Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Vilka butiker är det du pratar om?

Sorry om det var oklart. Men när jag skrev att jag har handlat i andra butiker så menar jag hos andra företag inte andra Inetbutiker (om det är det du undrar om). F ö är det Inet Ringön i Göteborg jag har lämnat in mitt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tjena, tänkte bara kolla hur det går med era förhandlingar med Asus när det gäller grafikkort. Är väldigt sugen på att beställa en dator och hade helst köpt grafikkortet av er samtidigt som jag beställer datorn istället för att beställa det från en annan butik.

Mvh nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Hej, i fredags beställde jag ett nätagg som skulle ha många ex kvar i webblagret men inga hos leverantören. Under status står det fortfarande att den är reserverad, så det jag undrar: tror ni de hinner packa den och skicka innan veckoslutet?

Permalänk

Har som sagt väntat länge på https://www.inet.se/artikel/5308804/g-skill-8gb-2x4096mb-cl9-... dom har kommit in i lager nu, men inga reserveras i mitt paket och dom hade 7 i lager nu är det bara 4=S

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk

Jag lade en beställning på datordelar för 2 veckor sen för ca 15000kr. Sista delen (grafikkortet) kom in i fredags och då förstår jag att det inte skickades eftersom det var stängt.
Jag fick SMS igår förmiddag om att mina produkter börjat plockas. Då trodde jag att ordern utan problem skulle skickas iväg samma dag. Men så var det tydligen inte... Näst sista produkten (del 14 av 15) kom in i måndags förra veckan och sedan dess har sakerna bara legat och väntat in grafikkortet. Hur svårt kan det vara att slänga ner grafikkortet med resten av produkterna igår och skicka iväg det? Om ni visste att ni skulle få problem i och med lagerflytten varför skickades inte de andra sakerna förra veckan och grafikkortet som restorder denna vecka?

Hade även en kompis måndag förmiddag förra veckan som lade en beställning på ett chassi (R3:an) som det var 10+ i lager av. Det borde ha skickats samma dag men när det inte skickades under tisdagen heller så mailade han till er och frågande vad som hände. På onsdagen fick han ett mail om att de inte var i lager fastän det stod så på hemsidan. Istället beställde han från Dustin och dagen efter hade han fått hem chassit.

Eftersom detta var min första beställning från Inet så måste jag säga att jag är väldigt besviken. Jag tycker det är konstigt att ni inte prioriterar en order som är över 2 veckor gammal och och skickar iväg den samma dag som den börjar packas när det bara är ett grafikkort som skall plockas i. Sen förstår jag inte heller hur man som kund måste maila och fråga varför inte ens vara har skickats iväg efter 2 dagar och får som svar att den inte finns i lager fastän butiken säger så.

Väldigt tveksamt att jag lär handla hos er igen, kommer istället hålla mig till Komplett/Dustin där jag har betydligt bättre erfarenheter.
Jag hoppas verkligen att ni skickar min order under dagen eftersom jag fick ytterligare två SMS om att den plockades kl 06 i morse.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

det står fel om kortplatser på moderkortet http://www.inet.se/artikel/1517097/taurus-extreme-gamer-gtx56...
för enligt bilden på moderkortet http://www.inet.se/artikel/1901969/msi-p67a-c45-rev-b3 så finns det ingen x4 plats och det ska vara 3 x1 platser
dessutom ska det ju stå x16(0 ledig) istället för x4(1 ledig)

Permalänk
Medlem

Står fel på formfaktor på Asus Rampage III Black Edition, ska vara E-ATX.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inet

Hej Allihopa!

Tänkte först skriva kort till er som blivit påverkade av vår lagerflytt att vi ber hemskt mycket om ursäkt men hoppas på att det finns tålamod och framförallt förståelse för att vi gör vårt absolut bästa för att få allt att rulla till 110% igen.

Vi har arbetat och förberett oss i veckor för den här flytten med flera av våra killar som haft arbetsdagar på 12-18h och nu dom senaste dagarna har vi haft personal på plats dygnet runt i skift. Vissa har gått pass på så länge som 28h och en av våra killar har till och med sovit över på lagret! Sammanlagt har vi jobbat ihop nästan 1000 övertidstimmar på bara några få dagar - allt för att skulle rulla på som vanligt på måndag morgon.

