Finns det ett HÅLLBART headset?!?

Permalänk
Medlem

Finns det ett HÅLLBART headset?!?

Nu börjar jag officiellt bli trött på headset där det ständigt blir glapp. Grabben har gått igenom 2 st SteelSeries och ett antal andra och jag har faktiskt aldrig sett honom svinga datorn i headsetsladden... Antingen lägger ena hörluren av eller micken. Det jag letar efter är:

- helst trådat headset
- spunnen sladd
- riktigt bra dragavlastare
- fast mic (ej utdragbar)
- gärna volymkontroll på sladden
- tveksam till löstagbar sladd eftersom det då är micro-USB'n som tar stryk och de är inte hållbara

Ge gärna tips om du har använt ett headset under en längre tid och vet att det håller.

Ha det gott!
/Bowe

Permalänk
Medlem

han borde inte vara så försiktig med dom han har fått. vet kompisar som haft steelseries mer än 1 år nu och aldrig gått sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille97:

han borde inte vara så försiktig med dom han har fått. vet kompisar som haft steelseries mer än 1 år nu och aldrig gått sönder.

Ja, alternativet är kanske trådlöst headset, problemet är ju bara att det måste laddas.

Permalänk
Medlem

SteelSeries 7H och Siberia V2 har en tendens att glappa. 7H glappade något djävulskt för mig i den där micro-USB kontakten som sitter på headsetet, bytte ut det 2 gånger och den tredje gången fick jag nog. Siberia V2 har ett stort problem med att högtalarmembranen kan få sig en smäll väldigt enkelt om man bara trycker på lurarna, och då lägger ena sidan av, bytt ut 2 stycken Siberia V2 också.

Nu sitter jag med ett Sennheiser PC 360 och jag kan inte vara mer nöjd. Bra och stabil byggkvalitet med dessutom riktigt bra ljud för att vara ett så kallat "Gaming-headset".

Permalänk
Medlem

Haft ett par sennheiser 2 år utan en skråma. Körde med steelseries samt razer innan det. gick sönder efter drygt ett år.

Permalänk
Medlem

Inget elakt menat , men det låter lite som att du får ge din son en lektion i hur man håller headset's hela

ontopic då, jag har haft mitt creative HS-900 nu ett jädra tag, 2 eller 3 år tror jag bestämt. Inte varit speciellt rädd med varken sladd eller headset faktiskt...
Bra ljud, sitter bekvämt och ja, det håller, det har gjort en hel del 1meters-fall från mitt skrivbord. Funkar än och tänker itne byta ut dom förrens dom går i pension!

(dock så verkar dom inte säljas längre, efter lite prisjakt och pricerunner)...

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowe:

Nu börjar jag officiellt bli trött på headset där det ständigt blir glapp. Grabben har gått igenom 2 st SteelSeries och ett antal andra och jag har faktiskt aldrig sett honom svinga datorn i headsetsladden... Antingen lägger ena hörluren av eller micken. Det jag letar efter är:

- helst trådat headset
- spunnen sladd
- riktigt bra dragavlastare
- fast mic (ej utdragbar)
- gärna volymkontroll på sladden
- tveksam till löstagbar sladd eftersom det då är micro-USB'n som tar stryk och de är inte hållbara

Ge gärna tips om du har använt ett headset under en längre tid och vet att det håller.

Ha det gott!
/Bowe

Prova G35:an från Logitech, haft dem runt 6 månader nu, tappat dom i golvet från bordet 3 gånger utan "spår" av skador.
-Sladden är som dem på strykjärnen, med avlastningsgummi in mot hörlurarna.
-Fast mic (riktigt bra mic enligt dem jag snackar med)
-Volymkontroll på den vänstra hörluren.
-USB
osv osv, läs om den själv -> http://www.logitech.com/sv-se/speakers-audio/headphones/devic... tryck på "funktioner"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403908

lycka till med hörlursköpet!

