Permalänk

Snabb fråga, kanske lite dum också

Hej, Jag har nämnligen tänkt slänga ihop min första gaming rig.

Jag är amatör alltså, och vill vara 100% med allt.

Jag får alla sladdar/kablar jag behöver om jag tex beställer komponenter från inet? Jag behöver inte köpa med kablar etc?

Permalänk
Medlem

Kolla detaljerade specifikationer på varje komponent om det står något speciellt ang. sladdar/kablar, annars borde du nog få allt som behövs för att komponenten ska fungera.

Permalänk
Medlem

Vad för kablar menar du? Kablar till utgångarna fram på chassit (om det finns) samt till power knappen ska finnas. Resten av kablarna finns väl på nätagget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sann livsglädje är att få göra så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. För så mycket pengar som möjligt. Åtta timmar varje vardag, med ledig helg.

Permalänk

Minst 2 sata kablar brukar ingå med Moderkortet, dem följs inte med hårddiskar eller skivspelarna.
Chassit har sladdar som sitter fast redo att kopplas till moderkortet, och resten sköts av nätagget. ready to go.

Permalänk

Okej, tack för snabba svar. Juste, Får man med skruvar och kyl pasta också :)? hihihihi

Permalänk
Medlem

Kylpastan sitter ofta redan på kylaren. Vet inte vilka skruvar du menar men de bruka få med nånstans. Detaljer och antal varierar med vad man köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

Okej, tack för snabba svar. Juste, Får man med skruvar och kyl pasta också :)? hihihihi

Skruvar för moderkort med distanser följer med. Sen brukar en del chassi tillverkare skicka med en hel drös skruvar... De du får med räcker garanterat. Sata kablarna är det enda jag skulle dubbelchecka om du ska ha 2 hårddiskar och optisk enhet. Kan behöva komplettera med en. Men generellt sett är allting plug n play ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...