Steam + 2 skärmar = fail!?

Permalänk
Medlem

Steam + 2 skärmar = fail!?

Hej det här gäller säkert fler spel, men jag har problem med Steam ifråga. Kör windows 7 x64, och har två skärmar. Varje gång jag startar upp något spel så försvinner halva bilden på min andra skärm. Varför är det så? Och hur kan jag fixa så Steam bara har med skärm 1 ifråga att göra med och inte rör skärm 2.
Och ja, jag vill spela i helskärm.

Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Har du samma upplösning i spelet som på skrivbordet? (Bara en gissning)

Visa signatur

ASUS Maximus VI Gene | Intel i7 4770k |Corsair H80i |Asus GTX 780ti DCUII OC |Silverstone Strider 650w gold | 256 GB Samsung 840| 16 GB G.skill Ares | Bitfenix Phenom | Windows 7 Professional 64bit // Kringutrustning: Zowie Celeritas | Zowie EC1 Blue|Steelseries 9 HD|Logitech G35/Audio-Techninca ATH M50 | BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | Nexus 5

Permalänk
Medlem

Uh, detta är en egenskap av att köra spel i 'fullskärmsläge'. Inget annat förutom spelet visas eller hanteras (ja, inklusive Aero), vilket ger snabbare tillgång till grafik kortets resurser och därmed bättre prestanda.

Kör spelen i fönsterläge (se spelets inställningar för detta) om du fortfarande vill ha tillgång till den andra skärmen. "Windowed (Fullscreen)" läge finns i en del titlar som WoW, vilket ger ett utseende likt vanlig fullscreen, men behåller Windowed mode karakteristiken så att du fortfarande kan använda de andra skärmarna. (Inklusive prestanda förlusten)

Permalänk
Medlem

Ja det är 1920x1080 på båda skärmarna. eXale, så det går inte att åtgärda?

Permalänk
Medlem

LÄS eXale inlägg igen ORDENTLIGT. eXale har redan skrivit ett hel tänkande svar på att det GÅR och HUR man gör.

Vill du ha ett bättre svar så måste du bidrar med detaljer först. Exakt vilka spel det gäller, exakt hur det blir och exakt vad du har igång samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Uh, detta är en egenskap av att köra spel i 'fullskärmsläge'. Inget annat förutom spelet visas eller hanteras (ja, inklusive Aero), vilket ger snabbare tillgång till grafik kortets resurser och därmed bättre prestanda.

Kör spelen i fönsterläge (se spelets inställningar för detta) om du fortfarande vill ha tillgång till den andra skärmen. "Windowed (Fullscreen)" läge finns i en del titlar som WoW, vilket ger ett utseende likt vanlig fullscreen, men behåller Windowed mode karakteristiken så att du fortfarande kan använda de andra skärmarna. (Inklusive prestanda förlusten)

Jag spelar spel på min TV, då windows 7 har väldigt små ikoner/knappar i 1920x1080 så har jag dragit upp storleken på dessa saker i windows. Då gör steam att spelen blir konstig storlek, Who's that flying?! exempelvis, kotor, och filmer man spelar upp via steam.

Går jag till steamkatalogen och letar reda på .exe filen för motsvarande spel och går på egenskaper och väljer "Disable display scaling..." (tror jag det är, inte hemma vid datorn)

Glömde halva inlägget