Tyvärr har vi trots allt vårt hårda slit haft en del problem med lagersaldon som inte riktigt stämt, truckbanor som inte hunnit bli klara, varor som inte ligger på rätt plats och på så vis inte lyckats få iväg inneliggande ordrar från idag och igår och några få från förra veckan.

Men vi tänker inte vila förrän vi är helt ikapp och är hoppfulla om att vi kommer lösa det mesta under veckan!

Ljuset i tunneln är att vi ser potentialen i dom nya lokalerna och redan nu börjar få en försmak i hur otroligt bra allt kommer bli! Så med lite tålamod nu dom närmsta dagarna för att få allt på plats och bli riktigt inkört så lovar vi en riktigt spännande och intressant kommande höst!

Skrivet av Kilroy:

Kan man beställa på nätet och hämta upp i butik istället för att få hemskickat?
För min del gäller det Sthlms-butiken.

Skrivet av SUMITOMO:

Enklaste och bästa lösningen vore väl om de kunde skicka som hempaket vilket många andra erbjuder.

Skrivet av TiasE:

Isf borde du förstå varför det kostar mer att hämta den också då du gör det när det passar och och nyttjar butikspersonalen istället för de som står på lagret och packar i sin egen takt.
Och du beställer ju dessutom från butiken om du vill hämta den där och inte från deras postorderlager och då blir det ju självklart butikspriset som gäller oavsett om du bokar i förväg eller ej.

Skrivet av kobb3:

Exakt, Inet har inte sitt lager i butiken i Stockholm om han trodde det. Inet måste alltså skicka allting till sin butik först och sedan lämna ut det till kunden istället för att låta posten sköta sådant. Butiken måste alltså både ta emot paketet och ge ut det vilket tar tid.

Skrivet av Kilroy:

Ok, känns konstigt att betala mer för att dom inte ska posta paketet till mig.
För dom pengarna jag tjänar på att beställa med webbpriser så skulle jag kunna betala posten att köra hem paketet till mig istället.

Skrivet av TiasE:

Mjo, vet faktiskt inte varför de har olika nätpriser och butikspriser, är så van vid webhallen som har samma pris både på nätet och i butik.

Skrivet av Kilroy:

Jag förstår varför butikspriser finns.
Att ha butikslager, butikspersonal, lokal, service osv kostar pengar.
Se det som att butikspriset är det riktiga priset och webbpriset är det pressade rea-priset.

Men i mitt fall så vill jag ju bara beställa en dator och sedan att dom låter bli att skicka den.
Eftersom den kommer med företagspaket istället för postpaket så är det lättare för mig att ta mig till deras butik än till postens företagscenter.

Hemleverans och även andra leveranssätt är något vi kommer ha möjlighet att titta på till hösten när nya logistikcentret är helt inkört. Problemet med hemleverans vi haft tidigare är att Posten inte riktigt varit att lita på att de levererar som kunden förväntar sig vilket resulterat i missnöjda kunder.

Skrivet av muffyn:

Hej igen Inet :]

Undrar om ni kommer få in följade dator inom kort:

http://www.inet.se/artikel/1969979/acer-aspire-timelinex-4830...

Tack, Andersson

Den är på ingående! Bör dyka upp inom 1-2veckor.

Skrivet av Niklas62:

Varför är det samma pris på dessa båda lurar?

http://www.inet.se/artikel/6309108/sennheiser-cx400-ii-precis...
och
http://www.inet.se/artikel/6303323/sennheiser-cx300-ii-precis...

borde inte denna äldre modellen vara billigare?

Kollar med inköpsavdelningen om vi kan göra något på priset.

Skrivet av imperatormedia:

Tänkt på att uppdatera era priser på amd processorerna ? Ni hade bäst pris innan.. Nu börjar ni komma lite efter, dags kanske ?

Priser justerar kontinuerligt! Om det är någon specifik modell som vi ligger helt fel i pris på maila oss gärna så kollar vi på det.

