6870- Referens kylare eller inte?

Permalänk
Medlem

6870- Referens kylare eller inte?

Pendlar mellan två grafikkort och kan inte riktigt bestämma mig! Dom presterar ju ungefär lika, men hur är då ljudnivån och temperaturerna?

Är dessa två jag pendlar emellan:

http://www.inet.se/artikel/5409092/gigabyte-radeon-hd6870-1gb...

eller:

http://www.inet.se/artikel/5409051/xfx-radeon-hd6870-be-1gb

Vilket av dom ska jag välja?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Köp båda och kör CF Men om du ska köra CF så kan det vara bra att ha ett kort som blåser luften utåt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Som du sa, är dom snarlika - Jag tror att "Gigabyte Radeon HD6870" är tystare i alla fall,
jag har ett liknande och det är tystare än mitt andra grafikkort.

Tror inte du blir besviken med det valet.

Lycka till!

/M

Permalänk
Medlem

jag har gigabyte kortet och det hörs inte större delen av tiden dessutom är det ju lite överklockning på det redan från fabrik så lite bättre prestanda har det nog (om det är märkbart i verkligheten kan säkert debatteras)

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

XFX Black edition korten är också fabriksöverklockade.
Det finns dock en annan version av just det XFX kort du funderar på.
Inet har sålt slut på dem och kommer enligt uppgift inte få in dem mer.
Men CD-ON har dem fortfarande.
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6870_black_edition_1gb_gdd...
Är en annan kylning på de korten. Bl.a 2 fläktar istället för en och kylkanaler på ovansidan av kortet.

EDIT: upptäckte just att det faktiskt inte är ett Black Edition på bilden hos CD-ON. Men det finns Black Edition med det utförandet också. Jag har ett och är mycket nöjd.
Skillnaden på vilket kort de har märks direkt på XFXs art.nummer. BE med dubbelfläkt har
HD-687A-ZDBC. De som inte har den kylningen har en annan bokstav istället för D bland de 4 sista.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=794819 ?

sparar några hundralappar. blir många pingvinstänger på ICA

smått överklockat (typ 15Mhz - obetydligt) men är knäpptyst, svalt och är byggts med lite roliga strömdelar som ska ge bättre klockning och mer kontroll via ASUS mjukvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Köp båda och kör CF Men om du ska köra CF så kan det vara bra att ha ett kort som blåser luften utåt.

Varken nätagget, plånboken, moderkortet eller chassit stöder CF Så det blir lite svårt

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

jag har gigabyte kortet och det hörs inte större delen av tiden dessutom är det ju lite överklockning på det redan från fabrik så lite bättre prestanda har det nog (om det är märkbart i verkligheten kan säkert debatteras)

Börjar luta åt gigabytes håll, 3 fläktar måste ju vara bättre än en

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Gigabyte lätt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies