inet.se Behöver simpel hjälp, men mycket snabbt!

Permalänk
Medlem

inet.se Behöver simpel hjälp, men mycket snabbt!

Min dator gick sönder igår så jag frågade på fragbite om en dator, så någon plockade ihop en dator åt mig.
Kommer denna datorn att funka?
Om inte, vad ska jag göra (redan beställd, dock inte länge sen)
https://www.inet.se/kundvagn/visa/717218

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adderad:

Min dator gick sönder igår så jag frågade på fragbite om en dator, så någon plockade ihop en dator åt mig.
Kommer denna datorn att funka?
Om inte, vad ska jag göra (redan beställd, dock inte länge sen)
https://www.inet.se/kundvagn/visa/717218

Delarna är kompatibla med varandra, ja. Med den budgeten skulle jag dock byggt datorn själv och köpt bättre delar.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Delarna är kompatibla med varandra, ja. Med den budgeten skulle jag dock byggt datorn själv och köpt bättre delar.

Tack, du sparade en väldigt paranoid man väldigt mycket tid :').
Har någon nån aning om vad jag kommer kunna köra på denna?
Typ, ifall den kan maxa Black Ops?
Bryr mig inte men bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adderad:

Tack, du sparade en väldigt paranoid man väldigt mycket tid :').
Har någon nån aning om vad jag kommer kunna köra på denna?
Typ, ifall den kan maxa Black Ops?
Bryr mig inte men bra att veta.

Kolla här http://www.youtube.com/results?search_query=GTX+550Ti+OC+1GB&...
så vet du ungefär:D Tänkt på att klippen kanske är inspelade med fraps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Kolla här http://www.youtube.com/results?search_query=GTX+550Ti+OC+1GB&...
så vet du ungefär:D Tänkt på att klippen kanske är inspelade med fraps.

Tack som fan <3
Så jag har beställt en helt okej burk som kommer att hålla i ett tag och den kommer att fungera.. typ? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adderad:

Tack som fan <3
Så jag har beställt en helt okej burk som kommer att hålla i ett tag och den kommer att fungera.. typ? :>

För de pengarna är den helt okej, även fast att du egentligen borde montera den själv och slänga in, exempelvis, en bättre GPU.

EDIT: typo.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Vad den kommer klara eller ej beror ju lite på vad du tänkt köra för upplösning och inställningar.
550TI har ju sämre prestanda än t.ex 460 som har ett par år på nacken.
Just Black Ops ser det ut att kunna maxa även på 1920*1200 medan i t.ex BFBC2 ligger det kortet runt 30FPS på en mycket starkare cpu

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vad den kommer klara eller ej beror ju lite på vad du tänkt köra för upplösning och inställningar.
550TI har ju sämre prestanda än t.ex 460 som har ett par år på nacken.
Just Black Ops ser det ut att kunna maxa även på 1920*1200 medan i t.ex BFBC2 ligger det kortet runt 30FPS på en mycket starkare cpu

Äsch då, det funkar för mig :).
Kommer jag kunna köra BFBC2 alls? - har inte varit speciellt aktuellt för mig men det verkar vara rätt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adderad:

Äsch då, det funkar för mig :).
Kommer jag kunna köra BFBC2 alls? - har inte varit speciellt aktuellt för mig men det verkar vara rätt roligt.

Det lär du kunna, dock kanske inte på max om du inte vill ligga på 25-30 FPS
Nyare spel skulle jag gissa att du kommer få nöja dig runt medium.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.