Svenska Gamersgate lovar gratis spel för alla

Permalänk
Medlem

Betalar nog hellre för ett spel fritt från reklam...
Inser ni vad jobbigt det skulle vara att behöva titta på 30 sekunder reklam innan varje runda i cod.
Titta på reklam för felix medans man väljer klass i bf2.

Kommer bli som cs (reklam för valve spel) fast 10 gånger värre, om det här ska gå runt.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med om att det här verkar riktigt revolutionerande. Tror detta är nästa stora grej om inte reklamen blir för omfattande och störande.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

kan nog bli väldigt bra då det idag ofta saknas demon till spel. gillar man spelet kan man köpa det och tycker man att det inte var någon höjdare så har man inte förlorat en krona. men kanske får man mardrömmar om någon ny chocklad

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Betalar nog hellre för ett spel fritt från reklam...
Inser ni vad jobbigt det skulle vara att behöva titta på 30 sekunder reklam innan varje runda i cod.
Titta på reklam för felix medans man väljer klass i bf2.

Kommer bli som cs (reklam för valve spel) fast 10 gånger värre, om det här ska gå runt.

nu har ju nån länkat till en intervjuv där dom säger att de blir reklam på hemsidan, när man laddar ner spelet och när man startar det.

Permalänk

Reklam är det som nästan får mig att vilja leva i misär och fattigdom i en kommunistdiktatur bara för att slippa skiten. Jag betalar hellre för att spela spel än sälja min själ till annonsörer.

Permalänk
Medlem

Röstade ja, men det beror såklart på hur o var man behöver se reklamen.

Permalänk

Det blir säkert som det blev med Voddler mestadels okända,billiga titlar eller gamla. Jag tror inte vi kommer få se några stora titlar som kostar 500:- i butik. Det blir väl titlar som Magicka, Plant vs Zombies & Tetris den nivån skulle jag tippa på.. (dock inget fel på tetris, bästa spelet någonsin)
Tror det blir en flopp :/

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara en sådan här tjänst som lockar såväl casual som hardcore åter till deras PC och återuppväcker PC gaming utanför MMO sfären, hoppas kan man alltid. ^^

Permalänk

Jag skulle fan gilla tanken med rätt typ av reklam, exempelvis reklampelare i bilspel, produktplacering i actionspel (omega klockor på agenterna etc)

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Vad är haken? Verkar lite för bra för att vara sant

Permalänk
Hedersmedlem

Mja. Kanske.

Vissa spela skulle jag kunna tänka mig att spela med reklam. Typ civilzationserien, mellan de olika turnsen när man får vänta CPU:ns långa, många och jobbiga drag, så är det okej att slänga fram lite reklam.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Jag kan föreställa mig att reklam i spel kan gå ganska långt.
Typ ruttna reklamplakat i fallout 4. Långsamt letande in i spelen, så länge ett alternativ finns är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

finns det några gratisspel man kan ladda ner?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Betalar hellre så att jag slipper reklam... Finns verkligen inget mer irriterande än reklam.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har lite äldre spel för sånt är roligt å spela Svårt att få tag i i dessa tider i och med att dom flesta kastar allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Reklam är det som nästan får mig att vilja leva i misär och fattigdom i en kommunistdiktatur bara för att slippa skiten. Jag betalar hellre för att spela spel än sälja min själ till annonsörer.

Du kollar ju på reklam här på sweclockers.... Din själ är redan såld...billigt.

Visa signatur

B I U

Permalänk
Skrivet av Jajd:

Du kollar ju på reklam här på sweclockers.... Din själ är redan såld...billigt.

Eller så är jag en ond skurk och blockerar all reklam. Vem vet.

Permalänk
Medlem

Det här kan nog bli bra, om dom inte misslyckas med hur länge reklamen visas och att det blir tillräckligt med intäkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TMO KOTOR:

Eller så är jag en ond skurk och blockerar all reklam. Vem vet.

Kan nog tänka mig att majoriteten gör det, jag likaså. Tycker annonserna är fruktansvärt korkat placerade. Att stycken ska flyttas under tiden som reklam laddas in, är INTE okej.

