Datorn startar, stänger av sig efter en sekund, och gör samma sak igen.

Permalänk
Medlem

Datorn startar, stänger av sig efter en sekund, och gör samma sak igen.

Har precis byggt min dator, men nu startar den upp i en sekund och startar om typ hela tiden. Vad är det som är fel då? Vill gärna veta snabbt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla så att distanserna bakom moderkortet sitter korrekt.
Gör de det är det så kolla att alla kablar sitter i ordentligt (ta ut de och sätt i de igen), sitter allt i som det ska så är det bara att börja felsöka 1 sak i taget, koppla ut allt som inte behövs för att starta datorn, dvs behåll bara cpu och cpu kylare, går den igång då så sätter du i minnet, funkar detta sätter du i grafikkortet osv osv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nu låter hårddisken när jag startar, men allt är ihopkopplat... jag orkar inte koppla ur allting, eftersom detta tog 2 timmar.

Permalänk
Medlem

Hur förväntar du dig kunna hitta problemet om du inte orkar felsöka?
Kolla iaf så att alla strömsladdar till moderkort och grafikkort sitter i samt att ramminnen sitter i ordentligt (ta ur dem och sätt i igen), detta tar ca 1 minut totalt.
Är det distanserna så kan du förstöra moderkortet om du inte åtgärdar det, är det nåt annat så hittas det genom att koppla ur saker och testa en sak i taget.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Mina specs är

Intel Core i7 2600K
8GB Corsair Vengeance (2x4096MB)
MSI P67A-C45 REV B3
Gigabyte Geforce GTX 560 Ti OC
XFX Core Edition 650W

Alla kablar sitter i ordentligt, hårddisken gör ett konstigt ljud när den startar, det gjorde den dock inte förut, det hände bara efter att jag pluggade in mini speakern till moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hade själv de problemet när jag byggde min första dator då var det min cpu kylare som jag inte hade monterat rätt, testa det.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Permalänk
Medlem

Haha du tror visst att det är ett magikerforum? Det kommer inte att lösa sig helt magiskt bara för att du inte orkar felsöka... Spelar inte så stor roll hur lång tid det tog att sätta ihop datorn, är det så att den inte funkar så får du tyvärr bita i det sura äpplet och göra om allt. Annars har du inte en suck att veta vad som kan vara fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Det var visst power kabeln till CPUn, hehe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenano:

Alla kablar sitter i ordentligt

Skrivet av Xenano:

Det var visst power kabeln till CPUn, hehe..

Illa

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.