Vilka hörlurar för max 2 000 riksdaler?

Permalänk

Vilka hörlurar för max 2 000 riksdaler?

Titeln säger allt! (nästan)

- Jag vill att hörlurarna ska vara av modell "sköna under en längre period, även vid användning av glasögon" om det ens är möjligt. Annars bara lättvikt.
- Jag vill att de inte ska läcka ljud på hög volym då jag på min arbetsplats kan råka störa mina kollegor.
- Självklart måste det vara bra tryck i ljudet. Jag lyssnar på mycket "basorienterad" musik, så ren och fin basåtergivning är ett GIGANTISKT plus!

Tack på förhand mina vänner! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av siXpounder:

Titeln säger allt! (nästan)

- Jag vill att hörlurarna ska vara av modell "sköna under en längre period, även vid användning av glasögon" om det ens är möjligt. Annars bara lättvikt.
- Jag vill att de inte ska läcka ljud på hög volym då jag på min arbetsplats kan råka störa mina kollegor.
- Självklart måste det vara bra tryck i ljudet. Jag lyssnar på mycket "basorienterad" musik, så ren och fin basåtergivning är ett GIGANTISKT plus!

Tack på förhand mina vänner! <3

https://shop.sony.se/shop/Horlurar/DJ-Extra-Bass/MDRXB700.AE
Angående tryck i ljudet...går nog inte att beskriva kraften i dessa lurar!
Fyfan säger jag bara,hela skallen domnar

Permalänk
Medlem

dom där har bara bas, inge annat , men vilken typ av "basorienterad" musik lyssnar du på?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Rekordmedlem

Akg 271 är värd en lyssning, samma med Beyer dt 770, annars om du vill ha bästa möjliga ljud så akg 701 köpt från tyskland, men den är halvöppen, men spelar ut de andra lurarna kvalitetsmässigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Akg 271 är värd en lyssning, samma med Beyer dt 770, annars om du vill ha bästa möjliga ljud så akg 701 köpt från tyskland, men den är halvöppen, men spelar ut de andra lurarna kvalitetsmässigt.

Tack så mycket för tipsen! Tänkte dock mer på lurar som har lägre impedans då jag gärna vill kunna använda dem med min iPod utan att tappa tryck/volym.

Har du några tips på den fronten?

Permalänk

Kör Ultrasone om du vill ha bra bas.
HFI-780, typ.

Permalänk

Sony MDR-7506, klart och fint ljud. De går för max 1000 kr på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l...

Permalänk
Medlem

Aiaiai TMA-1 kan vara värda att lyssna på - supraaural dock, men kraftfull och bra bas.
Läcker inte så extremt mycket, annars är Ultrasone värt en lyssning

Permalänk
Medlem

Säljs väldigt mycket kopior av hörlurar på Ebay. Skulle vara väldigt försiktig att beställa sådana från Hong Kong.

Permalänk
Skrivet av pingu1123581321:

Sony MDR-7506, klart och fint ljud. De går för max 1000 kr på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l...

Dom har jag kollat på mycket! Längden på sladden oroar mig dock för cykelturen/promenaden. Är det bytbar sladd?

Permalänk
Skrivet av altair4:

Säljs väldigt mycket kopior av hörlurar på Ebay. Skulle vara väldigt försiktig att beställa sådana från Hong Kong.

http://www.ebay.com/itm/SONY-MDR7506HD-Professional-Studio-He...

Så denna är för bra för att vara sann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Akg 271 är värd en lyssning, samma med Beyer dt 770, annars om du vill ha bästa möjliga ljud så akg 701 köpt från tyskland, men den är halvöppen, men spelar ut de andra lurarna kvalitetsmässigt.

AKG-lurarna är ju inte direkt bastunga, mer åt det neutrala hållet. Men visst, det låter jäkligt bra och sköna är dom också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

HD25, det är en klassiker och en av de bästa slutna portabla lurarna. Men de ligger på örat så om du har stora öron kan de bli öbekväma. Dock hjälper det att byta vinylkuddarna mot tygkuddar (finns i paketet).
Jag kan ha mina i ett par timmar utan att de bli obekväma.

De har ett neutralt ljud men de är absolut inte tunna i basen. De beskrivas ofta som de bästa portabla lurarna i fall man primärt lyssnar på Rock, pop eller Hip-Hop.

Skrivet av altair4:

Säljs väldigt mycket kopior av hörlurar på Ebay. Skulle vara väldigt försiktig att beställa sådana från Hong Kong.

Ka det finns galet bra kopior. Jag har sett IE8 (in ear) kopior som knappt går att skilja från orginalet tills man märker att de låter som en dålig summer.

Permalänk
Inaktiv

head-fi.org där hittar du nog vad du letar efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av siXpounder:

Jag skulle inte chansa i alla fall. De kan se ut precis som original och det mesta är säkert identiskt utom elementen som antagligen är extremt svåra att kopiera ifall man inte har tillgång till originalelementen.

Permalänk
Medlem

Läs lite om ATH-M50 som ska vara väldigt bra och lätt drivna.

citat från omdöme
"Då tanken var att använda dessa lurar uteslutande för portabelt ljud så var jag orolig om min mp3-spelare skulle klara av dem, vilket då var en Iriver clix 2 (17mw ut per kanal) och visst det lät ok men inte mer... Beslutade mig då för att inflörskaffa en Cowon J3 (29mw ut per kanal) och vilken skillnad! Dessa lurar drivs oerhört bra med Cowonen, inget behov av någon portabel förstärkare (tex fiio F5). För första gången någonsin så känner jag mig totalt nöjd med mitt portabla ljud!"

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 är själv extremt sugen på köpa dessa nästa månad!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb