c skall du nog kontrollera kylningen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Vad bör AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition ligga på för tempratur? Idle, mellan och max? Ligger nu runt 38C~ när jag i princip bara surfar och fläktarna (manuell kontroll) är på minimum. Kör jag max på fläktarna när jag bara surfar får jag ner den till typ 33C.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Vad bör AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition ligga på för tempratur? Idle, mellan och max? Ligger nu runt 38C~ när jag i princip bara surfar och fläktarna (manuell kontroll) är på minimum. Kör jag max på fläktarna när jag bara surfar får jag ner den till typ 33C.

Med std kylaren är det ganska normalt , jag ligger några grader under med en True 120 med 2 fläktar på min .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

Med std kylaren är det ganska normalt , jag ligger några grader under med en True 120 med 2 fläktar på min .

http://www.inet.se/recensioner/5321298/arctic-cooling-alpine-...

Denna kör jag men gissar på att den är typ lika bra som standard fläkten. För har 5 st fläktar i chassit, 3 ut + 2 in och luften som går ut i toppen är ändå ganska kall..

Kanske ska man skaffa en bättre kylare? Din verkar ju dock jävligt OP (hehe) och dyr.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

http://www.inet.se/recensioner/5321298/arctic-cooling-alpine-...

Denna kör jag men gissar på att den är typ lika bra som standard fläkten. För har 5 st fläktar i chassit, 3 ut + 2 in och luften som går ut i toppen är ändå ganska kall..

Kanske ska man skaffa en bättre kylare? Din verkar ju dock jävligt OP (hehe) och dyr.

En bra och billig kylare http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=445829

True 120 är eller var på den tiden värd varje krona , låg och ligger ännu bland dom bästa luftkylarna .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Nu i helgen fick min dator äntligen lite ny hårdvara, kolla signaturen så ser ni att det behövdes
Letade runt lite och köpte tillslut ett MSI 790FX-GD70 för 700 kr (demoprodukt), en Phenom II 955 och 8 GB 1600MHZ Vengeance-minnen. Totalt 2000kr på webhallen. Vad tycks? Var jag riktigt dum som inte väntade på BD? Tycket jag gjorde ett kap med tanke på "överklockningspotential per krona".

Har läst massvis om att man ska vänta, men har räknat ut att jag då inte hade hunnit med BF3 releasen, samt att jag hade behövt lägga mycket mer pengar för prestanda som ändå begränsas av grafikkortet i spel (ej CPUn alltså).

Några tips om klockning och så, vilka nivåer kan jag lägga mig på? Kommer att inhandla grafikkort - förmodligen ett HD6950 eller motsv. i samma prisklass, ett nytt nätaggregat samt processorkylare. Borde jag klocka redan nu med originalkylaren, eller måste jag använda hörselproppar då?

Tycker du gjorde rätt att uppgradera.. Mycket för 2000kr fick du också..
Jag tycker att du ska vänta med överklockande tills du får en ordentlig kylare.. du lär inte komma så högt i nuläget ändå då du har orginalkylaren..
Men när du har en ordentlig kylare borde du komma upp i minst 3.9ghz.. jag själv sitter på en 965 som körs i 4ghz 24/7..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Tycker du gjorde rätt att uppgradera.. Mycket för 2000kr fick du också..
Jag tycker att du ska vänta med överklockande tills du får en ordentlig kylare.. du lär inte komma så högt i nuläget ändå då du har orginalkylaren..
Men när du har en ordentlig kylare borde du komma upp i minst 3.9ghz.. jag själv sitter på en 965 som körs i 4ghz 24/7..

Grymt. Väntar med att överklocka då

Kan säga att den nya processorn gav 16 ggr bättre prestanda i Superpi jämfört med den gamla

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Grymt. Väntar med att överklocka då

Kan säga att den nya processorn gav 16 ggr bättre prestanda i Superpi jämfört med den gamla

Och AMD är inte speciellt bra i SuperPI så du kan kanske vänta dig mer prestanda i andra tester..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

En bra och billig kylare http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=445829

True 120 är eller var på den tiden värd varje krona , låg och ligger ännu bland dom bästa luftkylarna .

Ok, fan dock ser den jävligt stor ut haha. Jobbigt bara att det verkar som man bör köpa 2 nya fläktar till den, då lär de bli uppåt 500. Har precis köpt nytt grafikkort, minnen och ljudkort. Men men, man blir väl tvungen..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Ok, fan dock ser den jävligt stor ut haha. Jobbigt bara att det verkar som man bör köpa 2 nya fläktar till den, då lär de bli uppåt 500. Har precis köpt nytt grafikkort, minnen och ljudkort. Men men, man blir väl tvungen..

Cooler Master Hyper 212 Plus räcker långt , True 120 kräver lite arbete för att prestera på topp , och 2 fläktar används när du ligger högt på volten , har du normal Oc , så räcker det med en fläkt .

Men ställ fråga i tråden köpråd , så kommer det många och bra svar .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

Cooler Master Hyper 212 Plus räcker långt , True 120 kräver lite arbete för att prestera på topp , och 2 fläktar används när du ligger högt på volten , har du normal Oc , så räcker det med en fläkt .

Men ställ fråga i tråden köpråd , så kommer det många och bra svar .

Alltså, jag måste nog vara ganska lost men.

2 fläktar används, menar du Hyper 212 eller true 120 då?
vad betyder högt på volten?
Och normal OC? (luftflöde gissar jag på dock?)

Kör 5 fläktar i mitt chassi, 3 ut 2 in. Så du tror då de skulle räcka med bara hyper 212 utan att köpa till fläktar (bara 1 orignal då alltså) till en början iaf?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Alltså, jag måste nog vara ganska lost men.

