Age of empires online kostar, kostar inte?

Permalänk
Medlem

Age of empires online kostar, kostar inte?

Såg precis att age of empires online listas i butikerna och har läst att det släpps nästa veckan. Tidigare har jag för mig att jag läste att spelet skulle vara gratis och att man skulle få betala för uppgraderingar osv. Men nu när spelet säljs, innebär det då att det inte kommer finnas några begränsningar? Eller kommer spelet kosta pengar plus att man kommer få betala för speciella uppgraderingar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Spelet är gratis att spela men har premium content.
Bl a kan man bara spela ett av folkslagen i gratisversionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Spelet är gratis att spela men har premium content.
Bl a kan man bara spela ett av folkslagen i gratisversionen.

Men om man köper spelet för 150 kr t.ex? kostar fortfarande premium content då?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Men om man köper spelet för 150 kr t.ex? kostar fortfarande premium content då?

Ja, det verkar inte bättre än så.
http://aoeo.heavengames.com/info/premium/
Dyra priser. Vilken turnoff :/

Permalänk
Medlem

Förstår inte grejen med såna här "free-to-play" spel. Om man vill ha ALLT content blir det ju multum dyrare än en helt vanligt spel...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

när kan man ladda ner det?

nvm

Sweden - Stockholm * tis 09:01

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

laddade hem och körde idag... var väl okey spel MEN... "en säsong" med premium content för alla civilisationer mm kostar 999kr en säsong vet jag inte ens hur länge det är men vafan. Vem betalar sånna pengar för ett spel som ser ut som asterix och obelix? När man köper spelet i butik så framgår det inte om det följer med något som helst premium content eller om det enbart är gratisversionen man köper, fast på skiva?! någon som vet hur det ligger till?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

"Bundles are available for a limited amount of time - but the content you purchase is permanently yours.

Retail Greek Starter Pack

Description
The retail package includes the Premium Greek Civilization Pack (also available digitally) and exclusive content:

Windy’s Wild Widgets Store to give your civilization an edge with the ability to buy and sell special items (available exclusively in retail).
Hotkey quick reference card.
Limited-edition poster and Advisor cards.
Instructions to download the free-to-play experience.

Key Features
The Premium Greek Civilization which unlocks the power of Rare and Epic items, Advisors to enhance your civilization, the Player vs. Player Arena, awesome Technologies, and much more!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Svbg:

Förstår inte grejen med såna här "free-to-play" spel. Om man vill ha ALLT content blir det ju multum dyrare än en helt vanligt spel...

Och du behöver ju knappast köpa allt content?

Skrivet av Chris_Kadaver:

laddade hem och körde idag... var väl okey spel MEN... "en säsong" med premium content för alla civilisationer mm kostar 999kr en säsong vet jag inte ens hur länge det är men vafan. Vem betalar sånna pengar för ett spel som ser ut som asterix och obelix? När man köper spelet i butik så framgår det inte om det följer med något som helst premium content eller om det enbart är gratisversionen man köper, fast på skiva?! någon som vet hur det ligger till?

Nej, inte 999 kronor. 640 kronor! (ok, 999 kronor. Får väl flytta till USA, sjuk omvandling) Och du får allt content som släpps i season 1, permanent! Bra läsförståelse. Och Asterix och Obelix jämförelsen; vem betalar sånna pengar för TF2! DET ÄR JU SÅÅÅÅ PLASTIGGTTT! Grafiken ser riktigt bra ut imo och även om man inte gillar grafikstilen så ÄR det bra grafik.

Och förövrigt så står det för fan klart och tydligt vad du får om du köper retail om du orkar leta lite. http://aoeo.heavengames.com/info/premium/bundles/
Retail Greek Starter Pack

Du behöver inte ens köpa premium content för du kommer bli matchad mot spelare som inte köpt något och även om du skulle matchas mot premium spelare, om inte premium har ett alltför stort övertag så spelar det väl ingen roll? Du måste bara vara en lite bättre spelare än honom för att vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Och du behöver ju knappast köpa allt content?

Jag menar mer att om dom hade släppt det som ett "vanligt" spel, så hade man fått ALLT content, för vadå? 200-300 kronor?
Känns bara onödigt. Dom tjänar säkert mer pengar på det såhär, med tanke på priserna dom tar.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Löjligt drygt med sådana företag. Motsvarande spel brukar vara betydligt bättre.. Våga vägra skiten!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför alla klagar så på detta spel är så dyrt då det är ett otroligt bra spel för att vara ett F2P-spel. Jag och frugan spelar det tillsammans då det finns massor quests som man kan göra co-op, bara det är ju värt att spela för. Sen så kan man ju faktiskt spela spelet ända upp till level 40 som gratis-spelare. Det som premium tillför är vad jag har sett hittills fördelar när det kommer till lagring av material, tillgång till bättre item och lite annat. Om man ska satsa på high-level PVP så har man nog inte så mycket att sätta emot som icke-premium.

Jag har köpt ett premium-pack till en av de för närvarande civilisationerna för lite över 200:- och det tycker jag är helt okej. Fattar inte att folk klagar över småpengar som dessa men spelat Wow i åratal och slängt ut tusentals kronor, vilket jag för övrigt också gjort.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag fattar inte varför alla klagar så på detta spel är så dyrt då det är ett otroligt bra spel för att vara ett F2P-spel. Jag och frugan spelar det tillsammans då det finns massor quests som man kan göra co-op, bara det är ju värt att spela för. Sen så kan man ju faktiskt spela spelet ända upp till level 40 som gratis-spelare. Det som premium tillför är vad jag har sett hittills fördelar när det kommer till lagring av material, tillgång till bättre item och lite annat. Om man ska satsa på high-level PVP så har man nog inte så mycket att sätta emot som icke-premium.

Jag har köpt ett premium-pack till en av de för närvarande civilisationerna för lite över 200:- och det tycker jag är helt okej. Fattar inte att folk klagar över småpengar som dessa men spelat Wow i åratal och slängt ut tusentals kronor, vilket jag för övrigt också gjort.

Hur fungerar det, om jag köper ett premium pack, tex ett Civilization Pack, tillkommer det några ytterligare kostnader, eller kan jag spela med den Civilization Pack'et fast 1 år framåt utan att betala ytterligare kostnader?

Om det funkar på det viset så är det ju helt ok, det är ju tristare om det dessutom tillkommer en fast månatlig kostnad för att få spela ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Hur fungerar det, om jag köper ett premium pack, tex ett Civilization Pack, tillkommer det några ytterligare kostnader, eller kan jag spela med den Civilization Pack'et fast 1 år framåt utan att betala ytterligare kostnader?

Om det funkar på det viset så är det ju helt ok, det är ju tristare om det dessutom tillkommer en fast månatlig kostnad för att få spela ...

Vad jag vet så gäller det du köpt tills spelet läggs ner eller liknande. Står säkert i licensavtalet när du köper men har inte hört något om att det skulle vara tidsbegränsat.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Vad jag vet så gäller det du köpt tills spelet läggs ner eller liknande. Står säkert i licensavtalet när du köper men har inte hört något om att det skulle vara tidsbegränsat.

Ja, det verkar så. Jag blev lite mer intresserad och började läsa mer på deras we site, hittade en Faq, http://ageofempiresonline.com/faq/#q5 där det står:

Citat:

Will there be microtransactions?
We will not have microtransactions in Age of Empires Online. Instead we will be offering content in premium content packs. For more information regarding this please check out our blog: http://www.ageofempiresonline.com/Articles/Blogs-2-11-2011.as...

Will there be a subscription fee?
No, there are no subscription fees to play Age of Empires Online

Permalänk

Om du köper tex booster pack eller annat så gäller de för alltid.
Som påstår att det förutom content (quests mm) och rena utseende saker (pixlar) inte ska gå att köpa sig fördelar... å andra sidan påstår alla f2p spel detta... å tredje sidan så kommer nog alla onlinespel i framtiden vara f2p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Om du köper tex booster pack eller annat så gäller de för alltid.
Som påstår att det förutom content (quests mm) och rena utseende saker (pixlar) inte ska gå att köpa sig fördelar... å andra sidan påstår alla f2p spel detta... å tredje sidan så kommer nog alla onlinespel i framtiden vara f2p.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle också tippa att vi får se mycket mer av F2P i framtiden, något som jag personligen inte har så mycket imot.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

aoe serien är episk, förutom 3:an då, som sög lång lång svart påle.
AoeO verkar grymt, level 12 nu egyptian, utan att betala ett smack.. skitkul och kul att man kan hjälpas åt med quests..
Jag betalar lätt va fan dom nu kräver av mig för att få spela det, bara för jag är ett så stort fän av 2:an .. å fy fan va ja la ner timmar på zone...
Halflife 1 & aoe 2 exp 4ever yeeeaah