Skrivet av str8forthakill:

Tänkte nästa löning dra en beställning på ett Lian Li PC-V2120 chassie http://www.inet.se/artikel/6903527/lian-li-pc-v2120b-svart då mitt gamla Lian Li PC-A71A inte räcker till riktigt längre.

Dock så har ni bara V2120B modellen vilket är svart på utsidan men alufärgad på insidan, jag är på jakt efter en PC-V2120X , den helsvarta modellen. Är det något ni kan sälja till en eller måste jag gå genom andra återförsäljare? Litar inte riktigt på dem få butiker som påstår sig ha den i lager när dem egentligen är hos leverantör. Vill inte lägga 4000:- på ett chassie som saknar en kosmetisk touch jag är ute efter delvis. Även om det är ett i övrigt likadant chassie.

Tyvärr är det inget som vi har planer på att ta in.

Skrivet av illya_:

Hej!

Tänkte bara kolla om ni planerat att ta in asus x101 i sortimentet och i sådana fall om ni fått något preliminärt datum från asus.

(Har läst att den ska dyka upp i europa i mitten av augusti men då jag hittar den på asus brittiska sida men inte deras svenska så kanske det tar ett tag att komma hit. Om den nu kommer hit över huvud taget, man vet ju aldrig )

Vi kollar på det men kan inte ge ett exakt svar i dagsläget..

Skrivet av Leifson:

Tjena Inet,

Skulle inte ni kunna ta några trådlösa nätverkskort avsedda för stationära datorer? Känns som att det behövs!

(Eller, om ni har dem, göra dem hittbara, för jag hittar dem då inte.)

Skrivet av zebra3:

D-link DWA140, asbra!

Precis! USB-varianterna är väldigt bra idag och otroligt prisvärda. DWA140 är ett bra exempel.

http://www.inet.se/artikel/5400943/d-link-dwa-140-wireless-n

Skrivet av zebra3:

Eran sida har varit väldigt seg/otillgänglig på senaste. Om man klickar upp Inet, länkar eller hemadressen så laddar det bara hela tiden. Detta kommer och går bara på eran sida dessutom.

Vi är medvetna om detta och vi håller på att felsöka men har inte lyckats komma på varför. Vi hoppas på att det blir bättre i och med nya serverhallen och redundanta linan.

Skrivet av nalk:

När får ni BenQ XL2410T i webblager? :c

Dom är beställda och på ingående, men har tyvärr inte lyckats få någon datum från leverantören i dagsläget. Hemsidan uppdateras så fort vi har får nya besked!

Skrivet av WillyWonka:

Jag beställde ett datorpaket den 3 augusti, 2 saker var inte i lager, ram minnenena och hyper 212 plus, ram minnena skulle komma in på lördag, dom blev försenade... dröjde också ett tag innan processorkylaren kom i lager, men nu är den i lager, det är den 15 nu och ramen har fortfarande inte kommit in i lager, hur lång tid ska man få vänta?...

Maila eller ring oss istället så kan vi hjälpa dig direkt!

Skrivet av CSSgamer:

Kommer ni sänka Phenom II priserna när Bulldozer kommer i slutet av september.

Mycket möjligt! Men just nu är det fortfarande lite för tidigt för att ge ett konkret svar.

Skrivet av pompa_kumla:

Hej inet har haft en del problem med min brors dator har varit inne oss er 2 gånger nu och nu ska den funka enligt er. Det gör den säkert men hårddisken är död testade en annan och den funkar och än så länge funkar datorn bra. Men är det något ni kan göra eller antar den måste gått sönder i frakten från er annars skulle ju ni märkt det när den var oss er. MVH Dem är köpta på datorbutiken och den har inte garanti kvar 500gb seagate

Samma här, maila eller ring snälla!

Skrivet av Kreiger:

Hej!

Kanske en väldigt fånig sak att anmärka på. Gigabyte GTX 580 OC (http://www.inet.se/artikel/5409206/gigabyte-geforce-gtx-580-o...) borde egentligen heta SOC på slutet medan Gigabyte GTX 580 (http://www.inet.se/artikel/5409113/gigabyte-geforce-gtx-580-1...) borde heta OC eller UD. Det sistnämnda kortet är också fabriksöverklockat och ingår i deras Ultra Durable-serie.

Tack för fina erbjudanden och ett trevligt bemötande varje gång jag kontaktar er!

Fixat! Tack

Skrivet av pada:

Tjena!
Jag förstår inte riktigt hur garantiärenden kan ta så lång tid.
Har köpt datorer/komponenter etc i många år i flera olika butiker, och när det gäller garantiärenden så brukar det oftast ta ca 1 dag att korrigera ett problem/produkt eller i vissa fall kanske max 3 dagar.
Hos er är garantiärendena enligt inlämningskvittot jag fått ca 10 arbetsdagar, samt 10-20 extra arbetsdagar ifall man skickar det vidare till tillverkaren. Alltså kan det ta 30 arbetsdagar innan det blir lagat.
Detta är enligt mig en otroligt lång tid speciellt när man (i mitt fall) har bara problem med en port på ett grafikkort (fö sitter jag på dag7).
Jag hoppas att ni kan fixa detta i framtiden. Men jag kommer aldrig mer att köpa komponenter hos er pga detta. Era konkurrenter är betydligt bättre på det här.

Vi åtgärdar 95% av alla garantiärenden inom en vecka, dock måste vi alltid förbehålla oss rätten att det kan ta längre tid då det ibland kan vara svåra felsökningar, brist på komponenter och så vidare, ett simpelt fel som det du beskriver ska inte ta så lång tid om det inte är något speciellt problem. Vår uppfattning är att vi har både bäst och snabbast service på svenska marknaden så du får gärna ta och maila oss serviceordernr till service@inet.se kollar vi varför det dröjer, sen får du gärna skriva ytterligare feedback när vi behandlat ditt ärende.

Skrivet av FGD:

Något som skulle varit underbart var ifall det fanns en liten "kommentar sektion" vid ens "beställda varor" där man kunde skriva nått.

t.ex jag beställer ett paket som jag vill att ni skall sätta ihop till mig, och i "kommentar sektionen" kan jag skriva att jag gärna vill att ni monterar en extra fläkt t.ex.

aja, hoppas ni förstår vad jag menar.

Vi kommer under hösten jobba med hemsidan och all feedback är välkommen! Detta är redan på vår lista över eventuella förbättringar.

Skrivet av nino:

Tjena, tänkte bara kolla hur det går med era förhandlingar med Asus när det gäller grafikkort. Är väldigt sugen på att beställa en dator och hade helst köpt grafikkortet av er samtidigt som jag beställer datorn istället för att beställa det från en annan butik.

Mvh nino

Det går framåt!

Skrivet av alcaponey:

Hej, i fredags beställde jag ett nätagg som skulle ha många ex kvar i webblagret men inga hos leverantören. Under status står det fortfarande att den är reserverad, så det jag undrar: tror ni de hinner packa den och skicka innan veckoslutet?

Vi hoppas på det och som sagt gör så gott vi kan!

Skrivet av korreWorre:

Jag lade en beställning på datordelar för 2 veckor sen för ca 15000kr. Sista delen (grafikkortet) kom in i fredags och då förstår jag att det inte skickades eftersom det var stängt.
Jag fick SMS igår förmiddag om att mina produkter börjat plockas. Då trodde jag att ordern utan problem skulle skickas iväg samma dag. Men så var det tydligen inte... Näst sista produkten (del 14 av 15) kom in i måndags förra veckan och sedan dess har sakerna bara legat och väntat in grafikkortet. Hur svårt kan det vara att slänga ner grafikkortet med resten av produkterna igår och skicka iväg det? Om ni visste att ni skulle få problem i och med lagerflytten varför skickades inte de andra sakerna förra veckan och grafikkortet som restorder denna vecka?

Hade även en kompis måndag förmiddag förra veckan som lade en beställning på ett chassi (R3:an) som det var 10+ i lager av. Det borde ha skickats samma dag men när det inte skickades under tisdagen heller så mailade han till er och frågande vad som hände. På onsdagen fick han ett mail om att de inte var i lager fastän det stod så på hemsidan. Istället beställde han från Dustin och dagen efter hade han fått hem chassit.

Eftersom detta var min första beställning från Inet så måste jag säga att jag är väldigt besviken. Jag tycker det är konstigt att ni inte prioriterar en order som är över 2 veckor gammal och och skickar iväg den samma dag som den börjar packas när det bara är ett grafikkort som skall plockas i. Sen förstår jag inte heller hur man som kund måste maila och fråga varför inte ens vara har skickats iväg efter 2 dagar och får som svar att den inte finns i lager fastän butiken säger så.

Väldigt tveksamt att jag lär handla hos er igen, kommer istället hålla mig till Komplett/Dustin där jag har betydligt bättre erfarenheter.
Jag hoppas verkligen att ni skickar min order under dagen eftersom jag fick ytterligare två SMS om att den plockades kl 06 i morse.

Det är väldigt olyckligt att din första order hamnade precis i vår lagerflytt. Vi har kommit bra ikapp idag och kanske till och med din order redan levererats? Om inte vill vi gärna att du maila info@inet.se med ditt ordernummer så kollar vi upp hur det ligger till, hoppas verkligen inte eventuell försening ställt till några problem, vi gör allt vi kan för att alla ska få sitt gods så fort som bara möjligt.

Skrivet av xigmatek asgard:

det står fel om kortplatser på moderkortet http://www.inet.se/artikel/1517097/taurus-extreme-gamer-gtx56...
för enligt bilden på moderkortet http://www.inet.se/artikel/1901969/msi-p67a-c45-rev-b3 så finns det ingen x4 plats och det ska vara 3 x1 platser
dessutom ska det ju stå x16(0 ledig) istället för x4(1 ledig)

Tack! Är uppdaterat nu.

Skrivet av seville57:

Står fel på formfaktor på Asus Rampage III Black Edition, ska vara E-ATX.

Fixat! Tack!

--
Det var allt för den här gången! Nu ska vi vila för det är en lång dag imorgon igen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kategori/595/nataggregat/175/nzxt
Dessa nätagg borde vara markerade som modulära (utom 550W).

Edit: Samtliga är även 80+ Gold.

Permalänk
Inet
Skrivet av Cooljmb:

http://www.inet.se/kategori/595/nataggregat/175/nzxt
Dessa nätagg borde vara markerade som modulära (utom 550W).

Edit: Samtliga är även 80+ Gold.

Tack! Uppdaterat hemsidan nu.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Är ni ikapp med beställningarna än? Min polare ska köpa dator och är väldigt ivrig på att få tag i den. Om han beställer inatt, kan han räkna med att den skickas imorgon (idag, den 17 augusti)?

Undrar även om det följer med en SLI-brygga med detta kort:
http://www.inet.se/artikel/5409101/kfa2-geforce-gtx-560ti-ex-...
Eller detta moderkort:
http://www.inet.se/artikel/1901973/asus-p8p67-pro-rev-b3

MVH

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Jag lade en beställning på datordelar för 2 veckor sen för ca 15000kr. Sista delen (grafikkortet) kom in i fredags och då förstår jag att det inte skickades eftersom det var stängt.
Jag fick SMS igår förmiddag om att mina produkter börjat plockas. Då trodde jag att ordern utan problem skulle skickas iväg samma dag. Men så var det tydligen inte... Näst sista produkten (del 14 av 15) kom in i måndags förra veckan och sedan dess har sakerna bara legat och väntat in grafikkortet. Hur svårt kan det vara att slänga ner grafikkortet med resten av produkterna igår och skicka iväg det? Om ni visste att ni skulle få problem i och med lagerflytten varför skickades inte de andra sakerna förra veckan och grafikkortet som restorder denna vecka?

Hade även en kompis måndag förmiddag förra veckan som lade en beställning på ett chassi (R3:an) som det var 10+ i lager av. Det borde ha skickats samma dag men när det inte skickades under tisdagen heller så mailade han till er och frågande vad som hände. På onsdagen fick han ett mail om att de inte var i lager fastän det stod så på hemsidan. Istället beställde han från Dustin och dagen efter hade han fått hem chassit.