2 fläktar används, menar du Hyper 212 eller true 120 då?
vad betyder högt på volten?
Och normal OC? (luftflöde gissar jag på dock?)

Kör 5 fläktar i mitt chassi, 3 ut 2 in. Så du tror då de skulle räcka med bara hyper 212 utan att köpa till fläktar (bara 1 orignal då alltså) till en början iaf?

Hupp , får nog skriva ut vad jag tänker .

Vid överklockning , så ligger man högre med volten till processorn , vilket genererar mer värme .

Jag kör själv med 3 in och 2 ut när det gäller fläktar i chassit .

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s76099634&o=tillv_pop&c... här kan du kika på vilka kylare som finns på marknaden , till det pris du vill betala .

Börja med en fläkt , räcker inte det så kör 2 , Och då menar jag på typ en Hyper .

Detta är min vinter överklockning http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1061577 , vilket kräver en bra luftkylare , volten ligger ca på 1,5 V för att vara stabil .

Om du söker på True 120 , på forumet , så kan du läsa om vedermödorna för att få topp prestanda på den .

Visa signatur
Permalänk

Tjo!

Har en Phenom | X4 955 3,2 Ghz.

Nu när jag tillslut hittat benchmark program så har jag fått sett temperaturen. Noctua fläktarna på 50% gör att processorn ligger på 35 grader vid surf och 40 grader i Bad Company 2 . ( 1920x1080 ). Dock så flaskar processorn en aningen och har nu läst överallt att man klockat upp den till 3,8 (luft) alt 4,2 ( vattenkylning ).

Man har även sagt att ingen volt-förändring behöver göras vid en klockning till 3.8 Ghz, stämmer detta?

Vilka program är att rekommendera när det gäller den biten?

Tack på förhand!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

Hupp , får nog skriva ut vad jag tänker .

Vid överklockning , så ligger man högre med volten till processorn , vilket genererar mer värme .

Jag kör själv med 3 in och 2 ut när det gäller fläktar i chassit .

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s76099634&o=tillv_pop&c... här kan du kika på vilka kylare som finns på marknaden , till det pris du vill betala .

Börja med en fläkt , räcker inte det så kör 2 , Och då menar jag på typ en Hyper .

Detta är min vinter överklockning http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1061577 , vilket kräver en bra luftkylare , volten ligger ca på 1,5 V för att vara stabil .

Om du söker på True 120 , på forumet , så kan du läsa om vedermödorna för att få topp prestanda på den .

Jag köper nog en Hyper, dock lite osäker på om jag kommer behöva flytta på ram minnerna för jag har ju satt plats på alla 4.. 120 mm på bredd, är det alltså där fläkten kommer gå ut? (Mot fronten av datorn så att säga?)

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

Hupp , får nog skriva ut vad jag tänker .

Vid överklockning , så ligger man högre med volten till processorn , vilket genererar mer värme .

Jag kör själv med 3 in och 2 ut när det gäller fläktar i chassit .

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s76099634&o=tillv_pop&c... här kan du kika på vilka kylare som finns på marknaden , till det pris du vill betala .

Börja med en fläkt , räcker inte det så kör 2 , Och då menar jag på typ en Hyper .

Detta är min vinter överklockning http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1061577 , vilket kräver en bra luftkylare , volten ligger ca på 1,5 V för att vara stabil .

Om du söker på True 120 , på forumet , så kan du läsa om vedermödorna för att få topp prestanda på den .

Fan, jag köpte hypern och den passade! yey. Dock måste jag nog fan köpa fläktar, jag använde min ena fläkt jag fick med chassit och någon av dem låter helt sjukt mycket. Tips på några lagom tysta fläktar?

Har dessa i chassit nu,

2 st http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen...
3 st http://www.inet.se/artikel/5321757/silverstone-120mm-sst-ap12...

Kanske bör man ta 2 st silverstone till? Hur viktigt är det med "trycket" i dessa fläktar när de är push & pull ?

Är detta bättre att ha då de är tempstyrda? http://www.inet.se/artikel/5321478/arctic-cooling-f12-pro-tem...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Fan, jag köpte hypern och den passade! yey. Dock måste jag nog fan köpa fläktar, jag använde min ena fläkt jag fick med chassit och någon av dem låter helt sjukt mycket. Tips på några lagom tysta fläktar?

Har dessa i chassit nu,

2 st http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen...
3 st http://www.inet.se/artikel/5321757/silverstone-120mm-sst-ap12...

Kanske bör man ta 2 st silverstone till? Hur viktigt är det med "trycket" i dessa fläktar när de är push & pull ?

Är detta bättre att ha då de är tempstyrda? http://www.inet.se/artikel/5321478/arctic-cooling-f12-pro-tem...

Jag använder billiga Zalman fläktar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=322426 var nått erbjudande på dom , när jag köpte mina , + en fläkt kontroll till alla mina fläktar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=572863.

Så svaret är att du kan nog använda en fläkt som passar din plånbok och hörsel .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

49-51C i Prime95 efter 5 timmar okej för en överklockad 965 BE @ 1,36Vcore 3,8GHz? (Multi x19) Inget annat är ändrat.

Glömde lite info:
CPU: AMD Phenom II X4 965
CPU Kylare: Antec Kuhler h2o 620 (PnP 2x1450 RPM GT utblås)
Mobo: M4N98TD EVO
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W
Fläktar: 2x140MM Fractal Design (Insug) 1x120MM Coolermaster (Insug)

Har även ett problem med att ställa om VCORE från något annat än Auto, ställer jag in Vcore i BIOS på tex 1.27 och sedan startar om och kollar i BIOS igen visar den en VCORE på under 1V. Bara när man ställer upp VCORE till över 1.8 som den kommer över 1V efter omstart. Någon som upplevt samma problem med ASUS mobo?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB