Permalänk
Medlem

Köpa ny mobil?

Sitter med ett abonnemang som går ut nu i dagarna. Har tänkt beställa ett nytt, men vet inte hur jag ska göra med valet av telefon.
Är ganska sugen på en Android. Känns som att en HTC Wildfire S är det bästa alternativet för mig, som vill ha en smidig telefon som känns robust i handen och dessutom inte kostar alltför mycket. Det som gör att jag tvekar är att jag just nu sitter med en iPhone 3GS (Med iOS 4.2.1, Jailbreak) som jag är helnöjd med. Däremot är den ju två år gammal, vilket innebär att om den går sönder så kan jag inte få den reparerad utan att lägga ut x antal hundralappar, eller ens sälja den för en rimlig summa pengar.

Så där är dilemmat alltså; 2 år gammal iPhone 3GS utan garanti eller splitter ny HTC Wildfire S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Load:

Sitter med ett abonnemang som går ut nu i dagarna. Har tänkt beställa ett nytt, men vet inte hur jag ska göra med valet av telefon.
Är ganska sugen på en Android. Känns som att en HTC Wildfire S är det bästa alternativet för mig, som vill ha en smidig telefon som känns robust i handen och dessutom inte kostar alltför mycket. Det som gör att jag tvekar är att jag just nu sitter med en iPhone 3GS (Med iOS 4.2.1, Jailbreak) som jag är helnöjd med. Däremot är den ju två år gammal, vilket innebär att om den går sönder så kan jag inte få den reparerad utan att lägga ut x antal hundralappar, eller ens sälja den för en rimlig summa pengar.

Så där är dilemmat alltså; 2 år gammal iPhone 3GS utan garanti eller splitter ny HTC Wildfire S?

Glöm Wildfire S. Kommer du från Iphone (oavsett version) så ska du nog kika på de lite vassare android modellerna.

Förslag:
1. Galaxy S2
2. LG optimus 3D
3. SE xperia arc
4. Nexus S
5. ZTE Skate (Best Bang for the Buck!)

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Skrivet av retret:

Glöm Wildfire S. Kommer du från Iphone (oavsett version) så ska du nog kika på de lite vassare android modellerna.

Förslag:
1. Galaxy S2
2. LG optimus 3D
3. SE xperia arc
4. Nexus S
5. ZTE Skate (Best Bang for the Buck!)

6. htc inctredible
7. htc sensation
...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retret:

Glöm Wildfire S. Kommer du från Iphone (oavsett version) så ska du nog kika på de lite vassare android modellerna.

Förslag:
1. Galaxy S2
2. LG optimus 3D
3. SE xperia arc
4. Nexus S
5. ZTE Skate (Best Bang for the Buck!)

Och jag som ville komma undan billigt...
Vad är det egentligen som gör de där modellerna så mycket bättre?
Tycker Wildifre S verkar ganska likvärdig med en 3GS.

Känner inte att jag har råd med någon av de där, som den fattiga student man är (ZTE Skate har jag inte sett till med abonnemang).

Skulle kunna välja en Galaxy S, som då skulle kosta lite extra i månaden. Är den något att ha? Har nämligen läst lite om att Samsungs mjukvara har en tendens att vara lite ostabil.

Och som sagt, främsta anledningen till att jag vill byta är för att slippa vara orolig över att jag inte har någon garanti. Min 3GS börjar ju kännas lite gammal när ljudlöst-knappen slutar fungera o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Load:

Och jag som ville komma undan billigt...
Vad är det egentligen som gör de där modellerna så mycket bättre?
Tycker Wildifre S verkar ganska likvärdig med en 3GS.

Känner inte att jag har råd med någon av de där, som den fattiga student man är (ZTE Skate har jag inte sett till med abonnemang).

Skulle kunna välja en Galaxy S, som då skulle kosta lite extra i månaden. Är den något att ha? Har nämligen läst lite om att Samsungs mjukvara har en tendens att vara lite ostabil.

Och som sagt, främsta anledningen till att jag vill byta är för att slippa vara orolig över att jag inte har någon garanti. Min 3GS börjar ju kännas lite gammal när ljudlöst-knappen slutar fungera o.s.v.

har du inga pengar nu, så kan du ju vänta till din iphone går sönder och köpa ny då eftersom du troligtvis hunnit spara lite.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Xperia Neo, samma hårdvara som Arc men 3,7 skärm och 1000kr billigare. Jag är otroligt nöjd med min, läs recensionen på Swedroid.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

har du inga pengar nu, så kan du ju vänta till din iphone går sönder och köpa ny då eftersom du troligtvis hunnit spara lite.

