Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Kan PB blockera en cheaters IP NR? Det skulle vara så spelet kanske T.o.m blir "låst" om man fuskar öppet/ertappad... skulle vara grymt synd om BF3 blir fullt med cheaters.

Att banna IPn fungerar inte då det inte finns något sätt att veta om personen har statiskt IP eller inte. Har de dynamiskt IP så kommer någon annan få deras IP i framtiden, vilket hade varit rätt frustrerande för den personen.

PB har dock ett sätt för att låsa ut folk ordentligt. Om det fusk som används direkt gör något för att undgå PBs scans så tar dom i med hårdanskarna och tillämpar en "hardware ban". Det är helt enkelt ett nummer som genereras baserat på vilken hårdvara man har i burken, så ända sättet för dom att börja spela igen är att byta ut komponenter i datorn.

Skrivet av Pinguulol:

Kommer alltid att finnas fusk som undgår Punkbuster tyvärr, Bäst att spela på servrar som har flera aktiva admins.
Spelade mycket på Battlefield Gotland HC Rush men dom har inte mycket aktiva admins där så det blir oftare TOP Nordic i dagsläget.

Jo, men så är det tyvärr... anti-fusk är väldigt mycket som anti-virus. Det är inte bättre än de uppdateringar det får, kommer det ut något nytt fusk måste det komma en uppdatering för att stoppa precis det fusket. Tiden där emellan finns det alltid något som fungerar dock, går ju inte att komma ifrån.

Tycker ändå det har varit förvånansvärt lite fuskare i BFBC2. På mina 250 timmar har jag endast sett en spelare som uppenbart fuskade (100% headshots + sprang runt i raketfart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

"fuskare är bra för folk utan skills" betyder att de personer som fuskar gör det lättare för dem som inte fuskar fast är rent av dåliga på spelet. Jag förstår inte hur det gå ihop och vill gärna att någon som röstade på det alternativet förklarar det för mig.

tror nog det ska vara menat: fusk är bra för folk utan skills

Visa signatur

Citera så kommer jag tillbaks.

Jag lovar, det finns ingenting som slår ett riktigt fint paket från Inet!

Permalänk

Den erfarenheten jag har fått av onlinespel är då att bra spelare fuskar ungefär lika mycket som dåliga och att man visst kan va bra även om man fuskar. En annan erfarenhet är att många dåliga spelare felaktigt ofta tror att bra spelare fuskar när det är för stor skillnad i skills mellan dom. = )

En tredje erfarenhet är att det är fuskarna själva som är mest paranoida och kallar andra folk för fuskare ... bara att anklaga någon annan för fusk visar vilket "mindset" man har, vilka tankegångar som rör sig i någons huvud. Någon som aldrig talar om eller nämner fusk har förmodligen inte dom tankegångarna och då är chansen/risken lägre att den personen fuskar. Å andra sidan finns det kanske dom som fuskar med och inte talar om det bara för att undvika ämnet, så det kanske tar ut varandra.

Hur som helst kan man inte säga att bara dåliga spelare fuskar eller att man fuskar för att man är dålig, så är det verkligen inte.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Idd, kan någon förklara?

Fattar inget jag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL4T:

tror nog det ska vara menat: fusk är bra för folk utan skills

Exakt, lite sent så..
Ni kan få tolka det på 3 sätt, men samma innebörd i slutändan.

"fusk är bra för folk utan skills" = menat som en person
"fuskare är bra för folk utan skills" = en/flera kan bära ett helt lag av klappträn
"fuskare är bra för folk utan skills" = så han/hon får mer känsla av att dom kan annat än å dö i spelet
Summa : Du som individ kan ha stor betydelse för spelets resultat ifall du fuskar, om än så kanske bara med minimap på i hc servers.
Du kanske lyckas ta död på han/hon som är den enda strategiska personen på det laget som du kanske inte gjort annars.
Vilket som, rösta som ni vill, de viktigaste alternativen "jag,någon jag känner,idioter"

Innan fusket vart etablerat så låg k/d på 3/1 på eliten. Nu är de ganska vanligt man ser folk med 5-6/1(eller mer)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Den erfarenheten jag har fått av onlinespel är då att bra spelare fuskar ungefär lika mycket som dåliga och att man visst kan va bra även om man fuskar. En annan erfarenhet är att många dåliga spelare felaktigt ofta tror att bra spelare fuskar när det är för stor skillnad i skills mellan dom. = )

En tredje erfarenhet är att det är fuskarna själva som är mest paranoida och kallar andra folk för fuskare ... bara att anklaga någon annan för fusk visar vilket "mindset" man har, vilka tankegångar som rör sig i någons huvud. Någon som aldrig talar om eller nämner fusk har förmodligen inte dom tankegångarna och då är chansen/risken lägre att den personen fuskar. Å andra sidan finns det kanske dom som fuskar med och inte talar om det bara för att undvika ämnet, så det kanske tar ut varandra.

Hur som helst kan man inte säga att bara dåliga spelare fuskar eller att man fuskar för att man är dålig, så är det verkligen inte.

