Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

BFBC2 - Grafik Problem

Hej, jag köpte BFBC2 igår och efter ett tags lirade så kommer de upp svarta fyrkanter på skärmen och allmänt mysko färger (kolla screen), någon som vet vad de kan vara? jag tror inte de kan bero på värme från varken gpus eller cpu, CPUn ligger på 58-60 grader efter ca 2 timmars spelade och problemet uppstår bara efter ett bra tags spelade (1-1,5 timma) GUPs ligger på 71 och 60, så jag tycker inte de borde vara några problem. vad tror ni?

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk

Jag har haft samma problem, kör ochskå 460 SLI, jag vet inte om det kan hjälpa men;
Jag hade en alpha invite till BF3, vilket man behövde "exprimentella" drivrutiner från Nvidia för, men då när jag slutade spela alfan och gick tbx till BFBC2 hittade detta problem mig, jag bytte helt enkelt till de gamla nyaste stabila drivrutinerna, och nu är det borta~
Långsökt? Japp, men bara ett tips, kanske har något med drivrutinerna att göra.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Testa byta grafikkortsdrivrutiner till senare/tidigare version. Har du sett liknande saker i andra spel? När jag hade detta problem (som gällde allt jag spelade) så hade grafikkortet på något sätt pajat och då var det bara att köpa nytt.

Permalänk
Medlem

ser ut som drivrutin problem imo

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Jag har haft samma problem, kör ochskå 460 SLI, jag vet inte om det kan hjälpa men;
Jag hade en alpha invite till BF3, vilket man behövde "exprimentella" drivrutiner från Nvidia för, men då när jag slutade spela alfan och gick tbx till BFBC2 hittade detta problem mig, jag bytte helt enkelt till de gamla nyaste stabila drivrutinerna, och nu är det borta~
Långsökt? Japp, men bara ett tips, kanske har något med drivrutinerna att göra.

Skrivet av woicer:

Testa byta grafikkortsdrivrutiner till senare/tidigare version. Har du sett liknande saker i andra spel? När jag hade detta problem (som gällde allt jag spelade) så hade grafikkortet på något sätt pajat och då var det bara att köpa nytt.

hej, detta problem uppstår BARA i BFBC2, inget annat spel, jag kör dom senaste drivarna från nvidias sida (275.33), ska testa och köra äldre, vilka kör du med?

tack

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

På egen risk kan du ju prova att ladda ner och installera 280.19 BETA. Jag kör inte SLI men har inga problem med BFBC2 med dessa eller andra spel.

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk

Jag kör dessvärre med 275.33 Vet ej vad som är problemet, du kan ju testa att ominstallera lite olika drivers och se om några funkar typ. Hoppas det löser sig!

EDIT; Spelar atm. Nu har jag samma problem igen som du.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Om du inte gjort det redan testa köra driver sweeper(helst i felsäkert läge) för att ta bort alla drivrutiner till grafikkortet.

Visa signatur