CoD Bo Hur lvlar man snabbast ?

Permalänk
Medlem

CoD Bo Hur lvlar man snabbast ?

Hej på er.

Vad har ni för förslag på att lvla snabbast, vilka perks / mods / och killstreaks ?
Själv kör jag alltid hardcore nuketown HQ. Score brukar hamna på runt 50-120 kills per match.
Killstreaks:

Lådan
Thunder
Choppa Gunna

Perks:

Hardline pro / Ghost
Snabb Hand
Hacker

P.S spelar HQ bara för att matcherna är relativt långa, och då hinner man göra mycket mera kills än i capture the flag t.ex

Men vad har ni för förslag? Kanske använda sig utav SAM Turrent ( får man mer poäng per match då ) ? Får runt 10-20,000 per game.

Permalänk
Medlem

HQ är bra för att få mycket xp om man spelar i ett lag som spelar objektive! Domination ger rätt mycket xp du får ju en hel del för defends och captures. Demolition kan också vara riktigt långdragna men även över på ett kick. Spelar du i team ska du utan tvekan köra HQ för att levla upp, spelar du däremot själv skulle jag gå in på Domination.

Försök variera dig lite emellan vapen och attachments. Är inte en chopper gunner rätt onödigt i hardcore? Likaså rolling thunder. Blir riktigt lätt att man råkar dra ner folk i sitt eget lag och då förlorar du ju poängen du tjänat ihop. Det är väl egentligen en smaksak vilka killstreaks du vill använda iofs. sam turret är riktigt bra om du vill ha mycket xp och det gör jävligt mycket både för dig och laget. Men tänk på att om du har t.ex två sam turrets så sätt inte ut dom direkt utan vänta med en tills den ena försvunnit. Counter UAV är grym att använda även om du kör med sam turret för cod är ett sånt spel där många förlitar sig på radarn även utan uav uppe så dom kommer få offra en liten stund till att dom hittat det och kan skjuta ner. Då kan du skippa ghost och köra hardline om du känner att det handlar mellan dom perksen.

Vilken level/prestige är du och vad spelar du konsol eller pc?

Fan vad långt det blev..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

HQ är bra för att få mycket xp om man spelar i ett lag som spelar objektive! Domination ger rätt mycket xp du får ju en hel del för defends och captures. Demolition kan också vara riktigt långdragna men även över på ett kick. Spelar du i team ska du utan tvekan köra HQ för att levla upp, spelar du däremot själv skulle jag gå in på Domination.

Försök variera dig lite emellan vapen och attachments. Är inte en chopper gunner rätt onödigt i hardcore? Likaså rolling thunder. Blir riktigt lätt att man råkar dra ner folk i sitt eget lag och då förlorar du ju poängen du tjänat ihop. Det är väl egentligen en smaksak vilka killstreaks du vill använda iofs. sam turret är riktigt bra om du vill ha mycket xp och det gör jävligt mycket både för dig och laget. Men tänk på att om du har t.ex två sam turrets så sätt inte ut dom direkt utan vänta med en tills den ena försvunnit. Counter UAV är grym att använda även om du kör med sam turret för cod är ett sånt spel där många förlitar sig på radarn även utan uav uppe så dom kommer få offra en liten stund till att dom hittat det och kan skjuta ner. Då kan du skippa ghost och köra hardline om du känner att det handlar mellan dom perksen.

Vilken level/prestige är du och vad spelar du konsol eller pc?

Fan vad långt det blev..

Jag spelar på PC, jag har tagit prestige nu 5-6 ggr, men på denna konto jag har nu har jag tagit prestige 2 ggr ( någon hade snott mitt STEAM account med 3 olika cod + duke nukem, cs... ) roliga med detta att det skedde 2 ggr !!! Men strunt samma, nu köpte jag spelet 3e gången eftersom jag inte vill vänta tills nya kommer ut :). För tillfälle är jag lvl 40. Ska nu försöka spela ett par Domination matcher och se hur mycket poäng jag kan få ihop där. Vilka killstreaks skulle du föreslå ? Anti spyplane / sam / hundarna ?

P.S nickar [peW]kolobok19877

Men hur spelar du, perks, killstreaks, mod ?

Permalänk
Medlem

Variera dig så att du klarar av många olika challenges. Brukar resultera i bra xp / match.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Sabotage är att rekommendera annars, jag brukade levla med det på cod4, det brukade bli rätt långa matcher om man körde med bra spelare då alla bara dog när de skulle ta bomben. x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag blev prestige 2 lvl 50 när black ops var nytt på 70 timmar eller något om jag minns rätt.

körde nuketown 24/7 tdm/dom

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Moderator

Prova köra lite andra gametypes och kolla på weekly leaderboard vilken du har högst XP/min i. Även om HQ kanske känns som att du får mycket XP per game så kan det vara andra gametypes där du har betydligt högre XP över tid.

Håller inte med majje om att du nödvändigtvis ska variera dig, i det långa loppet tar det i många fall högst sannolikt bara mer tid att anstränga sig för att få challanges, men det beror givetvis på hur mycket du ändrar spelstilen för att få respektive challenge. Ta dem du får naturligt med den setup du gillar eller snabbt och enkelt kan få men strunta i resten. Kan vara värt att kolla lite då och då om några challanges är precis på gränsen att avklaras där du med liten ansträngning kan avklara dem.

