Permalänk
Medlem

LOL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Meningen är inte att det varken ska vara snyggt eller vackert. Det är bara ett försök att underhålla, och eftersom så många tycker det är komiskt så måste du vara den tråkigaste person på sc.

ojski Super lol, jag är för pedantisk för att kunna tänka mig hänga upp massa skit i min lägenhet. Det ska mer likna en operationssal än bilverkstad där bomben har slagit ner. Snyggt och modernt där funktion,teknik och sinne för style fungerar tillsammans.

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk

Njaa, tycker du kunde dragit kabeln lite bättre... 9 p.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk

va händer med sweclockers ?

Permalänk
Medlem

2 snabba frågor.
Behöver du någon extern ström eller klarar routern att leverera till parabolen.
Hur stor räckvid har du ?

Har du gjort någon test på hur långt du kan sända och ta emot ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
2 snabba frågor.
Behöver du någon extern ström eller klarar routern att leverera till parabolen.
Hur stor räckvid har du ?

Har du gjort någon test på hur långt du kan sända och ta emot ?

Den går till ett NIC om du inte läste det, ett 54 Mbit NetGear kort. Så ingen extra ström där inte.
men vad han sagt till mig så kommer han åt nätet med wookpannan men inte utan. Räcker för mig för att man ska veta att det ger bättre styrka.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem

Helt underbar 10p!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Smart idé, men fulaste att ha i lägenheten bara för att få Internet. Sen så har vi väl inte så himla dyrt bredband i sverige?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Så det är DU som nallar på mitt trådlösa, jäkla räckvid du måste ha på den där

Klart jag gör...det är bara 60 mil eller nåt mellan Östersund och Linköping ^^

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem

Det ser ju förjävligt ut, men du fick mig att skratta! 10p dirr

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Tillåt mig att garva , hahaha. MacGyver indeed (Y)

Permalänk
Skrivet av blade80:

Ja det var riktigt coolt gjort.
Ger det någon förbättring då?

Men jag måste fråga det uppenbara, hur menar du att du inte har något internet själv. Du kör alltså på en grannes öppna nät eller så har du "hackat" dennes wep/wpa - kryptering, alternativt klonat dennes mac-adress?

Det gjorde det, kunde spela BF2 utan jätte mycket lagg.
Jag snodde av någon ovetande granne som hade öppet nät.

Skrivet av MickeBoy:

Detta verkar ju toppen. Har du modifierat andra änden också eller sitter det en mycket starkare antenn där?

Det är en starkare antenn, som jag kopplade till nätverkskortet istället för standrard antennen.

Skrivet av linglof:

Seriöst, helt otroligt att ni ger denna hög med skräp 10p. En samling plocke pin i mina ögon. Garanterat 1a i mina ögon. Dvs. riktigt skit fult.

Jag kör mer på det militäriska "Funktion före utseende" visst, den är inte fager. Men den gjorde fan jobbet. "Riktigt skit fult" - Riktigt dåligt skrivat....skruvit...skravet...*suck*

Skrivet av Boulund:

äkta 100% ghetto-style
lätt 10p
fantastiskt helt enkelt
påhittigheten och genomförandet - det går i ett
ger minnen från de fantasifulla LAN-dagarna från svunna tider

Det kan du ge dig fan på. Tack så mycket!

Skrivet av Lady:

2 snabba frågor.
Behöver du någon extern ström eller klarar routern att leverera till parabolen.
Hur stor räckvid har du ?

Har du gjort någon test på hur långt du kan sända och ta emot ?

Som keTonic skrev så ingen extern strömkälla, routern(som grannen hade) antar jag klarade att leverera till parabolen.
Jag vet inte det var inte jätte långt, men mer än utan den.

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"