Tanken var ju att jag skulle få lite pengar genom att sälja min iPhone. Pengarna hade jag tänkt lägga på att betala en summa kontant då jag skaffar abonnemang, för att få en lägre månadskostnad och en kort bindningstid (som jag anser är ganska viktig, vill inte binda mig i 2 år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LecToR:

Slår ett slag för Xperia Neo, samma hårdvara som Arc men 3,7 skärm och 1000kr billigare. Jag är otroligt nöjd med min, läs recensionen på Swedroid.

Njae, har inga bra erfarenheter av SE, och alla jag känner som har Xperia-modeller är mer eller mindre missnöjda, så jag håller mig borta från dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Load:

Njae, har inga bra erfarenheter av SE, och alla jag känner som har Xperia-modeller är mer eller mindre missnöjda, så jag håller mig borta från dem...

SE har skärp sig ordentligt med de nya modellerna (ARC,PLAY o NEO). Annars kan jag rekommendera en titt på Motorola defy och Huawei ideos x5/6

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

ska själv köpa en mobil o hört mig för lite.
HTC desire S är valet för mig, och prislappen flyger inte iväg allt för mycket.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Load:

Och jag som ville komma undan billigt...
Vad är det egentligen som gör de där modellerna så mycket bättre?
Tycker Wildifre S verkar ganska likvärdig med en 3GS.

Känner inte att jag har råd med någon av de där, som den fattiga student man är (ZTE Skate har jag inte sett till med abonnemang).

Skulle kunna välja en Galaxy S, som då skulle kosta lite extra i månaden. Är den något att ha? Har nämligen läst lite om att Samsungs mjukvara har en tendens att vara lite ostabil.

Och som sagt, främsta anledningen till att jag vill byta är för att slippa vara orolig över att jag inte har någon garanti. Min 3GS börjar ju kännas lite gammal när ljudlöst-knappen slutar fungera o.s.v.

Idag spelar inte tillverkaren någon roll. Samsung, Sony Ericsson, HTC, Motorola och LG alla har grymma Android mobiler i sin portfölj. Det är modellen du ska titta på individuellt.

Wildfire S är ok men inget jag skulle köpa. Jag skulle resonera så här, att om jag nu ändå ska betala varje månad för ett abb så kan man ju lika gärna lägga några extra kronor på en riktigt bra mobil som jag ska leva med X antal månader....men det jag det.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Ja, köper jag en Wildfire S så kommer jag ju inte ha den i mer än 12 månader (Om jag inte gillar den riktigt mycket, förstås).
Sen ser jag ingen mening med att köpa extremt dyra telefoner, då jag byter titt som tätt. Har haft 10 telefoner sedan jag fick min första för 5-6 år sedan.

Angående SE så är jag fortfarande skeptisk.

Så har jag ju fastnat lite för HTC:s UI, men det är absolut inget krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Load:

Tanken var ju att jag skulle få lite pengar genom att sälja min iPhone. Pengarna hade jag tänkt lägga på att betala en summa kontant då jag skaffar abonnemang, för att få en lägre månadskostnad och en kort bindningstid (som jag anser är ganska viktig, vill inte binda mig i 2 år).

Går alltid att göra tvärtom och sälja telefonen efter 1 år för att betala av slutsumman.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Hej
Ska snart lägga om abonnemanget och tänkte ska en ny tele då och skulle vilja ha hjälpa med vilken står mellan tre stycken:
1. Iphone 4g
2. HTC Sensation
3. Samsung Galaxy SII

(Nuvarande iphone 3gs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmufish:

Hej
Ska snart lägga om abonnemanget och tänkte ska en ny tele då och skulle vilja ha hjälpa med vilken står mellan tre stycken:
1. Iphone 4g
2. HTC Sensation
3. Samsung Galaxy SII

(Nuvarande iphone 3gs)

Samsung Galaxy SII

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Skrivet av Load:

Njae, har inga bra erfarenheter av SE, och alla jag känner som har Xperia-modeller är mer eller mindre missnöjda, så jag håller mig borta från dem...

Håller med Lector, Neo är en riktigt prisvärd mobil och jag är grymt nöjd med min.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Sony ericsson neo är en både bra och billig telefon men som sagt frågan är ifall det är någon extremt märkbar skillnad mellan den och iphone 3gs.