Eftersom detta var min första beställning från Inet så måste jag säga att jag är väldigt besviken. Jag tycker det är konstigt att ni inte prioriterar en order som är över 2 veckor gammal och och skickar iväg den samma dag som den börjar packas när det bara är ett grafikkort som skall plockas i. Sen förstår jag inte heller hur man som kund måste maila och fråga varför inte ens vara har skickats iväg efter 2 dagar och får som svar att den inte finns i lager fastän butiken säger så.

Väldigt tveksamt att jag lär handla hos er igen, kommer istället hålla mig till Komplett/Dustin där jag har betydligt bättre erfarenheter.
Jag hoppas verkligen att ni skickar min order under dagen eftersom jag fick ytterligare två SMS om att den plockades kl 06 i morse.

Fortsättning:

Ni lyckades skicka iväg 5 av 14 varor igår bl.a grafikkortet. Ni skickade alltså inte iväg de saker som funnits i lager hela tiden och som bara legat och väntat på att grafikkortet skulle komma in?? Om ni ändå skulle dela upp ordern på flera paket varför var då resten av ordern tvungen att vänta in grafikkortet? Kunde ni i så fall inte ha skickat de andra sakerna en vecka i förväg?!

Nu kommer jag få chassi, hdd (inte ssd:n), grafikkort och processor. Men resten har inte skickats av någon anledning? Varför inte ta hela ordern på samma gång?!

När jag köpte dator hos Komplett var chassit i en kartog och resten i en andra.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Inet
Skrivet av Fyren:

Är ni ikapp med beställningarna än? Min polare ska köpa dator och är väldigt ivrig på att få tag i den. Om han beställer inatt, kan han räkna med att den skickas imorgon (idag, den 17 augusti)?

Undrar även om det följer med en SLI-brygga med detta kort:
http://www.inet.se/artikel/5409101/kfa2-geforce-gtx-560ti-ex-...
Eller detta moderkort:
http://www.inet.se/artikel/1901973/asus-p8p67-pro-rev-b3

MVH

Vi jobbar som sagt på det men kan tyvärr inte garantera att en leverans går iväg idag.

Det ska komma med moderkortet!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av korreWorre:

Fortsättning:

Ni lyckades skicka iväg 5 av 14 varor igår bl.a grafikkortet. Ni skickade alltså inte iväg de saker som funnits i lager hela tiden och som bara legat och väntat på att grafikkortet skulle komma in?? Om ni ändå skulle dela upp ordern på flera paket varför var då resten av ordern tvungen att vänta in grafikkortet? Kunde ni i så fall inte ha skickat de andra sakerna en vecka i förväg?!

Nu kommer jag få chassi, hdd (inte ssd:n), grafikkort och processor. Men resten har inte skickats av någon anledning? Varför inte ta hela ordern på samma gång?!

När jag köpte dator hos Komplett var chassit i en kartog och resten i en andra.

Som sagt, har du frågor om din specifika order så får du maila eller ringa.

Som vi skrev tidigare så har vi just nu hel del problem i och med flytten. Ett av problemet är att vi skickar från både nya och gamla lagret så ordrar som vanligtvis skulle vara 2 kolli blir 3st. Vi jobbar på att lösa alla problem och hoppas på att ni kan ha överseende med att allt inte fungerar till 100% den närmsta tiden och att vi gör så gott vi kan just nu.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa ett dyrare datorsystem från er vid månadsskiftet och funderade på ett 6970 - däremot vet jag att det är en bristvara i hela Sverige. Har ni någon aning om när ni får in denna modell?

Permalänk

Hej Inet,

Två små frågor,

Följer det med någon optisk kabel till Edifier S330D?

Har ni några tankar på att börja sälja SSDer från Crucial?

Permalänk
Medlem

ajdå är det flytt hos er, hmm nu när man lagt beställning hade man ju hoppas på en snabb post, men lyckas tydligen beställa vid feltidpunkt..dohh

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Tjenare Inet!:)

Jo jag undrar om ni har några planer på att ta in Silverstone FP57 hotswap?