Permalänk
Medlem

Mitt "Creative Fatal1ty Gamer Headset" har jag haft sedan 2007, men det enda det betyder är att jag tagit bra hand om det. Har kanske tappat det en handfull gånger, utan att det tagit stryk.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Är själv på jakt efter ett vettigt headset. Verkar som alla "gaming märkta" prylar går sönder förr eller senare, på ett eller ett annat sätt.
Så jag funderar jag på dessa lurar
http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_mmx2.htm
Satt och surfade runt på thomann och tänkte att det kanske är bättre att köpa ett par billiga studio lurar med mick som kanske håller.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Mitt "Creative Fatal1ty Gamer Headset" har jag haft sedan 2007, men det enda det betyder är att jag tagit bra hand om det. Har kanske tappat det en handfull gånger, utan att det tagit stryk.

det är verkligen hållbart har ett som åkt i golvet samt blivigt släng ett antal gånger å ungarna håller på med det!!!!!funkar klockrent än 4år ca

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är själv på jakt efter ett vettigt headset. Verkar som alla "gaming märkta" prylar går sönder förr eller senare, på ett eller ett annat sätt.
Så jag funderar jag på dessa lurar
http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_mmx2.htm
Satt och surfade runt på thomann och tänkte att det kanske är bättre att köpa ett par billiga studio lurar med mick som kanske håller.

Ser dock inte ett dugg sköna ut...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

"Problemet" med gaming prylar är det att de många gånger används väldigt mycket vilket tar ut sin rätt på dem. Att köpa "bättre" grejer betyder inte att de kommer att hålla längre, undviker man bara saker som använder sitt pris som försäljningsargument (ACE) och inte rycker i sladdarna eller tappar det en hel det håller nog vilket headset tillräckligt länge för att man ska vara nöjd. Dock är mitt intryck av Steelseries Seberia att de är något av en förbrukningsvara.

Fast, ett headset med tvinnad sladd i stil med de som finns på telefoner skulle kanske hjälpa en hel del, vet att det finns ett men kan inte namnet.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

ett headset som jag är så jädrans sugen på att köpa är Corsair HS1A! ser riktigt kvalitativt ut!
http://www.dustinhome.se/corsair-hs1a-gaming-headset/product/...
http://www.youtube.com/watch?v=5_dceGb4D7Q

har väl alla av dina önskningar också, tror jag

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

jag har flera gånger varit tvungen att byta förlängningssladd på mina nya headset, specielt dom med ljudkontroll.testa att köpa en billig sladd och byt ut eller koppla bara in headsetet i datorn.

Permalänk
Skrivet av Laggboxx:

Inget elakt menat , men det låter lite som att du får ge din son en lektion i hur man håller headset's hela

Skojar du eller ?

Jag har haft Steelseries V1 som har en lös mic, hade fast den på skärmen och ändå gick den sönder efter någon månad. Min bror hade V2 som har micen fast i headsetet, gick sönder efter 1 månad. Hans kompis har Roccat Kave headset och micen höll någon månad.

Mitt tips är att köpa micen lös

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Skojar du eller ?

Jag har haft Steelseries V1 som har en lös mic, hade fast den på skärmen och ändå gick den sönder efter någon månad. Min bror hade V2 som har micen fast i headsetet, gick sönder efter 1 månad. Hans kompis har Roccat Kave headset och micen höll någon månad.

Mitt tips är att köpa micen lös

japp jag skojjade, (:P) smajlen var ett tecken på ironi.
Har aldrig ägt ett stellseries så jag visste inte att micarna hade selfdestruct funktion

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Rekordmedlem

Riktig industrikvalitet, robusta o bra http://www.peltor.se/se/Page.asp?PageNumber=482 har inte lyckats förstöra nått ännu, de är däremot inte gratis.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

fan fattar inte hur ni alla lyckas pajja era siberia v1 mickar? min har hållit 6år och funkar fortfarande utan problem och den har farit i golvet ett x antal gånger.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Mitt "Creative Fatal1ty Gamer Headset" har jag haft sedan 2007, men det enda det betyder är att jag tagit bra hand om det. Har kanske tappat det en handfull gånger, utan att det tagit stryk.

Har haft Fatal1ty headsetet i ett par år också och det åker i golvet ganska ofta men har inte haft några problem med det.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk

Respons

Logitech G35 fungerar utmärkt. Kan inte säga så mycket om livslängden då jag bara haft mitt i en månad.
Det är skönt, robust, härligt ljud och prisvärt!

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem

Ditt problem är det kapitalistiska samhället som tillverkar undermåliga produkter eftersom det ger mer vinst till företagen att sälja ett nytt headset varje år, än ett som håller längre.

Jag föreslår revolution eller eventuellt en röst på MP.

Permalänk
Avstängd

Köp ett par hörlurar (Koss, Sennheiser, AKG) av bättre kvalitet och en extern mick åt pojken din. Dra kabel under skrivbords-skivan så att micken sitter fast där under och enkelt kan dras ut och klickas fast i t-shirten från sittplatsen.

Fördelen är att du då kan köpa ett par riktigt bra lurar som han även kan använda till musik på bussen, stan osv utan att se ut som ett blippo.
Dessutom brukar ljudkvalitén samt kvalitén i allmänhet i renodlade hörlurar samt mickar vara bättre än i s.k. hybrider.

