Permalänk
Medlem

Gta IV problem

Tjenare! Har installerat gta iv på min dator men det hackar till och med i low inställningar. Hade 64 fps i benchmark med low settings.

Dator:

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07GHz

RAM: 6 GIG

OPERATIVSYSTEM: Windows 7 Ultimate 64-bit

GRAFIK KORT: Nvidia Sparkle GeForce GTX 460

Borde ju ändå orkar gta på lägsta inställningar?

Det hackar lika mycket med det mesta på max.

Ge mig tips på vad jag kan göra för att fixxa detta, sen vet jag inte om jag har rätt patch?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kör du benchmark så lär den inte köra på låga inställningar.

Vad säger vehicle, view distance och allt det där?
Hur mycket videominne är "använt"? Alltså det i grafen.
Temperaturer och klock på prylarna?

Permalänk
Medlem

Brukar ha typ 500/980 i videominne saken,

Temperatur ska inte va ngt problem, laggar lika mycket när jag just har startat datorn.

Clock vet jag inte ens vad det är, men det är bara grafikkortet som är överclockat, och det är gjort från fabrik.

Stog att jag hade 3.7 gig video minne på canirunit

Permalänk

En console-port är vad GTA IV är, en ganska kass imho. Jag får runt väldigt ojämn FPS i det spelet. Allt från 35-120 (inkl cutscenes).

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

GTAIV är mycket minnesintensiv spel. Hade tidigare 4GB ram som tog slut nästan direkt efter att det har hackat en stund.
Uppgradering till 8GB var ett riktigt lyft. Du har inte möjligtvis några minneshungriga program i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

HAr du dratt ner senaste patchen? skillnaden mellan patchat och opatchat är enorm!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma hårdvara och fick typ 0,5 fps (utan att överdriva) så fort jag lämnade lägenheten (i spelet...) och gick ut på gatan. Tydligen väldigt vanligt problem med första versionen och för mig flöt det på perfekt när jag installerade en uppdatering.

Har för mig att jag läste något om att den allra senaste patchen (1.0.7.0 tror jag den heter) kan orsaka lagg igen och att patch 1.0.4.0 är stabilast. Vet ej om det stämmer men jag körde på 1.0.4.0 och det gick som sagt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twizzter:

Tjenare! Har installerat gta iv på min dator men det hackar till och med i low inställningar. Hade 64 fps i benchmark med low settings.

Dator:

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07GHz

RAM: 6 GIG

OPERATIVSYSTEM: Windows 7 Ultimate 64-bit

GRAFIK KORT: Nvidia Sparkle GeForce GTX 460

Borde ju ändå orkar gta på lägsta inställningar?

Det hackar lika mycket med det mesta på max.

Ge mig tips på vad jag kan göra för att fixxa detta, sen vet jag inte om jag har rätt patch?

Funkar kasst för mig också. Med allt på max har jag 61FPS i benchmarken så den kan man verkligen inte lita på. Med allt på max kan jag bara ha view distance på ~30 annars tar det över 1GB videominne, vilket jag inte har. Inne i lägenheten ~70FPS, ute på gatan 20-40FPS värdelöst, GPU användning "ute" ~30-60% bra optimerat. Kör CPU@stock men grafikkortet OC 900/1800/1950MHz@1.087V

Skrivet av careri:

Jag har exakt samma hårdvara och fick typ 0,5 fps (utan att överdriva) så fort jag lämnade lägenheten (i spelet...) och gick ut på gatan. Tydligen väldigt vanligt problem med första versionen och för mig flöt det på perfekt när jag installerade en uppdatering.

Har för mig att jag läste något om att den allra senaste patchen (1.0.7.0 tror jag den heter) kan orsaka lagg igen och att patch 1.0.4.0 är stabilast. Vet ej om det stämmer men jag körde på 1.0.4.0 och det gick som sagt bra.

Har spelet på steam, hur avinstallerar man patch 1.0.7.0 utan att man måste installera om, går det alls? Uppdaterar inte steam spelet automatiskt? Minns fan inte
Ett kul spel om det bara var spelbart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah, ok, jag hade det på skiva... är inte helt insatt i Steam men har för mig att det automatiskt uppdaterar till senaste patchen utan att man kan göra speciellt mycket åt det.

Permalänk
Permalänk
Medlem

patchade till 1.0.4.0 och nu går det fint på high/very high!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Tackar ska testa det

Visa signatur
Permalänk

Borde gå bättre med nyaste patchen! själv får ja 60fps om jag kör allt very high förutom view/detail distance , car blala.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2