Länk: http://www.sweclockers.com/nyhet/14348-silverstone-fp57-ger-h...

Skulle ju underlätta datorlivet i väsentlig grad.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pada:

Sorry om det var oklart. Men när jag skrev att jag har handlat i andra butiker så menar jag hos andra företag inte andra Inetbutiker (om det är det du undrar om). F ö är det Inet Ringön i Göteborg jag har lämnat in mitt grafikkort.

Jag menar just vilka de andra företagen du pratar om är.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

[QUOTE="inet.se;11271722"]Som sagt, har du frågor om din specifika order så får du maila eller ringa.

mailade o ringde ang mitt ärende men fick olika svar helt otroligt! första gång inet KANSKE sista gång få se hur det bli med leverans....

Permalänk

Försenad lager leverans av i5 2500k

nån info på hur lång den förseningen kan komma att bli ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

...
Vi kollar på det men kan inte ge ett exakt svar i dagsläget..
...

Tackar för svaret.

Skrev frågan mest på chans, fullt förståligt att ni inte kan veta allt om/när vissa produkter dyker upp

Ni har iaf en framtida köpare om ni väljer att ta in den (asus x101) i lagret inom en månad (om det nu ens går, vet ju aldrig med asus).

Permalänk
Medlem

Beställt ett Gigabyte GTX 580 den 4e och den kom i lager i lördags, ca 30 st på lagret. Nu är det 5 kvar och ingen har reserverats. I måndags ringde jag och så sa personen som jobbade hos er att det skulle vara fixat senast dagen därpå(tisdag). Nu är det onsdag kväll och ingen har reserverats. Hur länge kan jag behöva få vänta?
De är grafikortet jag väntar på, och har väntat på i en vecka. :/

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem

när får ni in http://www.inet.se/artikel/5309986/intel-core-i5-2500k-3-3ghz beställde ett datorpaket igår men inget har skickats pågrund av processorn inte är i lagret :S

Permalänk
Medlem

Fan vad folk gnäller alltså. Dom har gång på gång förklarat att en del ordrar inte kommer gå iväg som planerat och att allting kan ta lite längre tid nu undet ett par dagar. Ändå sitter folk här och skriver som ettriga uppretade bäverungar och hyter med meningar som "första och troligen sista gången Inet!! / Skandal Inet!" Det säger en del om mognadsstandarden bland en del medlemmar här inne, för vad ska egentligen ett företag behöva säga för att en kund ska förstå? Att flytta ett Helt lager är nog något som dom flesta säkert förstår inget man gör över en lunchrast. Dom jobbar på i den takt dom har råd med, vidare sa dom också att dom jobbat mer än 1000! övertidstimmar på bara ett par dagar. En hel del med andra ord, inte direkt så dom slöar med mening så att säga.

Vidare, hur löjligt är det inte att påpeka en prissänkning på en vara som är 20:- ?! billigare hos en konkurrent? Jo jag har sett dom skräckexemplen från folk som faktiskt klagar över en sån liten struntsak. För mig går det inte riktigt ihop, hur kan man vara så extremt fattig att man inte har råd att betala en 20-lapp extra hos sin favoritbutik - men samtidigt ha råd att köpa datordelar för 15K + säkert?
Dom jobbar på i sin takt som sagt, dom kommer. Här har ni åtminstonde en som fortfarande tycker att ni gör ett grymt jobb. Starkt jobbat Inet!
Så...fick man skriva av sig lite

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att föregående talare skrivit exakt det som jag fler än en gång tänkt på...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Fan vad folk gnäller alltså. Dom har gång på gång förklarat att en del ordrar inte kommer gå iväg som planerat och att allting kan ta lite längre tid nu undet ett par dagar. Ändå sitter folk här och skriver som ettriga uppretade bäverungar och hyter med meningar som "första och troligen sista gången Inet!! / Skandal Inet!" Det säger en del om mognadsstandarden bland en del medlemmar här inne, för vad ska egentligen ett företag behöva säga för att en kund ska förstå? Att flytta ett Helt lager är nog något som dom flesta säkert förstår inget man gör över en lunchrast. Dom jobbar på i den takt dom har råd med, vidare sa dom också att dom jobbat mer än 1000! övertidstimmar på bara ett par dagar. En hel del med andra ord, inte direkt så dom slöar med mening så att säga.