Permalänk

Om 1300-1400kr inte är för mycket kan jag rekomendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879 själv är jag mycket nöjd. Man kan ju inte behandla sakerna hur som helst men vid normalt användande har Sennheiser aldrig svikit mig.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Steelseries låter som ett halvfabrikat, testa creative istället, dem har nog fina headsets för runt 300. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461389 dessa låter bättre än de allra flesta i prisklassen men framför allt bordar för viss kvalitè och dem är bra på att stänga ute ljud.
Jag tror dock dessa är mera tåliga http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962

Ang. ljudkvalité brukar frekvensomfånget tala om hur pass bra ljud det blir. 20-20000 är det vanligaste.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Köpte mitt Sennheiser PC-151 ungefär samtidigt som jag köpte min första dator, vilket var i samband med att jag registrerade mig på Sweclockers. Hade mitt första Sennheiser PC-151 i cirka 5 år vill jag minnas. Har av misstag tappat dom i backen, lagt dom i datorstolen och satt mig på dom, gått iväg med dom på huvudet så att dom slitits av, samt bankat dom i bordet av ilska relativt många gånger och headsetet tycks aldrig ha tagit någon skada eller blivit påverkat utav det. Anledningen till att jag nu har ett nytt PC-151 headset är att jag först trodde att micken börjat ge ifrån sig lite bakgrundsbrus (enligt kompisar, brukar vanligtvis vara helt brusfritt) men det visade sig senare att det var det integrerade ljudkortet i datorn som var boven då mitt nya låter precis lika som mitt 5 år gamla. Tycker att ljudet är helt acceptabelt och är enligt mig utmärkt till spel som t.ex counterstrike där man vill höra allt vad motståndet gör. Ljudet är enligt mig aningen ljusare än dagens gaming lurar. Jag gillar det starkt, men vet att vissa avskyr det då dom upplever att det saknas bas. Muffarna är ganska små och ligger på örat istället för runt om örat. Minns att det tog mig 1-2 dagar innan jag vande mig vid det, i dagsläget märker jag knappt att dom sitter på skallen.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om mina Steelseries v2 är några superbra ena eller nåt?
Jag har tappat dom i golvet x antal gånger kanske 50-60ggr. (jag har sladden på fel sida så när jag går så far hörlurarna i backen) och inget fel med dom. har också trampat på dom osv..

Dom håller finfint har inget glapp micken funkar skitbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Mitt "Creative Fatal1ty Gamer Headset" har jag haft sedan 2007, men det enda det betyder är att jag tagit bra hand om det. Har kanske tappat det en handfull gånger, utan att det tagit stryk.

Kan inte mer än att hålla med !! Har haft mitt i runt 2 år nu och tappat det i golvet MÅNGA gånger utan att det händer något.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Mitt logitech g35 funkar bra än så länge iaf :3

5 / 5 toasters

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Haft ett par sennheiser 2 år utan en skråma. Körde med steelseries samt razer innan det. gick sönder efter drygt ett år.

+1 haft mitt sennheiser PC360 i några månader fantastiska. förutom att ljudkvaliteten mosar lurarna mina kompisar har (3-4 stycken har steelseries siberia v2) så synns inte en skroma efter att jag tappat dem, drastiskt upptäckt att sladden inte räckte till köket när jag lyssnade på musik. dunsade i golvet bakom mig och sladden fick ett rejält ryck m en de höll utan problem.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowe:

Nu börjar jag officiellt bli trött på headset där det ständigt blir glapp. Grabben har gått igenom 2 st SteelSeries och ett antal andra och jag har faktiskt aldrig sett honom svinga datorn i headsetsladden... Antingen lägger ena hörluren av eller micken. Det jag letar efter är:

- helst trådat headset
- spunnen sladd
- riktigt bra dragavlastare
- fast mic (ej utdragbar)
- gärna volymkontroll på sladden
- tveksam till löstagbar sladd eftersom det då är micro-USB'n som tar stryk och de är inte hållbara

Ge gärna tips om du har använt ett headset under en längre tid och vet att det håller.

Ha det gott!
/Bowe

Kan rekommendera ett Razer Carcharias.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386568

Brukar ha sönder headsets ganska ofta men dessa har hållt tackvare en stabil mick och metallen som håller ihop skiten istället för den vanliga plasten jag alltid lyckas knäcka.

Den är också underbart sköna att ha på sig, aldrig fått ont i öronen eller dylikt av dom

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]