Dom spel jag spelar och någon har en aimbot så märks det direkt och sådant fusk är inte kul.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Exakt, lite sent så..
Ni kan få tolka det på 3 sätt, men samma innebörd i slutändan.

"fusk är bra för folk utan skills" = menat som en person
"fuskare är bra för folk utan skills" = en/flera kan bära ett helt lag av klappträn
"fuskare är bra för folk utan skills" = så han/hon får mer känsla av att dom kan annat än å dö i spelet
Summa : Du som individ kan ha stor betydelse för spelets resultat ifall du fuskar, om än så kanske bara med minimap på i hc servers.
Du kanske lyckas ta död på han/hon som är den enda strategiska personen på det laget som du kanske inte gjort annars.
Vilket som, rösta som ni vill, de viktigaste alternativen "jag,någon jag känner,idioter"

Innan fusket vart etablerat så låg k/d på 3/1 på eliten. Nu är de ganska vanligt man ser folk med 5-6/1(eller mer)

"fuskare är bra för folk utan skills": Betyder att oavsett lag spelläge etc. så underlättar/förbättrar en fuskare oavsett hurvida han/hon hjälper eller "spawndödar". Det är ett påstående som tyder att alla dåliga spelare vinner på det, vilket jag finner som en lögn.

Med andra ord säger det att en dålig spelare finner spelet roligare om han/hon blir dödad av fuskare.

Givetvis förstod jag att det inte var så trådskaparen menade men det står vad det står och de som röstade på det menade det ovanstående eller har väldigt bristande kunskap i det svenska språket.

Permalänk
Medlem

Ja nog var de skillnad nu, men... fortfarande existerar andra fusk, jag å nå kompisar drog slutsats att 2-3pers under 3h speltid måste ha kört med wh/radar eller mer då han "visste" direkt vars man stog när han klev runt knut eller kulle.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Ja nog var de skillnad nu, men... fortfarande existerar andra fusk, jag å nå kompisar drog slutsats att 2-3pers under 3h speltid måste ha kört med wh/radar eller mer då han "visste" direkt vars man stog när han klev runt knut eller kulle.

Detta är dock det jag ser oskyldiga bli anklagade för mest, att veta var fienden står.

Ett exempel är att din soldat kan säga eller skrika något utan att du hör det själv, verkar va lite random i BC2 vilket är störande.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

PBBan streamen brukar ju rulla i kommentarerna på de flesta (alla?) servrar så man kan få sig ett gott skratt varje gång något pucko åker dit

Permalänk
Medlem

hehe ser ju typ varannat game att nån blir bannad för aimbot eller dylikt. ganska kul

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Kört BFBC2 sen det släpptes och det går fortfarande varmt i burken iallafall 1 gång om veckan, men ofta mer, och jag har nog mött ungefär runt 20 fuskare. Det går ju inte klaga på. Är underbart hur få dom är.

(Som inte blir auto-kickade ofc.)

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Detta är dock det jag ser oskyldiga bli anklagade för mest, att veta var fienden står.

Ett exempel är att din soldat kan säga eller skrika något utan att du hör det själv, verkar va lite random i BC2 vilket är störande.

Jo ifall jag hade stått runt hörnet eller bara just bakom en kulle, men när jag gått ensam runt fienden ställer mig bland sten rös å mina kamrater rör sig mot mcom å jag skall agera support så inte mcom deffas så ser jag denna kille komma runt kulle med siktet draget mot mig å inom loppet av 1sec från att jag såg han drog han HS i planeten på mig. (detta var en av dessa "lycko-skott")

Om ni tänker efter när ni blir beskjutna så kommer ni ganska snabbt inse att man kan inte ha tur flera ggr på samma runda, jag köper en spelare som lottar in en CG i närheten av byggnad där jag står, men en som smäller precis där jag står flera ggr är inte längre tur utan han vet att det står nån där å lättast är å dra explosiv på väggen så dör fienden på andra sidan utan att han/hon kan göra nåt åt det.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Nu har det börjat lugna ner sig på PBbans lista.
Så när det börjar röra på sig igen så var vänlig lägg en post, så vet man att det är lönt(/roligt) å spela några dagar igen

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Ryssar alltså! Cheatar alltid!

För övrigt skiter jag i om folk fuskar. Så länge inte jag drabbas, dvs blir HS:ad 40 ggr i rad. Men det blir man väl i 9/10 fall.

Permalänk
Medlem

#¤/ Q#¤%/#¤/YU WRHSJBYWHNB UHJ
JAG HATAR DESSA SA**NS SNOR UNGAR!!!
http://www.youtube.com/watch?v=5BFeMxQDz5M
Nytt fusk ute IGEN.... var vad jag sa tidigare, att de kändes att folk börja lotta in skott.
2 dagar fuskfritt å sen börjar karusellen om igen!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Do NOT touch the button!

DETTA ÄR LÄNK FÖR FAKTA ENBART
ANVÄNDER NI DE Å ÅKER FAST SÅ TILLÅT MIG ATT SKRATTA
Bög fusk AB

Dold text
Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Do NOT touch the button!

