Permalänk

Diod byte på 360 kontroll

Tja!
Tänkte visa lite bilder från när ja bytte dioder på 360 kontrollen, från grönt till rött
Kan ju säga att om man är lite skakig i händerna så är det väldigt frustrerande! Men annars var det roligt kom dock upp en hel hög med svordomar och till slut så kastade jag min löd kolv o köpte en ny

4everapple1 här på Swec ska ha ett tack då han gav mig tips och sålde 10 dioder till mig!

Diod byte på 360 kontroll

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

RROD PÅ kontrollen hahaha epic

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! De där dioderna är fan inte stora. Skulle inte banga på röda dioder i min kontroll också, speciellt inte då jag håller på med en lite större mod för själva 360-skalet som kommer innefatta rött ljus. Blir till att öva lite mer på lödning först dock, och skaffa ny lödkolv. Min enda nuvarande är gasdriven och sjukt opålitlig, stoppar definitivt inte den i varken konsol eller handkontrollerna

Visa signatur

}-]..[-{

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

RROD PÅ kontrollen hahaha epic

Tänkte ja aldrig på XD

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Skrivet av Shultz3:

Bra jobbat! De där dioderna är fan inte stora. Skulle inte banga på röda dioder i min kontroll också, speciellt inte då jag håller på med en lite större mod för själva 360-skalet som kommer innefatta rött ljus. Blir till att öva lite mer på lödning först dock, och skaffa ny lödkolv. Min enda nuvarande är gasdriven och sjukt opålitlig, stoppar definitivt inte den i varken konsol eller handkontrollerna

Säg till om du ska görat så kan ja skicka tipsen som jag fick
Blir det ett galleri sen då eller?

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

RROD PÅ kontrollen hahaha epic

var min första tanke

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Vad använder du för skruvmejsel? Det är ju någon rolig standard på skruvarna, som inte går att få upp med en vanlig mejsel :/

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Vad använder du för skruvmejsel? Det är ju någon rolig standard på skruvarna, som inte går att få upp med en vanlig mejsel :/

En T8 torx security hole eller någe sådant Här är den iaf

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

RROD 24/7

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Medlem

Hur visste du hur strömstarka dioder du skulle köpa och med vilken spänning?
Enda sättet jag kan tänka mig är att sitta och mäta spänningen när kontrollern är igång?

Har lite funderingar på liknande modifieringar fast på helt andra föremål

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Hur visste du hur strömstarka dioder du skulle köpa och med vilken spänning?
Enda sättet jag kan tänka mig är att sitta och mäta spänningen när kontrollern är igång?

Har lite funderingar på liknande modifieringar fast på helt andra föremål

Tänkte inte bara gjorde köpte dem av en kille här ifrån så tänkte att han skickar säkert rätt

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Decimater66:

Tänkte inte bara gjorde köpte dem av en kille här ifrån så tänkte att han skickar säkert rätt

Okej
Skulle du kunna fråga hur han fick reda på detta?
Jag har nämligen inte hittat något vettigt sätt att mäta detta på.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Okej
Skulle du kunna fråga hur han fick reda på detta?
Jag har nämligen inte hittat något vettigt sätt att mäta detta på.

Eller så frågar du själv 4everapple1

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |