Svenska Gamersgate lovar gratis spel för alla

Permalänk

är det ett spel som jag verkligen vill spela så är det lätt värt någon hundring att slippa reklamen, men för att testa så låter det som ett vettigt alternativ.

Permalänk
Skrivet av Kare:

typ ballt, undrar dock hur reklamen ska komma ut

500 pop-up rutor när du startar datorn, webläsaren eller skickar e-mail så är det en 5MB stor fil med spam som skickas till mottagaren...

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

är det ett spel som jag verkligen vill spela så är det lätt värt någon hundring att slippa reklamen, men för att testa så låter det som ett vettigt alternativ.

Ja det hade varit ett bra alternativ. Testa spelet, se lite reklam och om man sedan gillar spelet är det bara ange en ny produktnyckel så är reklamen borta. Ett bra intervall på reklam hade varit 50-60 minuter och gärna i laddning av någon bana. Man ska egentligen inte sitta längre än 60 min åt gången, det är bara på kontorsjobb som det anses vara ok att sitta 3 timmar stirrandes i en skärm utan rast.

Permalänk
Medlem

Borde finnas ett reklmfritt alternativ också med fast månadsavgift på rimlig nivå.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Borde finnas ett reklmfritt alternativ också med fast månadsavgift på rimlig nivå.

Exakt så! Jag har önskat en sådan speltjänst länge, och hoppas att de kommer kunna erbjuda det också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Underbart! Har länge drömt om att utvecklare kunde tagit in reklam under laddningssekvenserna (främst i MP) för att sänka kostnaden för spelen, men detta är ju underbart! Så länge utvecklarna få riktigt betalt kommer jag använda denna tjänsten.

Permalänk

Låter lite för bra för att vara sant, oftast är det så också.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! Detta gjorde mig ledsen, hemskt för helvete!

Permalänk
Medlem

finns ju inga gratisspel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

finns ju inga gratisspel?

En reklamfinansierad tjänst från svenska Gamersgate ska göra det möjligt att ladda ned datorspel både gratis och lagligt. I september släpps de första kostnadsfria titlarna i Sverige och USA.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Betalar nog hellre för ett spel fritt från reklam...
Inser ni vad jobbigt det skulle vara att behöva titta på 30 sekunder reklam innan varje runda i cod.
Titta på reklam för felix medans man väljer klass i bf2.

Kommer bli som cs (reklam för valve spel) fast 10 gånger värre, om det här ska gå runt.

Om det blir så är det ju iaf helt oanvändbart och risken finns nog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

500 pop-up rutor när du startar datorn, webläsaren eller skickar e-mail så är det en 5MB stor fil med spam som skickas till mottagaren...

Finns väl redan idag? Kallas Steam
Inte riktigt men nog är de bra på att kränga på en reklam givet att deras tjänst bara är ett maffigt DRM, kan ju knappast bli sämre med denna tjänst. Ha en 10-15 sekunder när man startar spelet, en stum reklam som bakgrund när banorna laddas etc

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Finns väl redan idag? Kallas Steam
Inte riktigt men nog är de bra på att kränga på en reklam givet att deras tjänst bara är ett maffigt DRM, kan ju knappast bli sämre med denna tjänst. Ha en 10-15 sekunder när man startar spelet, en stum reklam som bakgrund när banorna laddas etc

Hehe, jo så är det.

Hoppas det inte blir som med TV4 bara, eller TV6 eller TV3.. 5min spel 20min reklam

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag tänker på alla laddskärmar , i början av spelet och så. Där finns många sekunder att slänga in reklam på.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ställer mig 100% negativ till det hela ..... pengar har redan åt helsike förmycket att säga till om vad det gäller hur spel utformas.

Spel var konstverk för nördarna förr i tiden ...idag har det blivigt dyr underhållning som knappt håller en vecka per titel (finns undantag) Fokus har nånstans flyttats från spelinnehåll till marknadsföring.

Jag tror inte MER marknadsföring i spelen kommer å göra det hela bättre

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fortsätter hellre att köpa mina spel som jag gör nu än att få det gratis och jäfla reklam.
Räcker med skiten finns precis överallt.

Så sant som det var sagt!
Orka all reklam överallt...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Då är det bara invänta dagen då Mario drar fram en Coca Cola och låter sig väl smaka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Då är det bara invänta dagen då Mario drar fram en Coca Cola och låter sig väl smaka...

Är detta negativt? alla gillar väl cola

OnT: Beror ju iofs hur reklamen görs, påverkar den mitt spelande för mkt så som typ popupruta etc så är det ju fett ovärt, men lite bakgrundsplakat o dyligt kan ju vara acceptabelt

Sen så kan man ju diskutera om man börjar smått så kan det ju växa och bli mkt större med tiden vilket kan vara negativt.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att i vissa spel så har reklam definitivt där att göra. Tänk typ GTA, där har dom redan en massa fake reklam. Skulle inte direkt störa mig om dom gjorde reklam för coca cola eller något annat verkligt istället för något hittepå

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
"+1" inlägg och liknande inlägg är inte tillåtna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Man får väl hoppas att wow blir gratis
Fast tyvärr kommer det knappas bli det :/

Permalänk
Medlem

BF3 lär ju inte komma på en gång om man säger så. Snarare BF2. Kan väl vara kul att testa men jag köper hellre spelen och slipper allt reklamtjafs.

Permalänk

Skulle reklamen vara i form av skyltar osv som det finns idag (IRL dvs) så skulle jag absolut inte ha något emot det. Jag störs inte av reklam, inte bryr jag mig om dem heller. Det är inte som att jag springer runt i stan med stängda ögon o mummlar ''öppna inte ögonen, reklam överallt. Fort hem, titta inte, vad du än gör då blunda''.

Men däremot om man skulle bli tvungen att titta på ett 30-60 sek klipp lite då och då i spelet så skulle jag nog störas, som youtube och ''play''-funktionerna hos olika kanaler.

Så JA till reklam på väggar/skyltar osv in-game
NEJ till reklamklipp lite då och då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så länge reklamen inte påverkar spelande så låter det okej.

Som har nämts tidgare att lägga reklamen i laddnings screen skulle kunna funka, då gärna utan tids begränsning så att när spelet har laddat klart så kan man börja spela direkt,utan att behöva vänta in att reklamen ska ta slut.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

har det kommit upp någon grattis tjänst ännu?