SE Neo är ju också ganska liten och det verkar att det är de du är ute efter, men det bästa tipset är ju att gå till en affär och känna lite på de olika modellerna och få en egen uppfattning sen de modellerna du tyckte om skriver du upp och åker hem och kollar på tester osv för att se vilken som faller dig bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmufish:

Hej
Ska snart lägga om abonnemanget och tänkte ska en ny tele då och skulle vilja ha hjälpa med vilken står mellan tre stycken:
1. Iphone 4g
2. HTC Sensation
3. Samsung Galaxy SII

(Nuvarande iphone 3gs)

Jag hade precis samma problem som dig! stod mellan HTC Sensation och Samsung Galaxsy SII. Men i slutändan blev det en Galaxsy SII då den hade betydligt längre batteri tid plus efter har åkt och känt på båda kunde jag överväga prestanda före design då det inte var jätte stor skillnad.

Riktigt nöjd klarade 15 timmar innan den var urladdad då jag hade spenderat ca: 8-9 timmar i affärer då jag konstant satt och surfade och pillade runt då jag inte riktigt njuter av att gå i affärer.

(Stor skärm är verkligen ett plus ifall du gillar att surfa då man får en bättre översikt)

Permalänk

Undvik Slamsug mobilerna, samsung ska hålla sig till TV apparater (är samsung fanboi)

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Undvik Slamsug mobilerna, samsung ska hålla sig till TV apparater (är samsung fanboi)

Jag har aldrig ägt en samsung telefon innan men min samsung galaxsy sII fungerar perfekt så därför rekommenderar jag den! riktigt nöjd med batteri tiden och underbar att surfa med då man har lite yta att kolla på. Har också börjat svara med mer utförliga sms istället för korta svar då den är extremt lättare att sms med än min gamla SE walkman gammal sak.. Jämförde också med farsans iphone och min kändes snabbare !

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan säga detsamma om LG, har en 52" LED-TV som jag älskar men min Optimus 2X vill jag slänga i väggen dagligen. Ett perfekt exempel på ett företag som ger sig in på en marknad där de inte borde vara..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Om det är prio på en billig men bra mobil framförallt så vill jag slå ett slag för LG Optimus 7. Den finns för 2000 på netonnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Undvik Slamsug mobilerna, samsung ska hålla sig till TV apparater (är samsung fanboi)

Någon speciell anledning?
Annars finns ju Galaxy Ace, som har lite större skärm, lite snabbare processor, men mindre RAM. Dock tycker jag den ser väldigt plastig ut, och så ser ju många den som en iPhone 4-ripoff när det gäller design.

Permalänk
Medlem

skulle tipsa om att ni som kan något om mobiler ska kolla på Motorola Defy. köpte faktiskt den nyss idag och ska roota den och överklocka osv när jag faktiskt lärt mig något om android

Edit : Tycker att den mobilen och den är inte seg heller. inte som en en svindyr smart phone men eftersom att det verkar som att man kan överklocka den till 1ghz+ utan problem så kan det nog vara en skitbra mobil

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Om det är prio på en billig men bra mobil framförallt så vill jag slå ett slag för LG Optimus 7. Den finns för 2000 på netonnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jävlar, den verkade fin. I alla fall dess specifikationer, har inte kollat Windows Mobile 7.
Får kolla upp lite omdömen och videos om den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Load:

Ja jävlar, den verkade fin. I alla fall dess specifikationer, har inte kollat Windows Mobile 7.
Får kolla upp lite omdömen och videos om den!

Jo, rekommenderat pris är 4500 tror jag. Jag får väl erkänna att det finns några barnsjukdomar med WP7, t. Ex. Att det inte är officiellt lanserat i Sverige ännu så man kommmer inte åt marketplace med ett svenskt liveID. Förmodligen är det delvis därför den är så billig.

Svenskt stöd ska dock komma med den feta uppdateringen som släpps i höst. (rykten säger September)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jo, rekommenderat pris är 4500 tror jag. Jag får väl erkänna att det finns några barnsjukdomar med WP7, t. Ex. Att det inte är officiellt lanserat i Sverige ännu så man kommmer inte åt marketplace med ett svenskt liveID. Förmodligen är det delvis därför den är så billig.

Svenskt stöd ska dock komma med den feta uppdateringen som släpps i höst. (rykten säger September)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag förstod det, inget svenskt tangentbord heller.
Jag ser dock inga problem med det, blir inte så väldigt mycket krångligare att skriva.

Jag har i alla fall slängt ut en annons om min iPhone, hoppas NetOnNet har kvar sitt finfina pris på Optimus 7 när någon glad person bestämmer sig för att köpa den.

Permalänk
Medlem

iPhone såld, LG:n köps imorgon.

Tackar för en bra start på sidan.
Nu kan ni låsa tråden (eller hur ni gör här ).