Permalänk
Medlem

Windows could not search for new updates

Sprillans ny dator, har efter mycket krabb antligen fatt den att rulla, tyvarr sa kan jag inte komma at windows update och nastan allt jag har kraver att jag kommer at det for att fungera optimalt, dessutom sa behover jag installera svenskt teckensnitt sa att jag inte behover skriva som en gnu.

Meddelandet jag far ar,
Windows could not search for new updates

An error occured while checking for new updates for your computer

Error(s) found|
Code 80072F8F Windows Update encountered an unknown error.

Kan inte hitta nagon losning m.h.a google, nagon som har nagot tips pa hur jag ska losa detta?

Tacksam for all hjalp.

edit> klockan kan inte synkronisera sig med time.windows.com heller, kan vara relaterat?

Permalänk
Medlem

enligt vad jag googlat mig till så ja det är relaterat
ändra tiden manuellt och kolla om det löser problemet

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Gick installationen av Windows som den skulle? För det där beror oftast på att systemfiler saknas eller är korrupta.
Svensk tangentbordslayout finns också med som standard i Windows och ska gå att välja direkt i installationsprogrammet, iaf på Engelsk version av Windows, men du kanske har nåt udda?

Personligen skulle jag installerat om Windows då det ändå rör sig om en ny burk och det känns som att nåt gått fel under installationen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag har installerat om windows 7 ganger idag, haft problem med dvd lasaren som ar extern, men lyckades tillslut fa det att fungera felfritt och allt funkar i windows forutom da ovanstaende problem.

Jag har en engelsk version av windows, den inkluderar inte svenskt teckensnitt verkar det inte som.

edit> testade pumba/kings losning och det funkade otroligt nog.

Jag hade aldrig gjort den kopplingen att nagot sa simpelt som att andra tiden kunde losa det andra problem, men ja nagon gjorde det uppenbarligen. Tack sa mycket.

Forresten vet ni om Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB endast ska fa 6.8 i windows index testet som grafikkort? Forvantade mig lite starkare prestanda fran det kortet, har dock endast 266.4 drivrutinerna som kom pa skiva och inte uppdaterat windows direkt.

Permalänk
Medlem

Har också engelsk version av Windows och jag kunde välja svenskt tangentbord redan i installationsprogrammet.
Singel 460 ligger runt 7,2-7,3 så 560 Ti borde ligga lite högre än så

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nåja, löste det med inputen, hade bara gjort en liten miss

hmm, konstigt att jag får 6.8 då, hoppas lite uppdateringar löser det.

edit: Drog in en hög med updates från windows update även display drivers, tyvärr så får jag samma poäng, 6.8 på grafikkortet konstigt nog.

Ja, du är ju rätt medveten om vad för grejer jag har i datorn eftersom jag kör från listan du drog ihop åt mig

Permalänk
Medlem

jo kom i håg ja fick det felet jag efter en ominstallation för ett tags sen
kör också med en engelsk version av win7
angående grafikkortet ta bort dom gamla drivrutinerna med tex drivesweeper
och ta ner dom från gigabytes hemsida
det är nåt som inte stämmer när jag med mitt 5750 ligger på 7.4 i index
dock så är inte windows experince index något att direkt lita på

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.