Ska bli intressant att se hur snabbt det kommer ett ad-block filter till denna tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

*Booom headsho-- HI THIS IS JONATHAN FROM SPOTIFY...

nejtack

fast det beror väl på på vilket sätt spelen blir reklamiserade, typ som 30sek extra laddningstider med reklam och sånt, helt okej i mina ögon då det int på sitt sätt förstör spelupplevelsen

det jag hellre sku se är typ reklamskyltar i spelen eller nåt liknande, att byggnaderna hade reklambanners på sig t.ex

Håller med dig, riktiga reklamskyltar skulle vara lite tufft

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3000 titlar men det betyder inte att det är några bra spel som kommer att släppas ut där. Sen vill man ju inte få en reklamskyllt precis när fienden kommer osv.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Riktigt bra idé

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

3000 titlar men det betyder inte att det är några bra spel som kommer att släppas ut där. Sen vill man ju inte få en reklamskyllt precis när fienden kommer osv.

Men byt ut huvudet mot ett reklamskylt och hej vilken motivation för att blåsa huvut av dem!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd

så när dem menar reklam medans man laddar ner betyder det då att man inte kan minimera medan spelet laddar ner (NEJ TACK)

en 5 sekunders reklam snutt varje gång man startar spelet är något jag skulle acceptera om jag vill testa ett spel så gör jag det på andra sätt sen så har valve 75% erbjudanden otroligt ofta så man får dem spelen man vill ha

reklam det värsta som finns reklam borde vara något man letar efter och inte något som följer en tex när vi läser artiklar om olika saker här på swec så är det en form av reklam som vi väljer att se och som inte kommer till oss det är vad reklam handlar om om jag vill ha något så söker jag det själv behöver inte få det nedtryckt i halsen ignorerar all som helst reklam om inte den går att blockera med adblock reklam är värdelöst för mig och fungerar aldrig

när jag vill köpa ha något så söker jag det själv om jag vill ha ketchup så gör jag en google sökning på det behöver inte få felix reklam nedtryck i halsen på mig om jag vill ha ett grafikkort så söker jag det eller kollar på inet.se eller komplett jag vet hur man hittar saker reklam är totalt värdelöst istället för att reklamen ska följa dig så följer du den är så otroligt trött på 6 minuters reklam på vilken kanal som helst reklam som jag inte bryr mig om alltså slöseri med tid det var också därför jag aldrig gav spotify en chans om jag vill lyssna på musik så tittar jag på youtube finns all musik man kan hitta där förstår inte alls hur dem blev så stora kort sagt jag FULLKOMLIGT HATAR reklam dem är både löjliga och tröttsamma

ursäkta för eventuella grammatik och stav fel

Permalänk
Medlem

Riktigt bra det här!

Spotify har tagit livet av musikindustrin, skivbolag, skivaffärer och "Riktiga" nattklubbar
Jag är själv dj och har sett det mesta utav nöjesindustrin blivit spotifyat och försämrat.

Den här speltjänsten kommer göra precis samma sak spelindustrin.

Hat är ett starkt ord, men i det här fallet är det befogat, jag hatar reklam, ett satans påfund som skulle bannlysas.

Folk skiter i vad dem får så länge det är gratis, detta är tillverkare och producenter medvetna om, alltså skall man inte gny för bristande kvalitet.

Ni får vad ni betalar för, d.v.s ingenting!

Ner med spotify och nej till reklam

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så när dem menar reklam medans man laddar ner betyder det då att man inte kan minimera medan spelet laddar ner (NEJ TACK)

en 5 sekunders reklam snutt varje gång man startar spelet är något jag skulle acceptera om jag vill testa ett spel så gör jag det på andra sätt sen så har valve 75% erbjudanden otroligt ofta så man får dem spelen man vill ha

reklam det värsta som finns reklam borde vara något man letar efter och inte något som följer en tex när vi läser artiklar om olika saker här på swec så är det en form av reklam som vi väljer att se och som inte kommer till oss det är vad reklam handlar om om jag vill ha något så söker jag det själv behöver inte få det nedtryckt i halsen ignorerar all som helst reklam om inte den går att blockera med adblock reklam är värdelöst för mig och fungerar aldrig

när jag vill köpa ha något så söker jag det själv om jag vill ha ketchup så gör jag en google sökning på det behöver inte få felix reklam nedtryck i halsen på mig om jag vill ha ett grafikkort så söker jag det eller kollar på inet.se eller komplett jag vet hur man hittar saker reklam är totalt värdelöst istället för att reklamen ska följa dig så följer du den är så otroligt trött på 6 minuters reklam på vilken kanal som helst reklam som jag inte bryr mig om alltså slöseri med tid det var också därför jag aldrig gav spotify en chans om jag vill lyssna på musik så tittar jag på youtube finns all musik man kan hitta där förstår inte alls hur dem blev så stora kort sagt jag FULLKOMLIGT HATAR reklam dem är både löjliga och tröttsamma

ursäkta för eventuella grammatik och stav fel

du behöver nog använda kommatecken lite oftare

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nej Tack. Möts redan av för mycket reklam i vardagen och den blir mindre och mindre seriös. Skall spel också bli reklamfinansierade ( i större skala än vissa redan är) så kommer bolagen som köper reklamplats även vilja forma spelens innehåll, för bolagen vill ju även ha kontroll på hur och i vilket sammanhang deras varumärke figurerar. Och då reklamintäckterna blir viktiga för ett spels finansiering måste bolagen som utvecklar lyda de som köper reklamplats. Ungefär på samma sätt som licensspel på filmer och liknande, de som håller i licensen är med och petar på varje liten detalj i spelet och slutresultatet är i nio fall av tio riktigt dåligt.

Libro presenterar GTA V

Permalänk
Skrivet av 7an:

Spotify har tagit livet av musikindustrin, skivbolag, skivaffärer och "Riktiga" nattklubbar
Jag är själv dj och har sett det mesta utav nöjesindustrin blivit spotifyat och försämrat.

Den här speltjänsten kommer göra precis samma sak spelindustrin.

Hat är ett starkt ord, men i det här fallet är det befogat, jag hatar reklam, ett satans påfund som skulle bannlysas.

Folk skiter i vad dem får så länge det är gratis, detta är tillverkare och producenter medvetna om, alltså skall man inte gny för bristande kvalitet.

Ni får vad ni betalar för, d.v.s ingenting!

Ner med spotify och nej till reklam

Du får gärna förklara hur det har blivit sämre?
Skivaffärer är ju inget måste i sig att bevara utan de har funnits där för att tillhandahålla en tjänst. Är bra om det försvinner.
Skivbolagen tjänar väl inte mindre för folk som tankat sin musik nu iaf använder en tjänst som genererar lite pengar?
Musikindustrin verkar väl bara gynnas av det desto större spotify blir? Och pengarna fördelas efter vilka låtar som faktiskt lyssnas på.
Och fattar inte vad nattklubbar har med nått att göra?

Nu är ju detta sjukt off topic men för att anknyta tillbaka till ämnet så betalar jag för spotify för att slippa reklam och kommer fortsätta betala för spel. Om de nu lyckas göra spel mer prisvärt så är det fine för mig.

Permalänk
Medlem

har inget emot gratis spel sålänge. Hoppas bara det inte blir spel där du kan köpa dig bättre i mp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av 7an:

Spotify har tagit livet av musikindustrin, skivbolag, skivaffärer och "Riktiga" nattklubbar
Jag är själv dj och har sett det mesta utav nöjesindustrin blivit spotifyat och försämrat.

Den här speltjänsten kommer göra precis samma sak spelindustrin.

Hat är ett starkt ord, men i det här fallet är det befogat, jag hatar reklam, ett satans påfund som skulle bannlysas.

Folk skiter i vad dem får så länge det är gratis, detta är tillverkare och producenter medvetna om, alltså skall man inte gny för bristande kvalitet.

Ni får vad ni betalar för, d.v.s ingenting!

Ner med spotify och nej till reklam

Är nog beredd att hålla med dig, åtminstonde till viss del. Är rädd för att om detta får stor genomslagskraft så kommer fokus att flyttas från spelupplevelsen till fokus på prylarna som skall säljas. Hurvida spelet är bra eller inte och kommer spridas till många mänskor på grund av dessa positiva egenskaper kommer att bli mindre viktigt, spelet är ju gratis och folk kommer att ladda hem och prova i alla fall, det viktiga är att reklamen som spelet är byggt för att leverera får det genomslag som är tänkt.
Är inte så sugen på Batelfield Good Company feuturing Coca Cola direkt, för inte är väl cola sugna på att förknippa sitt varumärke med dåligt sällskap? Bättre då att spelarna möts i virtuella mellanösterns karga öken över en Coca Cola