Kör mindre banor i den mån du orkar, dvs Nuketown och Firing range framförallt.

Överkurs: De lägsta levlarna innan man får den setup man vill ha kan vara lite jobbiga ibland, även om det givetvis går fort att komma från dem så kan man ibland fixa så det går riktigt fort med career challanges. Gjorde det själv ett par gånger och gjorde så att jag gick från level 1 till ~10-12 med ett enda skott.

(Prestige 15 sedan Dec eller tidig Jan)

Se dock till att du har någorlunda "roligt" när du spelar, går ju inte snabbare om det är tråkigt och du inte orkar köra

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du spelar S&D om du är bra i det. Matcherna brukar gå ganska fort och om du då har t ex 10 kills har du minst 5000 xp.

Jag brukar köra med följande när jag spelar S&D :

Famas + Red dot/Ak 47 + silencer
Flash
Grenade
C4

Perks:

Lightweight
Sleight of hand
Ninja

Killstreaks:

Counter-uav
Napalm strike
Blackbird

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Jag spelar på PC, jag har tagit prestige nu 5-6 ggr, men på denna konto jag har nu har jag tagit prestige 2 ggr ( någon hade snott mitt STEAM account med 3 olika cod + duke nukem, cs... ) roliga med detta att det skedde 2 ggr !!! Men strunt samma, nu köpte jag spelet 3e gången eftersom jag inte vill vänta tills nya kommer ut :). För tillfälle är jag lvl 40. Ska nu försöka spela ett par Domination matcher och se hur mycket poäng jag kan få ihop där. Vilka killstreaks skulle du föreslå ? Anti spyplane / sam / hundarna ?

P.S nickar [peW]kolobok19877

Men hur spelar du, perks, killstreaks, mod ?

Jobbigt att bli av med konton så.. https://support.steampowered.com/ testat att maila dit och få tillbaka kontot?

Ja, kör på! Kan vara svårt att få mycket xp i HQ om man spelar själv men lättare att vinna i domination imo. Jag kör lite olika killstreaks men counter spy plane är något jag brukar ha som standard. Napalm är bra och även rolling thunder. Sam turret är inte fel heller.. vill man bara ha mycket kills, vilket jag egentligen inte är mycket för utan kör hellre på vinst, så kan man ju använda sig av chooper gunner men det är ju en smakfråga. Napalm är riktigt bra om man kör domination och rolling thunder vet jag själv hur skakig man blir när någon sätter ut en sån.

Perks är lite olika men:
slot 1 - flak jacket, hardline
slot 2 - sleight of hand, hardened
slot 3 - tactical mask

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Jag spelar på PC, jag har tagit prestige nu 5-6 ggr, men på denna konto jag har nu har jag tagit prestige 2 ggr ( någon hade snott mitt STEAM account med 3 olika cod + duke nukem, cs... ) roliga med detta att det skedde 2 ggr !!!

jag fattar inte hur ni lyckas jag har köpt över 87 spel på mitt steam account och haft det sen 2003 med samma lösenord så antligen sitter du och laddar ner massa fusk eller så vete fan för det är ju uppenbarligen nått du gör med din dator som du inte borde.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Kör demolition och spela skiten av dom har dratt upp till prestige 15 och sen lite till (på frugans steam)

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

Hade ingen brådska När man nått högsta level blir spelet ganska tråkigt å man spelar mindre pga av de inte finns nåt att kämpa för (förutom prestige som känns lite"been there done that - fast med annan figur framför leveln)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snozan:

Hade ingen brådska När man nått högsta level blir spelet ganska tråkigt å man spelar mindre pga av de inte finns nåt att kämpa för (förutom prestige som känns lite"been there done that - fast med annan figur framför leveln)

Finns ju alltid contracts. Har nog gjort över 5000 av dem. ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Finns ju alltid contracts. Har nog gjort över 5000 av dem. ^^

Förstår inte riktigt varför man inte kan gå längre än 15 prestige. Det är väl inte direkt svårt att komma på ett par dödscoola märken till. Vapenslotsen kunde dom gott ha byggt till några till, kan väl inte ta upp så mycket kod. Varför inte låta folk gå upp till 50e prestige om man så vill.. nåväl, det hör kanske inte till denna tråden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BYATCH:

Förstår inte riktigt varför man inte kan gå längre än 15 prestige. Det är väl inte direkt svårt att komma på ett par dödscoola märken till. Vapenslotsen kunde dom gott ha byggt till några till, kan väl inte ta upp så mycket kod. Varför inte låta folk gå upp till 50e prestige om man så vill.. nåväl, det hör kanske inte till denna tråden.

Det är väl kanske roligare för vissa om de känner att det inte är helt "omöjligt" att komma upp till den högsta nivån.
Jo det skulle vara trevligt med iaf några slots till, fast det kunde man ju göra utan att öka på antalet prestige också, man får väl sista slot på prestige 9 om jag inte minns fel?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.