Vidare, hur löjligt är det inte att påpeka en prissänkning på en vara som är 20:- ?! billigare hos en konkurrent? Jo jag har sett dom skräckexemplen från folk som faktiskt klagar över en sån liten struntsak. För mig går det inte riktigt ihop, hur kan man vara så extremt fattig att man inte har råd att betala en 20-lapp extra hos sin favoritbutik - men samtidigt ha råd att köpa datordelar för 15K + säkert?
Dom jobbar på i sin takt som sagt, dom kommer. Här har ni åtminstonde en som fortfarande tycker att ni gör ett grymt jobb. Starkt jobbat Inet!
Så...fick man skriva av sig lite

det är princip fråga jag håller med dig delvis men om det är så att dom planerat flytt varför då ska dom fortfarande ta emot beställningar? eller varför har dom inte lagt in lite extra text där när man ska bekräfta order så att man få välja godkänna eller ej.sen så tror jag inte många läser dagligen hur det går med företaget o vad dom kommer planera att göra i framtiden "jag är här för att köpa produkter dom erbjuder inte köpa upp hela företaget"...anledning att jag la min beställning var att jag läst detta o vad ska man säga det är en dålig tajming

Leveranstid
Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare.

Permalänk
Skrivet av kazaf13:

det är princip fråga jag håller med dig delvis men om det är så att dom planerat flytt varför då ska dom fortfarande ta emot beställningar? eller varför har dom inte lagt in lite extra text där när man ska bekräfta order så att man få välja godkänna eller ej.sen så tror jag inte många läser dagligen hur det går med företaget o vad dom kommer planera att göra i framtiden "jag är här för att köpa produkter dom erbjuder inte köpa upp hela företaget"...anledning att jag la min beställning var att jag läst detta o vad ska man säga det är en dålig tajming

Leveranstid
Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare.

Finns annars en STOR fet text längt upp på sidan med info:
http://www.inet.se/kampanj/viktig-information
Hur svårt kan det vara att missa den?`
:/

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazaf13:

det är princip fråga jag håller med dig delvis men om det är så att dom planerat flytt varför då ska dom fortfarande ta emot beställningar? eller varför har dom inte lagt in lite extra text där när man ska bekräfta order så att man få välja godkänna eller ej.sen så tror jag inte många läser dagligen hur det går med företaget o vad dom kommer planera att göra i framtiden "jag är här för att köpa produkter dom erbjuder inte köpa upp hela företaget"...anledning att jag la min beställning var att jag läst detta o vad ska man säga det är en dålig tajming

Leveranstid
Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare.

Citat från startsidan hos dom:

VIKTIG INFORMATION TILL VÅRA KUNDER!

Leveransförseningar på grund av nytt lager

Bättre än så vet jag inte hur det kan bli riktigt, antar att vi båda läser olika. Vad vet jag.
Varför dom fortfarande ska ta emot ordrar? Hoppas du skojar, varför ska dom inte? Förmodligen därför att alternativet att ha butiken stängd ett par dagar, först och främst innebär en enorm förlust är väl en trolig förklaring. (miljonförlust kanske, vet ej omsättningen) Det vägs knappast heller upp av att öppna butiken när hela flytten är klar bara för att en hel hög otåliga P12-or inte ska klaga över leveranstiden här inne. Dom säger själva att dom kommer hinna få iväg en helt del ordrar under dessa dagar, men att dom inte kan garantera att Alla hinner gå iväg som lovat. Dvs. varorna i lager skickas innan kl 17:00 samma dag.

Kan det bli mer förståligt och tydligt??

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

Finns annars en STOR fet text längt upp på sidan med info:
http://www.inet.se/kampanj/viktig-information
Hur svårt kan det vara att missa den?`
:/

Precis vad jag tänkte säga. Måste vara blind eller nåt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X