Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Phew, blöt natt igår. Men trevligt
I morn går vi på det igen

Det verkar som om att min urge att skriva på swec full har försvunnit btw

Skrivet av MulleEng:

*Tråd rensad*
Uppmana folk till olagligheter är olagligt i alla åldrar
(Tog bort ett svar på inlägget och redigerade ett inlägg)

Ojojoj, om alla som var "brottsliga" på det sättet syddes in så skulle våra ungdomsanstalter svämma över

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Hösten är väl inget vidare, om jag får säga det. Inte heller vintern. Så igentligen så bor man väl på fel sida utav ekvatorn för att det ska passa en.
Men, tja.. man har väl inte så mycket att säga till om, känns det som. Är bara att flyta med så gott det går.

Ala_95: Här kanske du kan hitta det du söker:
http://www.alltomhundar.com/hundforum/

Hösten kan vara rätt trevligt den också, för oss hårdvaru entusiaster:)
Sommaren har vara rätt dåligt här faktiskt. Varit någon vecka (helger) med stekande sol. Som jag inte alls gillar. Inte 29 stekande grader iaf.
Runt 24-26 grader är alldeles lagom för mig.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Är lite besviken på Inet, beställde ett datorpaket, dom sa att ram minnerna, (g.skill ripjaws 8gb) skulle komma i i lördags m en dom är försenade) och processor kylaren vet dom inte när dom får in...

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk

*sigh* Håller på och felsöker morsans dvd-recorder.
Har hittat några kondingar jag tänker byta (G-Luxon, tut tut tut.....)

En sak jag verkligen inte förstår är varför man blandar kondensatorer med identiska data på samma kretskort.
Det sitter mest bra daewoo och samxon och så har de blandat in några kassa G-Luxon i det hela.... WHYYYY!?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Regn gillar jag också. Men inte orkan vindar på 25646 mk/h ( jag kanske överdrev lite ,men ni fattar )
Nu har det börjat falla lite löv från träden också. Man kan tro att dom har gula febern.

Lite? Haha...

Här har det blåst som FAN också, men nu är det sol och varmt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Inget vattentryck i huset, har inte duschat sen jag var och tränade tidigare idag. Får nog cykla ner till gymmet en gång till...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Blight till grafikkort. Man sänker hastigheten på fläkten med 2-3% och vad händer? Jo det går och försöker bli en facking grill. Tur var väl att det inte han det då men härliga regnbågar man får nu efter en-två timmars spelande.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Ont i axeln. Suttit för länge vid datorn? Hoppas att det går över av sig själv.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter på tågstationen och väntar. Gillar inte regnet idag, har kört bil och flyttat massa prylar, då är jag gärna utan regn. Nu drar plugget igång igen, det ser jag faktiskt fram emot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Åka båt i 5 härliga knop i 4 timmar med ca 2m höga vågor med motorbåt är.. en liten upplevelse. Rekommenderas? Nja..
Ligger i hamn nu på Gotland/Fårö och det är lugnt för tillfället! Men Murphy är nog som alltid runt krokarna som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Någon som vet var man kan köpa bra ellyter i mindre mängder utan att behöva betala 10 spänn för själva lyten och sen 180 spänn i frakt som hos elfa?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Hur bred är en fullvuxen jämthund? Tacksam för svar!

Hur bred är en fullvuxen svensk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Hur bred är en fullvuxen svensk?

Men jag tänkte på ett ungefär. Håller på med en hundkoja så skulle hjälpa att veta. I värsta fall så får jag leta reda på någon jägare i trakten och be att få mäta dennes hund lite grann
Har en jämthund i huset mittemot på gatan, men den är långt ifrån fullvuxen än så det hjälper inte så mycket...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Någon som vet var man kan köpa bra ellyter i mindre mängder utan att behöva betala 10 spänn för själva lyten och sen 180 spänn i frakt som hos elfa?

Gissade att det var elektrolyter du snackade om.
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&se... ?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

Minst sagt ett begränsat utbud
Vill hitta en 2200uf 10v av ett bättre märke som inte exploderar efter 2 år som den gamla

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Värdelösa SSD, byter till IDE när man kopplar ur den och vägrar gå tillbaka till AHCI när man kopplar in den igen. Jahap, kan man inte komma in på windows på stationära datorn... Någon som vet vad som kan vara felet? Firmware, felaktig inställning, anything? Det har varit såhär i över ett år nu och det är jäkligt störande att behöva installera om windows varje gång. SSDn i fråga är en corsair P128

Edit: Efter ytterliggare felsökning och allt sånt så visar det sig att ALLA enheter som kopplas in på just den SATA-porten förvandlas till IDE. Kopplar in på en annan port och vips blir det AHCI igen.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Värdelösa SSD, byter till IDE när man kopplar ur den och vägrar gå tillbaka till AHCI när man kopplar in den igen. Jahap, kan man inte komma in på windows på stationära datorn... Någon som vet vad som kan vara felet? Firmware, felaktig inställning, anything? Det har varit såhär i över ett år nu och det är jäkligt störande att behöva installera om windows varje gång. SSDn i fråga är en corsair P128

Edit: Efter ytterliggare felsökning och allt sånt så visar det sig att ALLA enheter som kopplas in på just den SATA-porten förvandlas till IDE. Kopplar in på en annan port och vips blir det AHCI igen.

