Permalänk
Medlem

Eyeinfinty PC -Max 25-30 tusen

Hejsan

Min förra chef ringde igår och bad mig hjälpa honom sätta ihop en dator för 30.000 kr med 3 stycken skärmar. Jag har inte sån jätte koll på den tekniken men är det bara ATI som har den funktionen att köra flera skärmar på ett bra sätt ?

Det är vad jag har tänkt. Han vill ha 3 st "Svin bra" 27 tums skärmar så tyckte dom skärmarna jag valde passa bra?

Någon som har synpunkter eller bättre förslag ?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

vad sysslar din chef med, spel, poker, redigering osv? eller vad ska han använda datorn till?

Permalänk
Medlem

Webbdesigner/Webbutvecklare och lite redigering.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

kanske en processorkylare och ett till hd 6950 skulle svara bra när han ändå ska köra så jättehög upplösning och om det är bildredigering han gör så lär han behöva 8gb ram

Permalänk
Medlem

Mer ram ta 2x4gb ifall chefen vill ha mer så är det bara o köpa 2x4gb till, kanske lite bättre trådlöst nätverkskort, har för mig att den där bara klarar av 54mbs?

en ssd på 120gb eller 240gb, och så en himla massa lagrings diskar. Gör att det blir skönare att hålla på att öppna/spara.. ja allt blir bara skönare med ssd ^.^

tror han klarar sig med 6950 kortet. Men vet inte hur mycket mer den behöver arbeta när det är 3 skärmar och större upplösning.. än vad jag har.
mitt tips skulle vara att ta ett 6970 kort så slipper den arbeta lika hårt. Vilket kan hålla nere temp och ljud.

gissar på att företaget redan har OS?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"