DETTA ÄR LÄNK FÖR FAKTA ENBART
ANVÄNDER NI DE Å ÅKER FAST SÅ TILLÅT MIG ATT SKRATTA
Bög fusk AB

Dold text

Det är inte särskilt smart att sprida länkar till fusk, oavsett anledning.

Skicka in länken till Evenbalance (skaparna av PB) istället:
research@evenbalance.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Det är inte särskilt smart att sprida länkar till fusk, oavsett anledning.

Skicka in länken till Evenbalance (skaparna av PB) istället:
research@evenbalance.com

Både och, kommer en dag då barna tappar sitt konto å måste grina på mamma å pappa för dom duger inte å spela ett spel normalt!
Den dagen står jag utanför yterdörren å gapflabbar mot den lille f*n så han blir rädd å gömmer sig under sängen för resten av livet xD

*skickat*

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

cheaters

det är bara det att dom som gör fusk kommer alltid ligga steget före tyvärr blir så himla trist att spela då det släpps nya fusk hela tiden (ps bloopy inge smart att lägga upp en länk vars fusk ligger även om ja visste om det där fusket, finns många fler tyvärr

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Citat:

- v3.2 (08-07-2011)
* Bypassed newly introduced Punkbuster signature scan

Ja där fick man för att man skickade e-mail till PB, har dock skickat ännu ett med denna update inkl.

Kvällens runda bestod av...
1: dödad i hus, killen skjuter MG3 salva som idiot rätt igenom husvägg, klart han visste att jag var där?
2: dödad genom tät rök
3: dödad genom skog, kanske, KANSKE han han se nån pixel ändra sig å lyckas göra en kanon fin träff med *trumvirvel* 870 combat... förvånad? Inte jag, inte förstå gången de vapnet dyker upp.
4: gunner i T90 hittar av en störa drös folk just utanför deras spawn (=väldigt liten gubbe på 12x sniper avstånd) innan tank vart sänkt
Eller jag som är paranoid å tycker att lyckoskott som inte fanns vid beta/tidigt spel släpp borde givetvis vara fullt möjligt nu när P12 har tränat på sina skills med å se pixlar byta färg?

R.I.P pc games

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

*Suck* BFBC2 är totalt ospelbart, det är så många fuskare nu att det går inte köra en enda runda utan att känna av obalans.
Man blir minst sagt måttligt förbannad . . . !

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

varenda game jag är i ser jag minst 1 som blir bannad.. börjar fan bli löjligt.

Permalänk

En stor anledning till varför jag mest kör singelplayer, blir så satans trött på fuskare. Yayy se där, en fuskare, jag byter server. Men titta, en till fuskare. Nej usch för multiplayer. Det enda spel jag kan tänka mig att lira online är WoW. Call of duty, Medal of honor osv kör jag bara SP.

BF3 som kommer, kommer jag endast lira SP-delen (det kommer SP va? Hoppas jag i alla fall).
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

varenda game jag är i ser jag minst 1 som blir bannad.. börjar fan bli löjligt.

Du spelar väldigt oregelbundet :/
Pb scan BFBC2 last 24 hours
|Sammy666| Jul 15, 2011 8:24 pm
SkYlInE77 Jul 15, 2011 4:27 pm
KamayPLysy Jul 15, 2011 4:09 pm
I solid-core I Jul 15, 2011 3:50 pm
Harem79 Jul 15, 2011 3:23 pm
SSW1974 Jul 15, 2011 3:16 pm
PontoN. Jul 15, 2011 1:31 pm
AlfaRus94 Jul 15, 2011 1:04 pm
DrWeb Jul 15, 2011 12:51 pm
TheWeakOne Jul 15, 2011 10:45 am
tommy45 Jul 15, 2011 9:36 am
Pitomafia Jul 15, 2011 7:36 am
CzechKiller18 Jul 15, 2011 5:40 am
qanatoz.e Jul 15, 2011 5:29 am
bepkyT777 Jul 15, 2011 3:35 am

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Här har vi en storfuskare iaf! http://bfbcs.com/stats_pc/CANDYMAN%20-SRB-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

fuskare är fattiga horungar. PB suger dock, vilket gör att man ser dem med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hi!

Thanks for taking the time to send us this link. We will add it to our database if needed. If you ever find other links or cheats feel free to pass them along to us at research@evenbalance.com

Thanks again!

1 gången jag skicka länk så fick jag detta, 2´a gången så frågade jag om de inte fanns nå å göra å fick detta som svar, 3´e gången jag skickade länk med argt meddelande å bad dem dra åt skogen (typ, inte lika färggrant, men samma innebörd) så... fick jag detta som svar.

Känns uppmuntrande å se att dom bemödar sig med ctrl-v :?
Nog för att BF3 kommer å va skitkul, men .... jag börjar ha onda aningar ifall dom inte kan hålla dagens spel rena, hur skall det då gå med morgondagens där det blir mer invecklat?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Det roliga är ju att övriga världen avskyr ryssar, det är verkligen ett hatat folk. Vet själv när man lirar HoN att är det någon som förstör eller gör något helt idiot är det ryssar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir överlycklig när man lyckas döda en fuskare, då kännar man sig stolt att man har överlistat en fuskare:)

Skickades från m.sweclockers.com