Måste bra få skratta lite här ^^

Du har haft problemet i över ett år men inte bytt sata port? xD

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av m3nl0l:

Måste bra få skratta lite här ^^

Du har haft problemet i över ett år men inte bytt sata port? xD

Den simplaste lösningen är oftast den man minst tänker på.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

När jag vaknade i morse kände jag en 'liten' knöl som satt fast i tandköttet.. Den lossna till slut av sig själv var en hyffsat stor bit som var bara blod i princip Tror det var en infektion p.g.a en liten chipspit eller skal från en popcornkärna som fastnat. Inte så jedra fräscht kanske men ja nu kan jag borsta utan att det blöder satan

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

När jag vaknade i morse kände jag en 'liten' knöl som satt fast i tandköttet.. Den lossna till slut av sig själv var en hyffsat stor bit som var bara blod i princip Tror det var en infektion p.g.a en liten chipspit eller skal från en popcornkärna som fastnat. Inte så jedra fräscht kanske men ja nu kan jag borsta utan att det blöder satan

Jag fick loss en bit från tandköttet för några månader sedan också. Det var som en finne ungefär, ganska äckligt var det iaf i och med att den var i käften.

Förresten, morfar dog i morse. Mormor ringde klockan 7 och mamma tog bilen ner till sundsvall direkt men hann inte fram. Det hade tydligen gått väldigt fort, pappa trodde det var hjärtat. Aja, glad för att det var hjärtat och att han inte kvävdes till döds. Han hade ju trots allt lungcancer och redan i lördags så hade han otroligt svårt att andas och det skulle bara bli värre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag fick loss en bit från tandköttet för några månader sedan också. Det var som en finne ungefär, ganska äckligt var det iaf i och med att den var i käften.

Förresten, morfar dog i morse. Mormor ringde klockan 7 och mamma tog bilen ner till sundsvall direkt men hann inte fram. Det hade tydligen gått väldigt fort, pappa trodde det var hjärtat. Aja, glad för att det var hjärtat och att han inte kvävdes till döds. Han hade ju trots allt lungcancer och redan i lördags så hade han otroligt svårt att andas och det skulle bara bli värre.

Usch, beklagar. Inte kul sådant :/

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. Har fått skavsår på skavsåret. Dessa förbannade skor.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Justerade främre växelföraren på cykeln. Högsta växeln tar som i den yttre innerplattan på växelföraren. Testade att skruva på skruvarna som det stod i manualen men slutade med att jag fick dra åt vajern lite. Kan uppstå lite problem när man ska växla mellan framnaven men det gör man så sällan. I värsta fall får man stanna cykeln och dra till vajern lite för hand så det går lättare att växla. Den "fastnar" på en liten utstickande sak nu eftersom den är så pass spänd.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Justerade främre växelföraren på cykeln. Högsta växeln tar som i den yttre innerplattan på växelföraren. Testade att skruva på skruvarna som det stod i manualen men slutade med att jag fick dra åt vajern lite. Kan uppstå lite problem när man ska växla mellan framnaven men det gör man så sällan. I värsta fall får man stanna cykeln och dra till vajern lite för hand så det går lättare att växla. Den "fastnar" på en liten utstickande sak nu eftersom den är så pass spänd.

På min förra cykel med kransväxlar fick man lägga i växeln och sen slita till i vajern så hoppade den i.

Dissade skiten och nu har jag en damcykel med 3vxl i navet. Less is more
Cykelkorg är da boss när man inte vill svetta ner hela ryggen + få pissont.
Dessutom har man rätt att ha en bättre sadel än en tunn jävla pungkross utan att se störd ut

(Ja, den går fort utan att ha 27vxl.)

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

På min förra cykel med kransväxlar fick man lägga i växeln och sen slita till i vajern så hoppade den i.

Dissade skiten och nu har jag en damcykel med 3vxl i navet. Less is more
Cykelkorg är da boss när man inte vill svetta ner hela ryggen + få pissont.
Dessutom har man rätt att ha en bättre sadel än en tunn jävla pungkross utan att se störd ut

(Ja, den går fort utan att ha 27vxl.)

Damcyklar är underskattade.
1: Du slipper stålpinne á la stenkross
2: Allt som oftast en korg framtill
3: Fjädrad sits
4: Läcker lila/rosa färg xD

Å nav växel 3vxl räcker gott å väl

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Damcyklar är underskattade.
1: Du slipper stålpinne á la stenkross
2: Allt som oftast en korg framtill
3: Fjädrad sits
4: Läcker lila/rosa färg xD

Å nav växel 3vxl räcker gott å väl

Min är en svart Monark
Den är nog inte lika stöldbegärlig som en hipsterfixie eller supermegaallround-mtb-cityräser för 26k heller

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hade riktigt bra flyt igår

Skulle ta ut pengar på Maxi för att kunna köpa pizza, och när jag skulle parkera blir jag påbackad av en liten gubbe,

Sen så visar det sig att mitt kort inte funkar så jag kunde ändå inte ta ut några pengar

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog klara mig med tre växlar också. Funderade faktiskt på singelspeed ett tag, men tre stycken vore bättre. En "lätt växel", en trög och en mega-trög. Det vore något det!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Själv kör jag redan treväxlat, dock inte på cykeln. Utan på Capricen. En burnoutväxel, en uppförsbackeväxel och en cruiseväxel.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Blev dumpad av min tjej förra veckan, 1 dag innan våran två års dag. Känns sådär ball just nu.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"